Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@06:25:38 GMT

درباره کاهش وزن چه دروغ هایی به خود می گوییم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۰۲۹

درباره کاهش وزن چه دروغ هایی به خود می گوییم؟

بر اساس تحقیقات دانشگاه کورک، بیشتر افراد وقتی می خواهند گزارشی از وضعیت خود بدهند چند کیلو از وزنشان کم می کنند و چند سانت نیز به قدشان اضافه می کنند.


این کار به همینجا ختم نمی شود. ما حتی به خود درباره آنچه باعث کاهش وزن مان می شود نیز دروغ می گوییم. صادق بودن با خود کمک می کند چالش هایی که باید از پس آنها بر بیایید را شناسایی کنید تا بتوانید یک برنامه واقعی بچینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برخی از دروغ های شایعی که ممکن است به خود بگویید و اینکه چگونه باید با حقیقت روبرو شوید را برایتان خواهیم گفت.


استطاعت خرید غذای سالم را ندارم

ایمی گودسون، نویسنده کتاب های سلامت می گوید: در واقعیت، مردم پولشان را خرج آنچه برایشان در اولویت است می کنند. شاید برای غذاهای سالم مجبور باشید کمی بیشتر هزینه کنید اما پولی که دادید ارزش مواد مغذی که گرفتید را دارد.
البته راه های فراوانی هم هست که صرفه جویی کنید، کافیست منتظر فصل میوه و سبزیجات خاص شوید، با ورود انبوه آنها به بازار قیمتشان نیز کاهش می یابد.


از مزه ی غذاهای سالم خوشم نمی آید

بسیاری از مردم می گویند از غذاهای سالم خوششان نمی آید، اما حقیقت این است که آنها غذاهای حاوی مواد مغذی را بدون اینکه امتحان کنند رد می کنند. توصیه می شود یک غذا را قبل از اینکه کاملا ردش کنید 10 مرتبه امتحان کنید.
می توانید غذاهای سالمی را که فکر می کنید دوستشان ندارید را به غذاهایی که دوستشان دارید ترکیب کنید، مثلا اگر از بروکلی خوشتان نمی آید، اما از پنیر و غذای سوخاری خوشتان می آید می توانید از ترکیب اینها بروکلی سوخاری با پنیر را درست کنید.


شلوار جینم به خاطر شسته شدن دیگر اندازه ام نیست

برین کوییبمن، جراح چاقی در نیوپورت بیچ، می گوید: بله این حالت شاید برای بعضی از لباس هایتان اتفاق بیفتد. بیشتر ما می دانیم که لباس هایمان دروغ نمی گویند، اگر می خواهید با حقیقت روبرو شوید تنها کافیست لباسی که مدتی پیش اندازه تان بوده را به تن کنید.


امروز ورزش کردم، پس می توانم این کاسه بستنی را بخورم

هیچ مقدار ورزشی نمی تواند از پس یک برنامه غذایی پرکالری بر بیاید، یک ساعت پیاده روی با سرعت بالا تقریبا 360 کالری می سوزاند، نصف فنجان بستنی وانیلی 230 کالری دارد، یک وعده بستنی در دنیای واقعی بیش از چیزی که گفتیم کالری دارد و مقدارش حدود 460 کالری است. این یعنی در 10 دقیقه ای که بستنی را خوردید حدود 100 کالری بیشتر از آن یک ساعت کالری سوزی که داشتید کالری گرفتید.


تمام هفته سالم غذا می خوریم تا آخر هفته پرخوری کنم

نه، نمی توانید در طول هفته سالم غذا بخورید و بعد در روز های تعطیل پرخوری بکنید و وزن هم اضافه نکنید. وقتی در یک روز پشت سر هم کالری بالا دریافت می کنید می تواند تمام زحمات هفته ای که پشت سر گذاشتید را به هدر دهد. تحقیقات نشان داده لاغرها بهتر از کسانی که اضافه وزن دارند می توانند در تعطیلات کالری دریافتی خود را کنترل کنند.

مادرم چاق بوده، پس مهم نیست که من چکار می کنم چون من هم چاق می شوم


برخی تحقیقات رابطه ی ژنتیکی با چاقی را نشان داده اند، اما در بیشتر موارد سبک زندگی از ژنتیک پیشی می گیرد. دلیل اصلی اینکه بعضی افراد اضافه وزن دارند و بعضی ندارند این است که والدینشان عادات ضعیف غذایی داشتند، و همان عادات را به فرزندان خود نیز انتقال داده اند. پس اینکه می بینیم یک خانواده همه چاق هستند دلیلش عادت غذایی مشترکی است که در خانواده فرهنگ سازی شده است.


