Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@21:48:25 GMT

«جواهر ده» روستای تک فصل در دل رامسر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۶۷۹

«جواهر ده» روستای تک فصل در دل رامسر

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، «جواهرده» یا به زبان گیلکی جؤرده، یکی از روستاهای شهرستان رامسر در استان مازندران است که در فاصله 27 کیلومتری رامسر در دهستان سخت سر و در ارتفاعات2 هزار متری البرز قرار دارد. جمعیت روستای جواهرده رامسر بر اساس سرشماری سال 1390 حدود 9800 نفر (2470 خانوار) است که این جمعیت هرگز در تمامی طول سال ساکن این روستای مدرن نیستند؛ چرا که تنها چهار ماه از سال در این روستا مردم زندگی می کنند و در ماه های دیگر سال جز چند نفر نگهبان و سرایدار کسی در آن جا ساکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم روستا به دامداری، کشاورزی و باغداری مشغول اند و صنایع دستی آن شامل نمدمالی، سفال، آهنگری و مسگری است. تنها راه ارتباطی جواهرده به رامسر منتهی می شود و از راه کوهستان با قزوین نیز مرتبط است. فصل تابستان جزو فصولی است که روستای «جواهرده» رامسر مسافران بسیاری را در خود جای می دهد.بازدید مسافران از جواهر ده

جواهرده جواهری در دل مازندران
روستای زیبای جواهرده، مانند جواهری کوچک اما گرانبها در پس این جاده طولانی و سبز قرار گرفته است. وقتی وارد این روستای شیبدار در مازندران می شوید، مردمان با صفای جواهرده را می بینید که با لبخند گشاده به شما خوشامدگویی می کنند و این شروع، استقبال گرمی برای ورود به این بهشت کوچک در مازندران است.
طبیعت دلفریب روستا که جایی فوق العاده برای کمی آرامش و دور شدن از تمام دغدغه های ذهنی است به همراه فرصت رویا رویایی با مردم روستا، همه و همه تجربه های نابی هستند که در سفر به روستای جواهرده می توانید به دست بیاورید.
در جواهرده، آبشارهای بسیار معروفی هم وجود دارد که محلی ها بسیار آن را دوست دارند و برای رسیدن به آنها باید کمی پیاده روی در طبیعت را به جان بخرید که مطمئنا ارزشش را دارد. معروفترین این آبشارها در شیب رو به بالا و در انتهای روستا است که گردشگران خوش ذوق غیر ممکن است به دلیل طبیعت زیبا و آرام و شنیدن صدای خوش آب یا گرفتن چند عکس هم که شده، از آن دیدن نکنند. با این حال برای رفتن و بازدید از آن حتما باید کفش مناسب به همراه داشت.

اگر کوهنوردی و در واقع سنگ نوردی را دوست دارید، پیشنهاد می کنیم حتما بخشی از سفرتان در این روستا را به بازدید از دشت های پر گل دامنه کوه مانند دشت لپاسر اختصاص دهید. اگر هم مناطق جنگلی را در مازندران بیشتر می پسنیدید، می توانید به جنگل هیرکانی با درختان بلند بالای راش و شاه بلوطش بروید و اکسیژن خالص استشمام کنید.

 

همگردی

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چهارفصل جواهرده رامسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست مخابرات استان به منظور بررسی مشکلات ارتباطی منطقه گنجگان به همراه تعدادی از مدیران از روستا‌های چشمه پهن، میرآباد، جنگیر آباد ودره ماهینی بازدید کرد.
خدادادخالق پناه با اشاره به اینکه در این بازدید مشخص شد روستای گردشگری گنجگان، به ویژه محدوده رستوران‌های بین راهی چشمه پهن دارای ضعف پوشش ارتباطی است افزود: بخشی از مسیر جاده این روستا نیز به عنوان نقطه کور ارتباطی استان محسوب می‌شود. وی ادامه داد: برای پوشش مطلوب این روستا مقرر شد، سایت موبایل واقع در روستای گنجگان مرکزی جابه جا، و دکل ارتباطی این روستا نیز افزایش یابد.
سرپرست مخابرات استان افزود: برای دسترسی مطلوب اهالی چشمه پهن، دره ماهینی و رستوران‌های بین راهی نیز سایت جدید احداث می شود.
خالق پناه اضافه کرد: جانمایی سایت جدید مشخص شد و به زودی فرایند آن انجام می شود.

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد