Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:16:21 GMT

احتمال سیلابی شدن کوهپایه‌ ها

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۰۳۰

احتمال سیلابی شدن کوهپایه‌ ها

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز در سواحل شمالی کشور، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین در مناطقی از شمال غرب و مرکز کشور، شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش شدید باد موقت هستیم.

 

فردا در سواحل شمالی دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های قزوین، تهران، سمنان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌ها با شدت کمتری ادامه خواهد داشت و این سامانه اواخر وقت فردا به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه هفته آینده با عبور موج تراز میانی جو از غرب کشور، مجددا در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوب البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین و تهران، رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شنبه پیشِ‌رو در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِرو رشد ابرهای همرفتی‌، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ در شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان و جنوب غرب کرمان پیش بینی می‌شود.

در مناطق کوهپایه‌ای به سبب رگبار شدید موقت‌، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد از این رو به هموطنان در مناطق مذکور توصیه می‌شود که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

فردا ‌دامنه های البرز مرکزی در غرب سمنان و شرق تهران و شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ رخ می‌دهد.

بر این اساس شدت بارش‌ها فردا در دامنه‌های البرز در شرق تهران، غرب سمنان و روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهد بود.

فردا در شمال غرب و سواحل خزر شاهد افزایش نسبی دما بین سه تا ۵ درجه خواهیم بود.

در سه روز آینده و در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و وزش باد شدید موقت همراه با رگبار رعد و برق در شرق فارس،‌ کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۸ و ۱۹ خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۲۳ شهریور ۹۷ میزان ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۹ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۸درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و یکم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳.۹ میلی‌متر بوده است. همچنین میانگین گر‌م‌ترین منطقه کشور دهلران در استان ایلام به میزان ۴۹.۲ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه، خیرآباد در استان زنجان به میزان ۶.۱ سلسیوس بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کوهپایه مناطق کوهپایه ای سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش های گسترده و وزش باد شدید در قم

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری قم در مورد بارش‌های گسترده و وزش باد شدید در قم هشدار داد.

به گزارش تسنیم، اداره کل مدیریت بحران اعلام استان قم اعلام کرد: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان برای بارش‌های گسترده و وزش باد شدید از عصر فردا سه‌شنبه 29 اسفند 1402 تا اوایل صبح پس فردا چهارشنبه 1 فروردین 1403 در سطح استان هم استانی‌ها نسبت به ایمن سازی سازه‌های فلزی نصب شده در سطح معابر اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به احتمال سیلاب در رودخانه‌ها از توقف خودرو‌ها در مسیر رودخانه ها، عبور آب و بوستان‌ها خودداری کنید.

اداره کل مدیریت بحران اعلام قم گفته است: مسافران عزیز از برپا کردن چادر مسافرتی در فضای باز خودداری و باتوجه به احتمال رعد و برق، کوهنوردان از کوهپیمایی در این مدت اجتناب کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار سازمان هواشناسی: احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان هشدار هواشناسی درباره وقوع توفان امشب تهران/ هنگام توفان در یک ساختمان پناه بگیرید

دیگر خبرها

  • این هشدار جدی است؛ به این استان‌ها سفر نکنید!
  • سیل در کمین است؛ به این استان ها سفر نکنید
  • هشدار بارش های گسترده و وزش باد شدید در قم
  • هشدار برای بارش‌های گسترده و وزش باد شدید در قم
  • سامانه بارشی از اواخر وقت امروز وارد خوزستان می‌شود/احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پیش‌بینی بارش بیش‌ از نرمال طی این روزهای نوروز
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور برف و باران می‌بارد؟