Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- فرماندارقم، استفاده از نیروهای پلیس یاور در هیات های عزاداری برای تامین امنیت و نظم درتاسوعا و عاشورای حسینی دراین شهر را تجربه ای موفق دانست.

رضا سیار عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری عزاداری های عاشورای حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور مشارکت هیات های عزاداری در تامین نظم و امنیت در داخل هیات های عزاداری نیروی انتظامی از نیروهای پلیس یاور استفاده کرده که با آموزش های مقدماتی سهم مهمی در تامین نظم امنیت هیات ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درادامه گفت: برای برگزاری هر چه باشکوه تر عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی تمام ظرفیت های استان پای کار آمده و شاهد برگزاری باشکوه و امن عزاداری های شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در قم هستیم.
سیار با اشاره به هماهنگی های گسترده دستگاه های مختلف امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی برای برگزاری هر چه باشکوهتر عزاداری سرور و سالار شهیدان در این استان اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد شورای تامین، تمام ظرفیت دستگاه های مختلف استانی در دهه اول حرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا به میدان آمده است.
وی با بیان اینکه تقسیم کار منظم و منسجمی میان تمام دستگاه های اجرایی شاهد هستیم اظهار داشت: تاکنون هیچگونه مشکلی در زمینه امنیتی، امداد رسانی و خدماتی وجود نداشته است.
فرماندار قم، همچنین با اشاره به تنظیم حرکت و مسیر عبوری هیات عزاداری برای حضور در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بیش از 350 هیات عزاداری از قم و شهرستان های اطراف در روز عاشورا وارد حرم حضرت معصومه(س) شده و نسبت به بانوی کرامت کریمه اهل بیت(ع) عرض ادب می نمایند.
وی درادامه پیشگیری از برخی تحریفات را از موضوعات مورد توجه مسئولان استان دانست و ادامه داد: به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه مسائل خرافی و بدعت در هیاتهای عزاداری، آموزش هایی توسط سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است.
فرماندار قم، ورود علم به حرم حضرت معصومه(س) را یکی از مشکلات سال های قبل هیات های عزاداری دانست و گفت: به دلیل ایجاد مشکل در بُعد امنیتی و ترافیکی و ایجاد وقفه در دسته های عزاداری با پذیرفتن هیات های عزاداری قرار بر این شد که علم ها قبل از گیت امنیتی حرم حضرت معصومه(س) به مساجد و تکیه های مبدا حرکت خود باز گردند.
سیار، تخصیص یارانه برای تشویق هیات های عزاداری در استفاده از ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست توسط شهرداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اقدام شهرداری قم برای ترغیب هیات ها و ایستگاه های صلواتی برای استفاده از ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست و همچنین استفاده از سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست موجب شده تا امسال سطح خیابان های استان به ویژه مسیرهای عبور هیات های عزاداری و محل های استقرار ایستگاه های صلواتی از نظر بهداشتی بسیار بهبود یابد.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار قم عاشوراي حسيني قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در آزاد راه قزوین-زنجان یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد حادثه رانندگی در آزادراه قزوین-زنجان بعد از عوارضی شماره ۳ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه سواری پژو پارس سفید با چهار سرنشین به دلایل نامعلوم از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و دیگر سرنشینان آن نیز مصدوم که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

ذاکری‌منش با بیان اینکه علت تامه تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، از رانندگان خواست؛ ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 739422

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • پولیتیکو فاش کرد: سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • شرکت 916 نفر در پویش اهدای خون مهر سرخ در خراسان جنوبی
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • اجرای طرح امنیت محله محور پلیس در شهرهای لرستان
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان