Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@17:14:58 GMT

نجیب رزاق به پولشویی و سوءاستفاده متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۶۹۱

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این اتهامات شمار اتهاماتی که به نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی وارد می‌شود به ۳۲ فقره رسید. نخست‌وزیر پیشین مالزی چهارشنبه در پی تحقیق در مورد پرونده رسوایی بزرگ مالی بازداشت شد و امروز به دادگاه رفت. نجیب رزاق و همسرش به سوءاستفاده مالی از یک صندوق دولتی متهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون مبارزه با فساد در مالزی بازداشت نجیب رزاق را تأیید کرده بود. این کمیسیون در مورد دارایی‌های یک صندوق دولتی تحقیق می‌کند که سال ۲۰۰۹ میلادی توسط رزاق نجیب با هدف حمایت از پیشرفت اقتصادی مالزی تأسیس شد. رزاق و خانواده او متهم هستند که از محل این صندوق برای مقاصد شخصی استفاده کرده‌اند. بحث بر سر برداشت بیش از ۵/ ۴ میلیارد دلار است.

سایه این اتهامات سنگین نخست‌وزیر پیشین مالزی را رها نمی‌کند و همین باعث شد تا او در انتخابات پارلمانی ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی متحمل شکست سختی شود و پس از ۹ سال به طور غیرمنتظره از مقام خود برکنار شود. نخست‌وزیر جدید مالزی مهاتیر محمد ۹۲ ساله وعده داده است که در مورد اتهام‌های رزاق تحقیق کند. به گفته دادستان‌ها، نجیب رزاق از موقعیتش به عنوان نخست‌وزیر، وزیر دارایی و رئیس صندوق ۱ام‌دی‌بی برای دسترسی به ۵۵۶.۲۳ میلیون دلار بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ سوءاستفاده کرده است.

نجیب از زمان انتشار گزارش وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۵ درباره انتقال ۶۸۱ میلیون دلار به یک حساب بانکی شخصی متعلق به نخست‌وزیر سابق مالزی دست به گریبان با پرونده پولشویی است. یک سال بعد، وزارت دادگستری آمریکا این انتقال را تایید و اعلام کرد اصل پول به صندوق مذکور تعلق دارد. بحث بر سر برداشت بیش از چهار و نیم میلیارد دلار است که طبق اعلام آمریکا از این صندوق دزدیده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • پولشویی