Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@02:26:47 GMT

۱۰ مورد از اسرار عدد هفت!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۱۷۰۶

۱۰ مورد از اسرار عدد هفت!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، هفت از ترکیب دو عدد ۳ و ۴ ایجاد شده‌است که بنابر حکمت فیثاغورثی و زمانی بسیار دورتر از آن، اعدادی خوش یمن شناخته می‌شدند.
به عقیده بابلیان، مصریان و تمدن‌های باستانی دیگر، به وجود ۷ سیاره مقدس اعتقاد داشتند. در زبان عبری لغت قسم خوردن، به طور تحت‌اللفظی به معنای قرار گرفتن تحت نیروی ۷ چیز است که برگرفته از هفت میشی است که در پیمان میان ابراهیم نبی و ابی ملک در بیرشیبا به آن اشاره شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرودت نیز به یک قسم عربی اشاره کرده که در آن هفت سنگ به خون آغشته می‌شوند. آفرینش جهان در هفت روز انجام شده، هفته ۷ روز دارد، ۷ حسن خداداد، ۷ گناه کبیره، ۷ مرحله در زندگی انسان، ۷ طبقه بهشت و جهنم و مثال‌های بی‌شمار دیگری در میان ادیان، ملل و اعصار مختلف از جمله مصادیق حضور جادویی عدد ۷ در زندگی و مرگ انسان‌هاست.

تعدادی از مشهورترین ۷ های جهان عبارتند از:

10- هفت طبقه بهشت
بر اساس آیات قرآن و مفسران احادیث، بالاترین درجه سعادت معنوی، ورود به طبقه هفتم بهشت است. مسلمانان به وجود هفت طبقه یا مرحله آمرزش و بهشتی شدن اعتقاد دارند. این طبقات هفتگانه همان‌هایی هستند که طی شده‌است.

9- هفت گناه کبیره
هفت گناه کبیره گناهانی هستند که در زمان تاریخ بسیار قدیم رهبانیت مسیحی مشخص شده و در قرن ششم میلادی توسط پاپ گرگوری اول یا گرگوری کبیر در یک دسته قرار گرفته‌اند. این گناهان عبارتند از: تکبر، طمع‌کاری، شهوت در معنای تمایل بیش از حد یا نامشروع جنسی، حسادت، شکم‌پرستی که معمولاً مستی نیز در آن منظور می‌شود و تنبلی.
هفت گناه کبیره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه‌ها، نمایشنامه‌های اخلاقی و هنر اروپای قرون‌وسطی بوده است.

8- هفت کلمه آخر
هفت کلمه آخر، به آخرین جمله حضرت عیسی بر صلیب اشاره دارد. این کلمات از این قرارند:
خدای من، چرا مرا به خود واگذاشتی؟

7- هفت علم انسانی (علوم سبعه)
طبقه‌بندی آزاد موضوعاتی که از قرن پنجم میلادی به بعد، دربرگیرنده برنامه آموزشی غرب در قرون‌وسطی بود. به نظر می‌رسد که نام «علوم انسانی» برگرفته از رساله «سیاست» ارسطو باشد که در آن از «شاخه‌هایی از دانش که شایسته انسان آزاد است» ، یعنی دانش اولیه‌ای که برای یک شهروند با تحصیلات مناسب لازم است، سخن گفته است. این علوم عبارتند از علوم سه گانه: دستور زبان (ادبیات)، علم بیان و دیالکتیک (مباحثه و مکالمه) و علوم چهارگانه که پیشرفته‌تر بوده و از این قرارند: حساب، هندسه، موسیقی و نجوم.

6- عجایب هفتگانه طبیعی
کوه اورست در مرز نپال و چین، آبشار ویکتوریا در آفریقا، گرند کنیون Grand Canyon آمریکا، ساحل مرجان بزرگ استرالیا، سپیده دم شمالی قطب شمال، آتشفشان و پاریکوتین Paricutin در مکزیک و بندر ریو دوژانیرو برزیل.

5- هفت مرد فرزانه
نامی که در سنت یونانی به هفت تن از سیاست‌مداران، قانون‌گذاران و فیلسوفان قرن ۷ و ۶ قبل از میلاد داده شد. این فرزانگان عبارتند از: «سولون» قانون‌گذار یونانی، «تالس» فیلسوف اهل میلتوس، «پیتاکوس» فرمانده نظامی اهل میتیلن، «کلئوبولوس» فیلسوف اهل رودس، «شیلون اسپارتی» از ناظران شاه، «به یاس» فرزانه‌ترین هفت فرزانه، اهل پری ین و «پریاندر» حاکم مستبد کورنتی.

4- هفت دریا
شامل دریاهای قطب شمال و قطب جنوب، اقیانوس آرام شمالی و جنوبی، اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و اقیانوس هند.

3- هفت حس
بر اساس تعلیمات باستانی، روح انسان یا «بدن مقدس درون» او مرکب از هفت خاصیت است که هر یک تحت تأثیر یکی از سیارات هفتگانه‌اند.
«آتش» موجب زندگی، «خام» به وجود آورنده توانایی احساس کردن، «آب» موجب قدرت بیان، «هوا» حس چشایی، «مه» موجد حس بینایی، «گل‌ها» به وجود آورنده حس شنوایی و «باد جنوب» به وجود آورنده حس بویایی.

2- هفتمین پسر از هفتمین پسر
همان‌طور که گفتیم هفت جادویی‌ترین اعداد است و در معرفت قومی، هفتمین فرزند پسر از هفتمین پسر یک خانواده با نیروهای قدرتمند جادویی و شفادهندگی متولد می‌شود. او پیشگو است و از قدرت‌های عجیبی برخوردار است.

1- عجایب هفتگانه قرون‌وسطی
آمفی تئاتر روم، کاتاکومب‌های (سرداب) اسکندریه مصر، دیوار بزرگ چین، استون هنج در ویلتشایر انگلستان، برج کج پیزا، برج چینی (از جنس چینی) نانکینگ، مسجد ایاصوفیه در استانبول.

 

همگردی

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هفت اسرار حکمت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه اول یک ساختمان ۵ طبقه واقع در خیابان ۹۷ گلسار رشت، ۲۱ آتش نشان با ۶ خودروی آتش نشانی و آبرسان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مومنی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه دست بکار شده و پس از مهار آتش سوزی ، دودگرفتگی ساختمان را به صورت کامل برطرف کردند.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت 18 هجدهم و آخر (دانلود قسمت ۱۸ گناه فرشته) کامل با حجم رایگان
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت ۱۸ هجدهم / قسمت آخر
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • کشف برخی از اسرار درخشان‌ترین انفجار کیهانی