من صبحانه را جا می اندازم، پس به اندازه کافی کالری حذف کرده ام

جا انداختن وعده ها به عنوان یک راه برای ذخیره کالری منتهی به کاهش وزن نمی شود، چون مدتی بعد فشار گرسنگی بالا می رود و رو به پرخوری می آورید. تحقیقات اخیر نیز نشان داده خانمهایی که سعی داشتند با جا انداختن وعده وزن کم کنند از آنهایی که تمام وعده ها را مرتب استفاده کرده بودند در کاهش وزن توفیق کمتری داشتند.


من نمی توانم وزن کم کنم چون بچه دارم

می دانم چه می گویید – سخت است غذاهایی که بچه ها دوست دارند را آماده کرد و برای خودتان نیز غذای رژیمی درست کنید، سخت است که حواستان به امور بچه ها باشد و برای کاهش وزن خودتان نیز برنامه ریزی کنید، اما واقعیت این است که می توانید بر این موانع پیروز شوید. اگر می بینید باقی مانده های غذای بچه ها را می خورید و یا همراه او چند قاشق بستنی می خورید، سعی کنید جلوی این کارها را بگیرید. همین موارد کوچک می تواند بیش از 300 کالری به مجموع کل کالری دریافتی روزتان اضافه کند.


کاهش وزن غیر ممکن است، چون من همیشه گرسنه ام

انتخاب های ضعیف غذایی که دارید دلیل اصلی همیشه گرسنه بودنتان است. وعده های غذایی با کربوهیدرات بالا و پروتئین کم، قند خونتان را به سرعت بالا می برد و خیلی زود پایین می آورد، همین اتفاق باعث می شود خیلی زود دوباره احساس گرسنگی کنید.
حتما تا به حال ترن هوایی را دیده یا سوار شده اید، وقتی سبک غذا خوردنتان به این شکل باشد مانند این است که یکی از مسافران این ترن هستید، در یک نقطه به اوج می روید و ناگهان پایین می آیید!. کم آب شدن بدن، استرس، و مصرف برخی داروهای خاص نیز می تواند باعث اشتهای سیری ناپذیر شود.


من غذایم زیاد نیست اما ترازو تکان نمی خورد

جاناتان راس، مشاور ارشد شورای ورزشی آمریکا می گوید: دلیلش این است که ورزشی که می کنید را خیلی دست بالا می گیرید ولی غذایی که می خورید را دست کم می گیرید. تحقیقات نشان داده که در واقع 23 درصد از افراد بالغ کالری فست فودی که می خورند را دست کم می گیرند و در نتیجه دست به انتخاب های اشتباه می زنند.


من تمام تلاشم را برای کاهش وزن می کنم اما هیچی کار نمی کند

این جمله را در واقع می توان به این شکل ترجمه کرد: من هر کاری که دلم می خواهد انجام می دهم. باید از خود بپرسید آیا تا به حال کاری کرده ام که دلم نخواسته انجام دهم؟ به عادت های روزانه خود نگاهی بیاندازید تا بتوانید فعالیت را بالا ببرید ( بیشتر از پشت میز بلند شوید، بیشتر پیاده روی کنید ) نگاهی هم به خورد و خوراکی که دارید بیندازید، تغذیه و فعالیت بدنی خود را پیگیری کنید تا بتوانید مشکل را شناسایی کنید.


هر چند وقت یکبار لیاقت غذاهای جانانه را دارم

بیشتر مردم چیزهایی را که می خورند بر اساس میل خودشان تقسیم می کنند. در ملاقاتی که داشته یک کیک خورده، ناهار پیتزا خورده، با دوستانش بیرون رفته و بال مرغ خورده، و سپس می گوید: من این ماه فقط دوبار بال مرغ خوردم، و به کل دیگر غذاهایی را که خورده فراموش می کند. این نوع رفتار و غذا خوردن فرد را از هدفی که دارد بسیار دور می کند. برای فراموش نکردن غذاهایی که می خورید یک دفترچه درست کنید و هر آنچه می خورید را دقیق یادداشت کنید.


