Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هند همچنین برای دریافت معافیت از آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران، پیشنهاد کرده است که خرید نفت از ایران را کاهش دهد.

بدون دریافت معافیت، تجارت نفت یا مبادلات مالی با ایران هند را در معرض قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا قرار می‌دهد. صادرات نفت ایران در آستانه تحریم‌های آمریکا کاهش یافته زیرا کشورهای متعدد در نتیجه فشارهای واشنگتن، ناچار شده اند خریدشان را محدود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ایندین اویل، پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور و نایارا انرژی (اسار اویل سابق) برخی از بزرگترین مشتریان هندی نفت ایران هستند که برای آنها هزینه حمل ارزانتر و مدت اعتبار طولانی‌تر ۶۰ روز را به همراه دارد. پالایشگاه‌های هندی قصد دارند نفت ایران را در سپتامبر و اکتبر خریداری کنند و در نتیجه پول آنها را زمانی پرداخت خواهند کرد که تحریم‌های نفتی علیه ایران آغاز شده است.

منابع آگاه اظهار کردند پالایشگاه‌های هندی این پرداختها را به روپیه انجام خواهند داد. دولت هند بانک UCO و بانک IDBI را برای پرداخت پول نفت ایران انتخاب کرده زیرا این بانکها از سیستم مالی آمریکا استفاده نمی‌کنند. همچنین یکی دیگر از دلایل انتخاب بانک UCO همکاری این بانک در دوران تحریم‌های قبلی بوده است.

ایران همانند دوران تحریم‌های قبلی می‌تواند از این پول برای پرداخت پول واردات از هند استفاده کند.

هنوز معلوم نیست آمریکا چه زمانی تصمیم خواهد گرفت به هند معافیت دهد زیرا مذاکرات میان این دو کشور همچنان ادامه دارد و هند برای دریافت معافیت به آمریکا پیشنهاد کرده است خریدش از ایران را کاهش دهد اما هنوز آمریکا نظر خود را اعلام نکرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که اعطای معافیت برای خریداران نفت ایران مانند هند را در صورتی که آنها قول دهند وارداتشان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و سپس به صفر برسانند مورد بررسی قرار خواهد داد.

هند اعلام کرده که بسیاری از پالایشگاه‌های این کشور وابستگی زیادی به نفت ایران دارند و کنار گذاشتن نفت ارزان ایران برای آنها بسیار دشوار است آن هم در شرایطی که قیمتهای سوخت به دلیل افت شدید ارزش روپیه، بالا رفت قیمتهای نفت و مالیاتهای سنگین، به رکورد بالای جدیدی در هند صعود کرده است.

منبع:ایسنا

161 / 161 پالایشگاه‌های هندی واردات نفت روپیه معافیت آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پالایشگاه های هندی واردات نفت روپیه معافیت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه کباب کردن گاو 300 کیلویی در تنور به روش هندی ها (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامان قدوس به دنبال چلو کباب در سلف سرویس باشگاه انگلیسی (فیلم) طرز تهیه چاپلی کباب مشهور پیشاوری توسط آشپز مشهور پاکستانی (فیلم) فرآیند آماده سازی و پخت دونر کباب توسط آشپز مشهور ترکیه ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ جزئیات
  • بهانه رگولاتور آنتی تراست هندوستان برای تحقیق درباره گوگل
  • تمدید معافیت واردات طلا، پلاتین و نقره از پرداخت مالیات
  • نحوه کباب کردن گاو 300 کیلویی در تنور به روش هندی ها (فیلم)
  • نرخ ارز امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + جزئیات
  • اختلاف با استارتاپ‌های هندی کار دست گوگل داد
  • بازی واشنگتن با معافیت تحریمی ایران
  • منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود
  • نرخ ارز امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ + جزئیات
  • دو روایت از گفت‌و‌گوی غیر مستقیم ایران و امریکا