Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها زائر عزادار که از روزها و هفته‌های گذشته به تدریج خود را به کربلای معلی رسانده بودند، امروز (پنجشنبه) در جوار بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) و علم‌دار کربلا (ع) به سوگواری نشستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، بنا بر اعلام مسئولان تولیت آستان حضرت امام حسین و حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام، طی هفته‌های گذشته و تا ظهر امروز نزدیک به سه میلیون عاشق اباعبدالله الحسین (ع) خود را به کربلا رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر آمار اولیه مسئولان محلی، حدود ۵۰ هزار تن از زوار را زائران خارجی تشکیل می‌دهند. فرماندهی پلیس کربلا اعلام کرده که تا روز چهارشنبه بیش از ۴۰ هزار زائر خارجی وارد کربلا شده‌اند که همگی به صورت رسمی نام‌نویسی شده بودند و روند ورود تا عصر امروز هم ادامه داشت.

میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا روز گذشته اعلام کرده بود که تا ظهر چهارشنبه نزدیک به ۳۰ هزار زائر ایرانی موفق شدند که خود را به کربلا برسانند و هر لحظه بر تعداد زائران ایرانی در کربلا افزوده می‌شود.

۳۰ هزار نیروی نظامی در کنار ۵۰ هزار دواطلب مسئولیت برقراری امنیت مراسم عاشورای امسال در استان کربلا را بر عهده داشتند و بنا بر اعلام مسئولان امنیتی عراق، سه کمربند امنیتی در این استان ایجاد شده که از محوطه اطراف حرم آغاز شده و تا مرزهای اداری استان کربلا امتداد دارد.

همچنین در مراسم امسال ۱۵۰۰ موکب، کار خدمت رسانی به زائران حسینی را بر عهده دارند که خدمات آنها از زمان حرکت زوار به سوی کربلا تا خروج آنها از استان ادامه دارد. ۲۰۰۰ موکب حسینی نیز در دیگر مناطق عراق به ویژه مسیرهای منتهی به کربلای معلی خدمت رسانی به زائران را برعهده دارند.

تردد خودرو در خیابان‌های اصلی کربلا تا پایان مراسم عزاداری و بازگشت زوار ممنوع شده و نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت مراسم، اجازه تردد موتورسیکلت را هم نمی‌دهند.

استانداری کربلا نیز روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ را به منظور فراهم شدن فرصت برای اهالی این استان از جمله کارمندان بخش‌های دولتی جهت خدمات رسانی به زائران حضرت عبدالله الحسین و نیز تسهیل اجرای برنامه‌های امنیتی تعطیل عمومی اعلام کرده است.

همچنین حدود ۱۲هزار خودرو در محورهای مختلف منتهی به کربلا برای انتقال زائران حسینی تجهیز و آماده شده‌اند که تا پایان مراسم و خروج زوار از کربلا خدمات رسانی به آنها را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عاشورای 97 كربلا ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین کنعانی‌زادگان عزادار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش تیم پرسپولیس در غم از دست دادن پدر بزرگ خود به سوگ نشست.

خبرآنلاین این اتفاق تلخ را به کنعانی زادگان تسلیت گفته و برایش آرزوی صبر می‌کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896048

دیگر خبرها

  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • محمدحسین کنعانی‌زادگان عزادار شد