Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
خریداران ژاپنی نفت ایران در واکنش به فشارهای واشنگتن و ابهام نسبت به موفقیت دولت ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن و رییس هیات مدیره پالایشگاه ایدمیتسو کوسان اظهار کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی روی پالایشگاه‌های ژاپنی نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ژوییه گفته بود پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا از اواسط سپتامبر بارگیری نفت ایران را متوقف خواهند کرد و آخرین محموله نفت ایران در نیمه اول اکتبر به ژاپن می‌رسد.

انتظار می‌رود پالایشگاه‌های ژاپنی به دلیل این‌که تحریم‌های آمریکا از پنجم نوامبر به اجرا گذاشته می‌شود مبادلات نفت ایران را تا پایان دوم نوامبر تسویه کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، برخی از پالایشگاه‌های ژاپنی واردات کمتر از ایران را با خرید بالاتر از قطر جبران کرده‌اند. خریداران ژاپنی نفت ایران، نفت ابوظبی، بحرین و آمریکا را در میان منابع جایگزین برای گریدهای متوسط و سنگین ایران می‌بینند. یک خریدار ژاپنی دیگر نفت ایران نیز اظهار کرد عربستان سعودی، کویت و عراق از جمله تامین‌کنندگان جایگزین برای نفت ایران هستند.

واردات نفت ژاپن از ایران در ژوییه برای سومین ماه متوالی بر مبنای سال به سال افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌های ژاپنی تلاش کردند پیش از این‌که تحریم‌های آمریکا در نوامبر اجرایی شوند محموله‌های نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

با افزایش خرید در ماه‌های مه، ژوئن و ژوییه، افت واردات نفت ایران از سوی ژاپن از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک درصد رسید، در حالی که واردات نفت ژاپن از ایران درفاصله ژانویه تا آوریل ۱۳ درصد کاهش داشت.

ژاپن در فاصله ژانویه تا ژوییه به طور میانگین ۱۶۵ هزار و ۳۴۳ بشکه در روز نفت ایران را در مقایسه با ۱۵۳ هزار و ۷۴ بشکه در روز در فاصله ژانویه تا آوریل وارد کرد.

در همین زمینه: دیدار روحانی و آبه در نیویورک تلاش اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران | ایجاد نهاد واسطه‌ای اقدامات ایران برای کاستن از تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد چهره اقتصاد ایران پس از تحریم‌ها درخواست ۱۶ سناتور آمریکایی برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

روزنامه کیهان مدعی است که تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

این روزنامه نوشت: پس از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی از سوی برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز و ادعا‌هایی در این باره اعلام شد.

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

البته برآورد‌ها نشان می‌دهد دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای تحریم اقتصادی ایران چندان باز نخواهد بود، به بیانی دقیق‌تر شدت تحریم‌های وضع‌شده در طول این سال‌ها خصوصاً از دهه ۹۰ به بعد در بالاترین سطح خود بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری و روش‌های دورزدن این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته است. از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت بعد از بحران کرونا و همچنین نیاز کشوری بزرگ و صنعتی همچون چین به نفت ایران، یکی از موانعی است که دست آمریکایی‌ها را برای کاهش فروش نفت ایران بیشتر از گذشته می‌بندد.

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی