Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فرارسیدن سی و یکم شهریور ماه به عنوان تاریخ حماسه ای ملت سلحشور ایران زمین اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ، ما شاهد خلق چنین حماسه‌ای که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی توسط فرزندان برومند این آب و خاک خلق شد، نبوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و جنگ‌هایی که در ایران صورت گرفته همواره پایان آن تراژدی غم‌انگیز جدایی‌بخشی از آب و خاک این کشور پهناور بوده است، افزود: در این دوره جدید نیز دشمنان با این خیال خام و حمایت جهانی از حاکم فاسد و سرسپرده بعث، با سوء استفاده از وضعیت سیاسی ایران اسلامی با امید فتح چند روزه تهران جنگی تمام عیار را برعلیه ملت ایران که تازه از زیر فشار سلطنت خودکامه پهلوی خلاصی پیدا کرده بودند آغاز کرد غافل از آنکه این ملت با رهبری معمار کبیر انقلاب و تکیه بر ایمان و باور عمیقی که پادشاهی ۲۵۰۰ ساله را به زیر افکنده بود با اقتدار و از روی عزت نقشه های شوم آنان را خنثی و خودمتجاوزین را در منجلاب خود غرق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی با اشاره به توطئه های اخیرشیطان بزرگ آمریگا و همراهان صهیونیست اش، گفت: جهان بداند امروز انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر خود باوری و استفاده از استعدادهای بالقوه خود در اوج آمادگی دفاعی با بومی سازی توان دفاعی قرار دارد و ملت سرافراز ایران اسلامی در کنار فرزندان خود در نیروزهای نظامی و انتظامی که وظیفه پاسداری از مرزهای وطن را بر عهده دارند استوار ایستاده اند و آماده سخت ترین پاسخگویی به کوچکترین قصد و نیت تجاوز به حریم مرزها و عزت و افتخار خود هستند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت اباعبدا... الحسین و یاران باوفایش، گفت: جهانیان امروز برای درک واقعیت های عظمت مردم ایران باید ضمن بررسی دقیق ۴۰ سال انقلاب اسلامی و مهمترین سال های انقلاب ، دوران ۸ ساله دفاع مقدس را دقیق بررسی و واکاوی نمایند تا بدانند این ملت ممکن است با فشار اقتصادی و تحریم دچار مشکل گردد اما با تکیه بر ایمان به خداوند متعال و تأسی ازپیام عاشورای حسینی با وحدت و همدلی و اعتماد به توانمندی های خود این دوران را نیز با اقتدار سپری نموده و در برابر زیاده خواهی ها سر تعظیم فرود نخواهند آورد .
مرادی به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری در استان کردستان پرداخت و بیان کرد: عصر خاطره شهید رحمانی اولین فرمانده سپاه بیجاردر شهرستان بیجار روز اول مهرماه ۹۷، عصر خاطره سردار شهید احمد کرمی و رونمایی از کتاب سردار۲۰ ساله روح الله با همکاری و مشارکت سپاه استان و کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان، اکران فیلم تنگه ابوقریب و دیگر فیلم های ویژه دفاع مقدس در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان، افتتاح کتابخانه تخصصی هنر در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج، دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان به همراه جمعی از هنرمندان و قدر دانی از تلاش های این عزیزان و مشارکت در برنامه های مختلف ادارت و سازمان های مختلف در این زمینه است.
وی در پایان یادآور شد: امنیت امروزمرهون خون شهداء و رشادت، ایثارگری رزمندگان و جانبازان عزیز است و ملت ایران از تاریخ پرافتخار دفاع مقدس به عنوان تاریخ حماسه و ایثار همواره پاسداری خواهند نمود و فرزندان این مرز و بوم در طول تاریخ به این دوران پر از حماسه و جانفشانی افتخار می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» شب گذشته در همایش پیشکسوتان ارتش که در سپاه شهرستان جویبار برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس بخش برجسته‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: ملت ایران در جنگ تحمیلی مقابل دشمنانی قرار گرفت که مجهز به سلاح‌های روز دنیا بودند و آنچه که رزمندگان اسلام را در مقابل دشمن و نظام سلطه پیروز کرد روحیه حماسی و ایمان رزمندگان اسلام بود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان هستیم، ادامه داد: امروز حماسه‌هایی که در غزه و بسیاری از کشور‌های اسلامی رقم می‌خورد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران الگوبرداری شده است.

این مسئول با بیان اینکه عظمت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون فداکاری‌های رزمندگان اسلام است و باید در تاریخ بماند اضافه کرد: خاطرات رزمندگان باید مکتوب شود و ما وظیفه داریم این رشادت‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه این خاطرات باید برای نسل‌های امروز و آینده روایت شود، تصریح کرد: امروز باید هم خاطرات و هم آثار دفاع مقدس در موزه‌های دفاع مقدس نگهداری شود، تصریح کرد: برگزاری این برنامه برای نسل امروز که در معرض و آماج حملات دشمن قرار دارد و در جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای که ایمان و باور جوانان ما را مورد هدف قرار داده نوعی جهاد تبیین است.

سرهنگ پاسدار سلامی با عنوان اینکه امروز جوانان ما باید از رشادت‌های رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس درس بگیرند، گفت: امنیت و آسایش امروز مرهون مجاهدت‌های رزمندگان اسلام است.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه بر لزوم جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

«کمال رستمعلی» فرماندار جویبار نیز با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم ولایت مداری را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: امروز هم پاسداران سپاه با تکیه بر اصل ولایتمداری قلب رژیم خبیث صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: هنوز ابعاد عملیات «وعده صادق» مشخص نشده است، امروز خبرنگار بی بی سی اعلام کرد که آنچه در پایگاه رژیم صهیونیستی دیدم موجب هراس و وحشت من شده است.

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی