Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:13:31 GMT

بزرگترین همایش عاشورای حسینی در اندونزی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۰۶۱۵

بزرگترین همایش عاشورای حسینی در اندونزی برگزار شد

کوالالامپور- ایرنا- مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امروز درسالن ورزشی 'بونک کرنو' جاکارتا اندونزی با حضورهزاران نفر از شیعیان ،عاشقان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، عاشقان اندونزیایی سرور و سالار شهیدان که در سراسر این کشور، همزمان با دهه اول ماه محرم همانند تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارات درسراسر جهان پرچم های سیاه عزاداری امام حسین(ع) را در خانه ها،محافل و مراکز فرهنگی برپا کرده بودند امروز بزرگترین همایش عاشورائیان را در جاکارتا پایتخت این کشور رقم زدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر عبدالله بیک از محققان علوم اسلامی در دانشگاههای اندونزی در مورد این همایش حسینی به خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: هزاران نفر از مردم اندونزی به دعوت سازمان اهل البیت دراین کشور به طور گسترده در مراسم سوگواری عاشورا شرکت کرده و به سینه زنی و مقتل خوانی پرداختند.
به گفته وی حدود 5 هزار نفر ازمحبان و دوستداران سید الشهدا از راههای دور و نزدیک خود را به این محل رسانده و در این مرکز به طور دسته جمعی عزاداری باشکوهی برای اباعبدالله برگزار کردند.
وی تاکید کرد : اندونزیایی های دلداده حسینی همانند همه عاشقان اهل بیت برگزاری مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را بسیار دارای اهمیت می دانند و از این رو با برنامه ریزی های خودجوش و مردمی هرساله این مراسم را به بهترین وجه ممکن برگزار می کنند.
به گفته وی جمعیت حاضر در سالن ورزشی بونک کرنو جاکارتا پس از عزاداری پرشور خود نماز جماعت ظهر عاشورا را نیز در یاد مولای خود اقامه کردند.
طبق این گزارش دکتر سید عمر شهاب رئیس مجلس شورای سازمان اهل البیت اندونزی در همایش پرشور حسینی در سخنانی تاکید کرد: درس عاشورا درس بزرگ آزادگی، عدالت و انسانیت برای همه انسان ها تا روز قیامت است.
دکتر محسن لبیب از دیگر رهبران سازمان اهل البیت اندونزی نیز دراین مراسم در مورد پیام های حرکت حسینی در قیام عاشورا گفت: عاشورا درس های بزرگی برای جامعه بشریت دارد که آزادگی در سرلوحه آن است.
وی افزود: این حادثه تاریخی برای مسلمانان نیز پیام دارد. پیام عاشورا وحدت میان شیعیان و اهل سنت است.عشق حسین شیعه و سنی نمی شناسد و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده ،دوستداران امام شهیدان در سراسر جهان در روز عاشورا حزن حسین و خاندانش را در دل و نوحه او را بر زبان جاری می سازند.
در پایان این مراسم هزاران نفر عزادارن اندونزیایی با مقتل خوانی استاد 'مفتاح رحمت' به سینه زنی و عزاداری پرشور جمعی پرداختند و نوای واحد و همخوانی های شورانگیز یا حسین صحنه زیبایی از دلدادگی به سیدالشهدا(ع) را دراین مرکز به تصویر کشید.
آساق**1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اندونزي عاشورا مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد

همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، مردم مرکز استان خراسان شمالی عزادار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شدند.

عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079735 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد