Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-19@08:10:00 GMT

رد صلاحیت به خاطر تشابه اسمی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۰۰۹

رد صلاحیت به خاطر تشابه اسمی

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام مجید انصاری طی سخنانی در مراسم عزاداری محرم در حسینیه دارالزهرا با بیان اینکه مسئله حق و مبارزه با باطل از ارزشهای بعثت انبیاء است، گفت: وقتی صحبت از حق می کنیم یا از باطل سخن می گوییم، به نوعی از همان عدل و ظلم حرف می زنیم و مسئله ظلم چیزی است که می‌تواند یکایک ما را آلوده کند همان طور که عدالت می تواند تمامی ما را مزین سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقتی به حقوق تعدی شد مسئله ظلم پیش می آید، این ظلم به سه شکل انجام می شود یا به خودمان ظلم می کنیم که خداوند تحت شرایطی آن را می بخشد، یا به دیگران ظلم می کنیم که خداوند ممکن است آن را ببخشد اما رها نمی کند و روایت است که وقتی برخی افراد در آخرت نامه عمل خود را دریافت می‌کنند در آن گناهانی ذکر شده که آن فرد اصلا انجام نداده است و وقتی می پرسد من چنین کارهایی را انجام نداده ام پاسخ داده می‌شود که درست است اما شما حق فلان شخص را ضایع کردید و برای جبران حق او باید اینجا تسویه حساب شود که برای آن بخشی از گناهان آن فرد را به نام تو نوشتیم.
انصاری یادآور شد: آقای عطاالله مهاجرانی اخیراً کتابی به نام «حاج آخوند» را نوشته اند که توصیه می کنم حتما این کتاب را مطالعه کنید. ایشان تکه هایی از زندگی یک روحانی تمام عیار و خالص که گوشه حوزه را رها کرده و مثل یک روستایی را در زمین‌ها مشغول به زراعت بود و به هدایت عملی مردم می پرداخت، به نگارش درآورده است.
این عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به بخشهایی از این کتاب ادامه داد: ما اگر بدانیم که مالی را به حرام وارد چرخه اقتصاد خانواده خود یا جامعه کرده ایم فقط حق آن کسی که مالش خورده شده ضایع نشده بلکه یک جامعه گرفتار مال حرام شده است و این اثرش در جامعه می ماند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه حرام‌خور، جامعه سمیع و بصیر نیست حتی اگر گوش و چشم داشته باشد، تصریح کرد: اینکه کسی تصور کند در خانه خودشان اختیار زن و بچه داشتن یعنی اینکه هرطور دلش خواست رفتار کند، هر سخنی خواست بگوید و هر عملی را به ظلم و زور انجام دهد، حق اوست، سخت در اشتباه است.
انصاری تاکید کرد: اگر در کشور ما و هیئت های عزاداری ما بیرق های مبارزه با ظلم بلند باشد، باید قوه قضاییه ما بعد از محرم با قبل از محرم متفاوت باشد، بازار ما متفاوت باشد، خودمان در زندگی فردی تفاوت پیدا کنیم، مسئولان ما در رفتارشان متفاوت شوند و اگر این دانشگاه عاشورا و محرم نتواند ما را منقلب کند، باید به حال خودمان افسوس بخوریم.
این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه جدی تر از حقوق الله، حقوق الناس است، اظهار کرد: حوزه حقوق اجتماعی، ظریف و باریک و زیاد است و ما متاسفانه گاهی چندان توجهی به آن نداریم، حتی در مورد عزاداری ها ممکن است که ما حقوق اجتماعی را ضایع کنیم یا حرمت تریبون مراسم اباعبدالله رعایت نشود، بر بالای منبر حق دیگران تضییع شود، به انسان های آزاده نسبت سو داده شود، به بزرگانی تهمت زده شود و از تریبون مداحی احیاناً حق کسی ضایع شود، به ویژه اینکه آن مراسم هم بزرگ باشد و از صداوسیما هم پخش شود و به خصوص از بیت‌المال هزینه برپایی آن مراسم داده شده باشد، جواب خدا را چه می خواهند بدهند؟ چگونه می خواهند این ظلم را جبران کنند؟
انصاری تاکید کرد: یک انسان شایسته، آزاده و شجاع که مثلا برای مجلس یا خبرگان کاندیدا شده است - آن هم نه برای قدرت طلبی بلکه برای بیان حقایق - رفته اند و بر اساس چهارتا گزارش مغرضانه خط بازانه، صلاحیت او را رد کرده‌اند آن هم نه یک نفر را، نه دو نفر را، نه صد نفر را. بعد از انتخابات هم می آیند در اتاق دربسته می گویند بله گزارشی به ما دادند که این گزارش درست نبود یا اینکه تشابه اسمی رخ داده بود و به همین راحتی تمام می کنند. آیا به همین راحتی تمام می‌شود؟ اگر آن طرف بگذرد از حق شخصی خود گذشته است اما مجلسی که قرار بود از انسان های آزاده ای که بیایند و از حق مردم دفاع کنند، محروم شده است و جامعه از آنان محروم شده و جایگاه مجلس و خبرگان دچار نقصان شده است، این حق قابل جبران نیست. فرض کنید که در دوره بعد تایید صلاحیت کردید، این دور چه می شود؟
وی افزود: آیا مسیر مجلس ما در رشد و ترقی و نظارت قاطع و شجاعت برخورد و در جهت ترقی و پیشرفت کشور و رفع نارسائی ها حرکت کردن، بهتر از دور اول و دوم است یا پسرفت داشته است؟ اگر ما در نظام اداری به دلیل برخی تنگ نظری ها به دلیل برخی از محدودیت ها مسیر شایستگان را مسدود کردیم، همان اتفاقی می‌افتد که امیرالمؤمنین در حدیثی می فرمایند که تکیه زدن انسان های کوچک بر جایگاه بزرگان سبب نابودی یک جامعه می‌شود.
انصاری ادامه داد: ما الان چند نفر را سراغ داریم که اگر به آنان بگویند بیا و در فلان مسند قرار بگیر بگوید نه من شایسته این مسند نیستم، به سراغ دیگری بروید؟ در حوزه حقوق اجتماعی کسانی که مسئولیت دارند واقعا باید از حقوق مردم بترسند و بلرزند، بخصوص کسانی که در حوزه مسائل پولی و مالی هستند.
 
وی در پایان با طرح این پرسش که چطور می شود مجموعه ای از موسسات مالی و اعتباری به نام ائمه اطهار در مشهد مقدس درست شود و جیب مردم را خالی کند، تصریح کرد: دولت هم مجبور شد ۱۱ هزار میلیارد تومان در دولت قبلی که من بودم - و خدا را شکر در حال حاضر نیستم و آزادم از هردو جهان - از جیب همه مردم بدهد تا اموال آن بیچاره هایی که طلای زن و بچه خود را فروخته بودند بازگردد و آنانی هم که برده اند، راحت برده اند و آبی هم رویش خورده اند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انصاری مجمع روحانیون مبارز شورای نگهبان رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفیعی: حقوق سال آینده کارگران باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد

نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌ شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد. - اخبار سیاسی -

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم توجه ویژه به حقوق کارگران در موضوع تعیین مزد سال آینده جامعه کارگری گفت: کارگران و بدنه کارگری کشور پیش‌آهنگان توسعه و پیشرفت کشور هستند و در امر تولید قاطبه کارها بر دوش جامعه کارگری است. به همین جهت توجه به معیشت جامعه کارگری و قشر کارگر باید از اولویت‌های مهم کشور باشد.

رویکرد تبعیض‌آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل‌بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

 

وی با تاکید بر اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید واقعیت‌های جامعه و اقتصاد کشور متولیان قرار داشته باشد، عنوان کرد: البته وضعیت کارفرمایان بخش خصوصی  به ویژه در شرایط فعلی کشور که به سبب انواع مسائل و مشکلات تولید دشوار شده، باید مدنظر قرار گیرد.  

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد و نباید مزد سالیانه آنها به گونه تعیین شود که فشارهای اقتصادی بیش از پیش زندگی و معیشت جامعه کارگری را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراکسیون اقلیت مجلس دوازدهم چند عضو خواهد داشت؟
  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • مسئولین در برابر تبعیض بین اقشار پاسخ‌گو باشند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • فرمول تعیین حقوق کارگران اعلام شد
  • رفیعی: حقوق سال آینده کارگران باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • میزان افزایش حقوق کارگران تا پایان امروز مشخص می‌شود
  • نوروزی: افزایش حقوق کمتر از ۴۰ درصد برای کارگران قابل قبول نیست
  • حداقل مستمری متناسب با حداقل حقوق و دستمزد قانون کار باشد
  • آیا بدون مشخص بودن «سبد معیشتی» قرار است دستمزد تعیین شود؟