وقتی گوشت به قالب دارم خیلی بهتر به نظر می آیم!

بسیار مهم است که خود را قبول کنیم، شکل بدن خود را دوست داشته باشیم، و در پوستمان احساس راحتی کنیم. اما اگر BMI بگوید که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، بهتر است به فکر وزن کم کردن و یا حداقل سالم تر غذا خوردن و بیشتر ورزش کردن باشید. بدیهی است که برخی افراد از دیگران عضله بیشتری دارند ( BMI میزان سنجش کاملی نیست ) اما حقیقت این است که، تحقیقات نشان داده اگر چاق باشید، بیشتر در خطر بیماری های جدی از جمله دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سرطان قرار می گیرید.

ثابت ماندن در BMI بالای 30 یا داشتن دور کمر بزرگتر از 88 سانت در خانمها و بزرگتر از 102 سانت در آقایان شما را در معرض بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، و دیگر بیماری ها قرار می دهد. کاهش تنها 10 درصد از وزن کلی بدن، می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. و حتی اگر وزن کم نکنید، ورزش کردن و خوردن غذای سالم به کاهش خطر این موارد می انجامد.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاغری تناسب اندام رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دروغ صهیونیست‌ها درباره جنایت جدید ارتش اسرائیل در میدان الکویت غزه

یک سازمان حقوق بشری با رد ادعاهای رژیم اشغالگر درباره جنایت کشتار مردم گرسنه غزه در میدان الکویت اعلام کرد که شواهد حاکی از نقش مستقیم ارتش اسرائیل در این قتل عام بوده و تل‌آویو نمی‌تواند از مسئولیت جنایاتی که علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد فرار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از گذشت زمان کمی از جنایت شنیع اشغالگران در کشتار مردم گرسنه‌ای که در خیابان الرشید غزه منتظر دریافت کمک‌های غذایی و مشخصا آرد بودند، ارتش صهیونیستی پنجشنبه شب و جمعه قتل عام جدیدی در میدان الکویت در اطراف شهر غزه انجام داد که طی آن بیش از 80 نفر از کسانی که منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند شهید و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

اما این بار هم رژیم اشغالگر همانند ماجرای کشتار خیابان الرشید، با ادعاهای واهی در تلاش برای فرار از مسئولیت جنایتی است که برای همه جهان فاش شده است. در سایه سکوت جامعه بین‌المللی و عدم هیچگونه اقدام عملی برای محاکمه اشغالگران بعد از همه جنایات فجیعی که علیه غیرنظامیان مرتکب می‌شوند، رژیم صهیونیستی سعی دارد از طریق یک استراتژی تبلیغاتی گمراه کننده همچون انتشار کلیپ‌های ویدئویی جعلی و تکه تکه شده از کشتار میدان الکویت، توجهات جهانی را از جنایت جدیدی که علیه مردم گرسنه غزه مرتکب شده، منحرف کند.

در همین زمینه ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار کلیپی از یک فرد مسلح ادعا کرد که افراد حاضر در میدان الکویت که منتظر کمک‌های غذایی بودند با گلوله یک فرد مسلح فلسطینی کشته شده‌اند!

مدارک موثق از نقش مستقیم ارتش اشغالگر در جنایت میدان الکویت

اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه که پیشتر، ابعاد جنایات صهیونیست‌ها در خیابان الرشید را آشکار و دروغ بودن ادعاهای آنها را فاش کرده بود این بار هم به مستندسازی جنایت تازه اشغالگران پرداخته و در گزارشی 4 دلیل در رد این ادعای اشغالگران ارائه داد که به شکل زیر است:

-در ویدئوی منتشر شده توسط ارتش اسرائیل دیده می شود که عملیات تیراندازی توسط فرد مسلح مذکور در محلی غیر از محل قتل عام مردم رخ داده و این فرد در نزدیکی یک میدان در جنوب شرقی شهر غزه که نزدیک به دو کیلومتر با میدان الکویت یعنی محل جنایت فاصله دارد، درحال تیراندازی بود.

