Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:25:54 GMT

چقدر باران در خراسان‌رضوی بارید؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۰۹۰۳

چقدر باران در خراسان‌رضوی بارید؟

در طی بارش باران شبانه‌روز گذشته در خراسان‌رضوی بیش‌ترین حجم بارش در سبزوار به میزان 6,5 میلی‌متر و کم‌ترین حجم بارش در مشهد و به میزان 0,1 میلی‌متر باریده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس داده‌های آماری اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی در شبانه‌روز گذشته، از ساعت 10:30 چهارشنبه 28 شهریورماه تا ساعت 10:30 پنج‎شنبه 29 شهریورماه، بیش‌ترین حجم بارش‌ باران در استان از شهرستان سبزوار و به میزان 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلی‌متر گزارش شده است. پس از سبزوار، شهرستان‌های نیشابور با 3.3 میلی‌متر و خوشاب با 3 میلی‌متر بیش‌ترین حجم بارش‌ها را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش ایستگاه‌های سنجش باران فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و دانشگاه فردوسی بارش 0.1 میلی‌متر باران در مشهد در  این مدت را گزارش کرده‌اند. بر این اساس مشهد کم‌ترین میزان بارش باران در استان را داشته‌ است.

هم‌چنین در شهرستان‌های جغتای 1.6 میلی‌متر، قوچان و جوین 1 میلی‌متر، گلمکان و چناران 0.3 میلی‌متر و کلات نادر 0.2 میلی‌متر باران باریده است. از دیگر شهرهای خراسان رضوی باراش باران گزارش نشده است.

بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی، طبق بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا اوایل وقت فردا کماکان گاهی افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در بخش‌هایی از استان، به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی و نیز در 48 ساعت آینده افزایش سرعت باد در سطح استان- در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید توأم با گردوخاک- پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که روند کاهش دما تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در 24 ساعت گذشته شهرستان ریوش با 9 درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه‌ولات 34 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند. حداکثر سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی شهرستان بردسکن به میزان 94 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام باران سبزوار منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف این استان به ویژه شهرستان‌های جنوبی گفت: تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز بارندگی در شهرستان‌های جنوبی استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: بیشترین میزان بارش رحمت الهی مربوط به شهرستان‌های فراشبند و فیروزآباد بوده که تاکنون 40 میلی‌متر بارش گزارش شده است که انتظار می‌رود اوج بارندگی‌ها تا امشب به 60 میلی‌متر برسد.

وی در ادامه با اشاره به غیرحضوری شدن مدارس 11 شهرستان استان، افزود: تمام نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان فارس نیز  آماده خدمت‌رسانی هستند؛ راهداری استان هم در 54 نقطه حادثه‌خیز نیز مستقر است.

غلامی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه خسارت مالی و تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: تمام مسیرهای مواصلاتی استان فارس باز است و رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: اگر خسارتی هم باشد ظرف 72 ساعت دستگاه‌ها به فرمانداری‌ها گزارش می‌دهند و اطلاع‌رسانی می‌کنند. همچنین به امور عشایر استان هشدار داده شده است که در زمان بارندگی کوچ نکنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