Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - نماينده مردم تهران، ري شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم اگر قانع شوند با سعه صدر و در آرامش منتظر نتايج مطالبات خود، مانده و براي حل مشکلات به دولت کمک هم مي کنند.

سيده فاطمه ذوالقدر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره ضرورت گفت وگوهاي رو در رو و شفاف دولت و مردم، گفت: مردم وقتي ببيند درخواست هاي آنها از طريق گروه هاي مرجع به گوش دولتمردان، سياستمداران و قانونگذاران مي رسد با سعه صدر و در آرامش منتظر نتايج مطالبات خود مانده، قانع شده و براي حل مشکلات به دولت کمک هم مي کنند، از طرفي دولت هم ملزم مي شود به اين مطالبه گري پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم تهران، ري شميرانات و اسلامشهر خاطر نشان کرد: مردم وقتي مي بينند نمايندگان آنها چه در مجلس و چه در احزاب، چه در اصناف و در رسانه ها مسائل و مطالبات آنها را بيان کرده و پي گيري مي کنند، با خوش بيني به نهاد حاکميت اعم از دولت و مجلس و ساير نهادها، مطمئن مي شوند که اين روش هاي منطقي و اصولي بر مدار گفت و گو، براي مطالبه گري و نتيجه گرفتن تاثيرگذار است.
ذوالقدر تاکيد کرد: وقتي نمايندگان، نظرات و مطالبات مردم را به دولت منعکس کرده و بر اجراي قوانين نظارت کنند و اگر در جايي کمبود يا قصوري هم باشد به صورت شفاف تذکر داده، منصفانه و سازنده مسائل را نقد کرده و پي گيري کنند، مردم به آينده کشور دلگرم و اميدوار مي شوند.
**احزاب و اصناف گفت وگوهاي دولت و ملت را تقويت کنند
ذوالقدر گفت: وجود نهادهاي مرجع مانند احزاب و اصناف فعال و رسانه هاي قدرتمند، مکانيزم گفت و گوهاي دو طرفه بين حاکميت و مردم را تقويت مي کند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس در خصوص مکانيزم هاي «گفت و گوي رو در رو» دولت و مردم نيز اظهار داشت: وجود احزاب فعال و تشکل ها و اصناف قدرتمند به عنوان واسطه هاي بين مردم و حاکميت، مي تواند به تقويت گفت و گوهاي مستقيم و رودر روي ملت و دولت کمک کند.
وي افزود: فعالان سياسي و احزاب مي توانند با برگزاري نشست ها و ارتباط مستمر با پايگاه هاي اجتماعي خود، صدور بيانيه هاي عمومي، انجام سخنراني و مصاحبه درباره موضوع هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و مسائل فرهنگي و سياسي روز کشور علاوه بر اين که نظرات طيف فکري و پايگاه اجتماعي خود را با دولت در ميان گذارند، اقدامات دولت و شرايط خاص کشور را نيز براي مردم تبيين کرده و اميد و آرامش را در جامعه حاکم کنند.
ذوالقدر بيان کرد: احزاب و اصناف مي توانند در بزنگاه ها و بحران هايي که در کشور به وجود مي آيد، آگاهانه و به موقع به مسائل ورود کنند، شرايط و ضرورت ها را نيز براي اقشار مختلف مردم تشريح کنند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: در کنار احزاب و اصناف، سمن ها و رسانه ها نيز به عنوان واسط بين مردم و حاکميت، مي توانند گفت و گوهاي دو طرفه و رو در رو با دولت و حاکميت را پيش برده و با بيان مواضع و انتقاد سازنده، پيشنهاد و راهکار، نقش اثربخش خود را در افزايش آگاهي و آرامش در جامعه ايفا کنند.
وي با تاکيد بر اين که احزاب و اصناف بايد جلسات مستمر با دولت داشته باشند، گفت: اين گروه ها بايد درخواست هاي مردم را از راه هاي قانوني و منطقي با دولت مطرح و پي گيري کنند و نتايج آن را از طريق رسانه ها و کانال هاي ارتباطي خود به اطلاع مردم برسانند.
** رسانه ها اقدامات مثبت دولت را براي مردم بيان کنند
عضو کميسيون فرهنگي مجلس درباره گفت و گوي رو در روي مردم و دولت، شفافيت و صراحت را امري ضروي و تاثيرگذار در افکارعمومي دانست و افزود: رسانه ها ، به ويژه صدا و سيما به همراه تيم اطلاع رساني دولت، بايد برنامه ها و اقدامات مثبت دولت را در قالب گزارش براي مردم بيان کنند.
ذوالقدر با اشاره به اين که «مردم اين روزها به مسائل اقتصادي حساس شده اند»، گفت: هر چقدر دولت در اين حوزه براي مردم بيشتر روشنگري کند، مسئولان بيشتر مصاحبه و رو در رو و شفاف با مردم حرف بزنند، سياست ها و راهکارهاي عبور از شرايط سخت - چه سياسي چه اقتصادي- را بيان کنند، دولت مي تواند اوضاع را بهتر کنترل کند و افکار عمومي، مردم و حتي بازار را آرام کنند.
** مردم منتظر خبرهاي خوب دولت هستند
ذوالقدر گفت: هر چقدر ارتباط دولت با مردم بيشتر باشد و تيم رسانه اي دولت قوي تر عمل کند، مي تواند در کنترل اوضاع تاثيرگذارتر باشد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر افزود:اگر دولت درباره دلايل تورم و افزايش قيمت ها که موضوع روز جامعه است، شفاف و صريح با مردم صحبت کند و سياست ها و راهکارهاي خود را نيز بيان کند- مثل همين موضوع که بيان کرده است «مواد اوليه در حال ترخيص است»- مي تواند در بازار و قيمت ها تاثير گذاشته و جامعه نيز به آرامش مي رسد.
ذوالقدر خاطرنشان کرد: مردم منتظر شنيدن خبرهاي خوب دولت هستند، خبرهايي که دغدغه زندگي آنها را کاهش دهد و آنها را مطمئن کند که با خيال راحت مي توانند موارد اساسي زندگي خود را تامين کنند.
** شکست جنگ رواني دشمن با گفت و گوي شفاف با مردم
نماينده مجلس با بيان اينکه يک بعد از پيشبرد تحريم هاي آمريکا انجام عمليات رواني در ايران است، توضيح داد: آنها يک جنگ وسيع تبليغاتي و رواني را بر ضد ايران برنامه ريزي و عملياتي کرده اند.
ذوالقدر گفت:کارشناسان همان زمان (آبان - آذر 96) که خروج آمريکا از برجام مطرح بود، قيمت دلار را حدود 7 تا 8 هزار تومان پيش بيني مي کردند، اما با جنگ رواني که رسانه هاي بيگانه اجرا کردند و البته يک مقدار خلل در بعد نظارتي و عملکردها در بازار، به نوسانات و روند افزايشي قيمت ارز، دامن زدند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: گفت و گوي مستقيم و شفاف دولت با مردم و تشريح برنامه هاي عبور از بحران، نه تنها در آرام شدن اوضاع و تثبيت وضعيت اقتصادي موثر است، بلکه منجر به شکست جنگ رواني و جنگ اقتصادي که دشمن آغاز کرده، مي شود.
به گزارش ايرنا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دو ديدار اخير با دولتمردان در سال جاري بر ضرورت گفت و گو رو در رو با مردم تاکيد کردند و فرمودند: «(به مردم) بگوييد دشمن مي خواهد از رخنه اقتصادي استفاده کند و ما نخواهيم گذاشت و به کمک شما احتياج داريم»؛ ايشان تاکيد کردند «قوت ها و نتايج کارهاي مثبت اقتصادي را براي مردم اطلاع رساني کنيد».
سيام ** 1418
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد

علی بابائی کارنامی ، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره تعلل شورای عالی کار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال 1403، اظهار داشت: شورا هنوز به جمع بندی نهایی برای تعیین حقوق کارگران نرسیده و امیدواریم این مهم هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

وی افزود: تعیین حقوق کارگران باید با توجه به نرخ تورم، سبد معیشت و احتساب 3 هزار امتیازی که برای تمامی کارمندان در نظر گرفته شده، باشد و شورای عالی کار هم باید این سیاست را دنبال کند. در این رابطه نباید اجازه داد که میان حقوق کارگران و کارمندان شکاف ایجاد شود.

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: متاسفانه برخی دولتمردان و اقتصاددانان مطرح می کنند اگر دستمزد و حقوق کارگران را افزایش دهیم موجب تورم می شود اما این سیاست، سیاست غلطی است و کارشناسان منطقی تاکید دارند که افزایش حقوق کارگران قدرت خرید آنها را افزایش می دهد و کالای ایرانی بیشتری خریداری می شود.

بابایی تاکید کرد: به طور قطع افزایش قدرت خرید کارگر، چرخه تولید را به حرکت درمی آورد و رونق تولید، کارخانجات و کالاهای ایرانی، مبارزه با سوداگری در اقتصاد و رفع بسیاری از مسائل اقتصادی کشور را در پی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های اخیر انقباضی دولت، یادآور شد: در حال حاضر قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است و حتی زمانی که به بازار ساری مراجعه کردم کسبه از کاهش داد و ستد گلایه داشتند بنابراین باید قدرت خرید خانوار را بالا برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • حریم شهرها باید متولی داشته باشد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • مطالبه‌گران بایستی مباحث کلان و اصلی هرمزگان را رصد کنند / با نماینده پروازی موافق نیستم
  • رسانه موفق نگاه خاکستری به موضوعات دارد/تأثیر روابط دولتمردان با اهالی رسانه در رفع مشکلات
  • حاشیه‌های نشست رئیس جمهور با اهالی رسانه؛ شریعتمداری شعر سعدی را اشتباه خواند!
  • ماجرای شوخی حضرتی با شریعتمداری در حضور رئیسی