Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@17:15:05 GMT

آغاز اختلاف ها میان احزاب کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۳۴۵

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید؛ با شدت یافتن اختلاف ها میان احزاب کردستان عراق بر سر نامزدی پست ریاست جمهوری این کشور، حزب دموکرات کردستان تاکید کرد پست ریاست جمهوری، حق این حزب هم هست و نامزد خود را معرفی خواهد کرد.
 پس از آنکه حزب دموکرات کردستان عراق با پیشنهاد اتحادیه میهنی کردستان مبنی بر نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق مخالفت کرد، اختلاف ها میان کُردها بار دیگر بر سر این پست آغاز شد و در همین حال، تحرکاتی برای معرفی نامزد ریاست جمهوری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود محمد سخنگوی حزب دموکرات کردستان در بیانیه ای گفت: این حزب در جلسه اخیر خود با معاون دبیرکل و مسئول هیئت عمومی حزب اتحادیه میهنی، تمایل و تلاش خود را برای همکاری بر اساس برنامه یکسان با اتحادیه میهنی و توافق بر سر نامزد واحد برای پست ریاست جمهوری اعلام کرد. محمد افزود اتحادیه میهنی به تنهایی، برهم صالح را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد. اما قرار بود این حزب پیش از اعلام نامزد، ما را از توافق صورت گرفته مطلع کند. اما اتحادیه میهنی چنین نکرد و ما از طریق رسانه ها از نامزدی صالح مطلع شدیم. وی تاکید کرد هیچ طرفی اجازه ندارد پست ریاست جمهوری را فقط برای خود بداند.
سخنگوی حزب دموکرات کردستان گفت: به نظر ما، تصدی پست ریاست جمهوری، حق حزب دموکرات هم هست و از اینرو ما نیز نامزدی برای این پست خواهیم داشت.
در همین حال اسماعیل الجاف از مسئولان حزب بارزانی به العربی الجدید گفت: ما با نامزدی صالح برای ریاست جمهوری مخالف هستیم. چون وی در اداره حزب خود که آن را تشکیل داده بود شکست خورد و برای رسیدن به پست ریاست جمهوری، حزب و حامیان خود را رها کرد. الجاف افزود صالح نمی تواند با تصدی پست ریاست جمهوری، نماینده کُردها باشد.
الجاف گفت مسئولان حزب دموکرات کردستان، امروز برای انتخاب نامزد خود برای پست ریاست جمهوری، جلسه های خود را آغاز خواهند کرد و اسامی متعددی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
سامان حسن از مسئولان اتحادیه میهنی هم به العربی الجدید گفت پست ریاست جمهوری، سهم حزب اتحادیه میهنی کردستان است و همه مردم کردستان این موضوع را می دانند. وی افزود: ما با حزب دموکرات اختلاف نداریم و به دنبال اختلاف نیستیم. اما تلاش می کنیم تا با یک نامزد برای پست ریاست جمهوری به بغداد برویم و نمی خواهیم کُردها در دو محور از هم گسیخته شوند.
سامان حسن تاکید کرد شورای رهبران اتحادیه میهنی، صالح را انتخاب کرد و او آراء لازم را به دست آورد تا تنها نامزد این پست باشد و از این انتخاب عقب نشینی نخواهد شد. وی گفت: برای بررسی این موضوع با حزب دموکرات دیدارها و جلساتی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اختلاف احزاب کردستان نامزد رياست جمهوري عراق بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • انفجار بمب در خودروی یکی از مسئولان ارشد اتحادیه میهنی عراق
  • صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف