Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:59:02 GMT

نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۲۴۵

نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد



رویترز گزارش داد، با این اتهامات شمار اتهاماتی که به نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی وارد می‌شود به ۳۲ فقره رسید. نخست‌وزیر پیشین مالزی چهارشنبه در پی تحقیق در مورد پرونده رسوایی بزرگ مالی بازداشت شد و امروز به دادگاه رفت. نجیب رزاق و همسرش به سوءاستفاده مالی از یک صندوق دولتی متهم هستند.

کمیسیون مبارزه با فساد در مالزی بازداشت نجیب رزاق را تأیید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون در مورد دارایی‌های یک صندوق دولتی تحقیق می‌کند که سال ۲۰۰۹ میلادی توسط رزاق نجیب با هدف حمایت از پیشرفت اقتصادی مالزی تأسیس شد. رزاق و خانواده او متهم هستند که از محل این صندوق برای مقاصد شخصی استفاده کرده‌اند. بحث بر سر برداشت بیش از ۵/ ۴ میلیارد دلار است.

سایه این اتهامات سنگین نخست‌وزیر پیشین مالزی را رها نمی‌کند و همین باعث شد تا او در انتخابات پارلمانی ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی متحمل شکست سختی شود و پس از ۹ سال به طور غیرمنتظره از مقام خود برکنار شود. نخست‌وزیر جدید مالزی مهاتیر محمد ۹۲ ساله وعده داده است که در مورد اتهام‌های رزاق تحقیق کند. به گفته دادستان‌ها، نجیب رزاق از موقعیتش به عنوان نخست‌وزیر، وزیر دارایی و رئیس صندوق ۱ام‌دی‌بی برای دسترسی به ۵۵۶.۲۳ میلیون دلار بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ سوءاستفاده کرده است.

نجیب از زمان انتشار گزارش وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۵ درباره انتقال ۶۸۱ میلیون دلار به یک حساب بانکی شخصی متعلق به نخست‌وزیر سابق مالزی دست به گریبان با پرونده پولشویی است. یک سال بعد، وزارت دادگستری آمریکا این انتقال را تایید و اعلام کرد اصل پول به صندوق مذکور تعلق دارد. بحث بر سر برداشت بیش از چهار و نیم میلیارد دلار است که طبق اعلام آمریکا از این صندوق دزدیده شده است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پولشویی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولشویی آمریکایی-اسرائیلی در لیگ برتر انگلیس

باشگاه چلسی برای دور زدن قانون فیرپلی مالی دست به اقدامی غیرقانونی زد.

به گزارش فارس، «چلسی متهم به دور زدن قانون فیرپلی مالی است»، این گزارش امروز (شنبه) نشریه گاردین از اقدام غیرقانونی باشگاه لندنی برای فرار از جریمه و کسر امتیاز است.

چلسی با ضرر 89 میلیون پوندی در فصل گذشته متضررترین باشگاه انگلیسی در لیگ برتر به شمار می آید.

چلسی بعد از آبراموویچ روس دو سال پیش به مالکیت تاد بولی، سرمایه گذار آمریکایی و شرکت کلریتی کپیتال اسرائیل درآمد.

نشریه گاردین می نویسد که مالکان باشگاه چلسی به صورت سوری دو هتل باشگاه را به یکی از شرکت های زیرمجموعه خودی به ارزش 76 میلیون پوند فروختند تا از جریمه و کسر امتیاز قانون فیرپلی مالی لیگ فرار کنند.

رسانه معتبر انگلیسی گزارش می دهد که طبق قانون لیگ انگلیس اگر هر باشگاهی در طول 3 سال بیش از 105 میلیون پوند ضرر کند باید طبق قانون فیرپلی مالی جریمه و کسر امتیاز شود. چلسی اگر این اقدام فروش سوری را انجام نمی داد ضرر مالی 166 میلیون پوندی به نامش ثبت می شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمایت انگلیس از اسرائیل / اعزام ناو جنگی و هواپیمای جاسوسی نخست‌وزیر انگلیس: در کنار اسرائیل ایستاده‌ام

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • پولشویی آمریکایی-اسرائیلی در لیگ برتر انگلیس