-معاینه اجساد شهدا و بدن زخمی‌ها نشان می‌دهد که آنها با گلوله‌های ناتو هدف قرار گرفته‌اند که در اسلحه‌های ارتش اسرائیل وجود دارد. همچنین برخی از گلوله‌هایی که در بدن زخمی‌ها و اجساد شهدا یافت شده همان گلوله‌هایی است که در بدن مجروحان و شهدای جنایت خیابان الرشید که اواخر فوریه اتفاق افتاد و صدها مجروح و شهید بر جای گذاشت، وجود داشت.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از ابعاد جنایت شنیع اسرائیل در خیابان الرشید غزه/ افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌هاسازمان ملل: داستانسرایی اسرائیل درباره حادثه الرشید غزه نادرست استهاآرتص: روایت‌های اسرائیل درباره حوادث الرشید غزه کسی را متقاعد نمی‌کند

-در ویدئویی که ارتش اسرائیل منتشر کرده صراحتا روشن است که تنها یک نفر در این حادثه در تصویر حضور دارد و او هم احتمالا در تلاش برای جلوگیری از نزدیک شدن غیرنظامیان به منطقه‌ای که خودروهای نظامی ارتش اسرائیل در آن حضور داشتند، بوده و شلیک هوایی می‌کرده است. در این کلیپ همچنین نشان داده می‌شود که با وجود تیراندازی اما هیچ کس روی زمین نیفتاده و هیچ مجروح یا جسدی روی زمین دیده نمی‌شود.

طبق تصاویری که در این کلیپ مشاهده می‌شود، زمانی که فرد مسلح مذکور شروع به تیراندازی می‌کند در جهتی ایستاده که یکی از غیرنظامیان فلسطینی دقیقا مقابل اوست و اگر قصد فرد مسلح کشتار مردم بود طبیعتا باید به سمت این غیرنظامی شلیک می‌کرد اما او (فرد غیرنظامی) همراه با سایر مردم حرکت می‌کند و هیچ نشانه‌ای از ترس یا سردرگمی در وی نیست.

- تصاویری که رسانه‌ها و شاهدان در پی این کشتار منتشر کردند، خسارات و ویرانی گسترده‌ای را نشان می‌دهد که در محل جنایت به جا مانده است. طبیعتا این میزان از ویرانی و تخریب نمی‌تواند ناشی از شلیک گلوله توسط یک فرد مسلحی باشد که در ویدئوی منتشر شده توسط ارتش اسرائیل نشان داده می‌شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که این شواهد علاوه بر گفته‌های شاهدان عینی این جنایت که در زمان کشتار، در نزدیکی میدان الکویت بودند ثابت می‌کند که غیرنظامیان فلسطینی در این میدان توسط هلی‌کوپترها و پهپادها و نیز گلوله‌های توپخانه‌ای تانک‌ها هدف قرار گرفته‌اند و ارتش اسرائیل به دنبال کشتار عامدانه این مردم بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل نمی‌تواند از مسئولیت کشتار هولناکی که در میدان الکویت رخ داد و نیز دیگر قتل‌عام‌هایی که روزانه علیه غیرنظامیان مرتکب می‌شود فرار کند. جنایت‌های عامدانه‌ای که اسرائیل انجام می‌دهد مستقیما با هدف گرسنگی دادن به مردم غزه و نابودی آنهاست.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که اسرائیل نه تنها از گرسنگی به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می‌کند بلکه این روش را در چارچوب جنایت نسل‌کشی که از 5 ماه قبل علیه ساکنان غزه آغاز کرده، اجرا می‌کند. کشتارها و اعدام‌های عامدانه و غیرقانونی که ارتش اسرائیل در حق غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شود نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و جنایت واقعی علیه بشریت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با این رژیم پنج روزه تقلیدی از روزه داری چربی شکم تان را از بین ببرید
  • ژوائو: دیگر تحمل این دروغ‌ها را ندارم
  • رژیم‌های کوتاه‌مدت و بسیار کم کالری فقط برای نوجوانان چاق بی‌خطر است
  • این دانه جویدنی سرشار از ویتامین C و عالی برای کبد
  • واکنش عباس عبدی به ماجرای باغ ازگل
  • ادعای بزرگ علیه الهلال: رکوردتان دروغ است!
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • افشای دروغ صهیونیست‌ها درباره جنایت جدید ارتش اسرائیل در میدان الکویت غزه
  • نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ/ تعیین میزان کالری بر حسب نیاز طبقه متوسط جامعه
  • نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در سال ۱۴۰۲/ تعیین میزان کالری بر حسب نیاز طبقه متوسط جامعه