Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@04:08:06 GMT

سیلاب در رودخانه فصلی ندوشن جاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۰۷۹

سیلاب در رودخانه فصلی ندوشن جاری شد

در اثر بارندگی اخلال موقت در تردد مردم بوجود آمد و ساعتی مردم در منازل خود ماندند.
بارندگی باعث خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شد و از بارش این نعمت الهی به درگاه خداوند شکرگزاری کردند.
آنها با ابراز امیدواری بارندگی در این موقع از سال را هرچند همراه با تگرگ و رگبار تند همراه بود، شروع خوبی برای سال آبی 98 - 97 عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ا.ج/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت جاری سیلاب رودخانه فصلی ندوشن رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار و توصیه‌های دامپزشکی همدان قبل و بعد از بارندگی و سیل احتمالی

ایسنا/همدان در پی اعلام بارندگی پیش‌رو و احتمال وقوع سیلاب، مدیرکل دامپزشکی استان همدان به پرورش‌دهندگان دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل برای مصون ماندن سرمایه دامی استان، هشدار داد.

امیرحسین نقی‌پور گفت: با توجه به هشدارهای متعدد سازمان هواشناسی در زمینه بارندگی‌های پیش‌رو در استان، برای مصون ماندن سرمایه دامی استان؛ دامداران،‌ مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان آبزیان باید با رعایت الزامات بهداشتی- قرنطینه‌ای و فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به ارائه هشدارهای لازم از طرف اداره‌کل دامپزشکی استان همدان به‌منظور پیشگیری از عواقب احتمالی، اظهار کرد: تمام روستائیان، دامداران و عشایر از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مناطق مستعد صاعقه و رعدوبرق خودداری کنند.

نقی‌پور با تأکید بر این‌که عشایر نسبت به جمع‌آوری دام‌ها اقدام کرده و از صعود دام‌ها و صاحبانشان به ارتفاعات جدا خودداری کنند، بیان کرد: پرورش‌دهندگان دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل نسبت به بیمه دام،‌ طیور، زنبورعسل و آبزیان خود اقدام کرده و ایمن‌سازی جایگاه نگهداری را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی و گرم‌آبی، دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها را کنترل و تدابیر لازم را برای مواقع احتمالی سیلاب و گل‌آلود شدن آب اتخاذ کنند.

نقی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: آبزی‌پروران استان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کرده و در زمان بارندگی و گل‌آلوده شدن آب استخرهای پرورشی، نسبت به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم) اقدام کرده و در صورت ایجاد تلفات نسبت به جمع‌آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه‌های دامپزشکی اقدام لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: زنبورداران نسبت به جمع‌آوری کندوها از دره‌ها، کنار رودخانه‌ها و مناطق پرخطر اقدام کنند و اقدامات لازم را برای تهیه آب و غذا برای زنبورها انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان همدان، نقی‌پور تصریح کرد: پس از فروکش کردن بارندگی یا سیل احتمالی، سم‌پاشی جایگاه نگهداری و بدن دام‌ها ضرورت دارد چراکه این امر نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی داشته و ضدعفونی کردن ورودی و محوطه دامداری‌ها ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که دامداران اخبار و اطلاعات مربوط به سیل را صرفاً از رسانه ملی و سایت‌های خبری معتبر دریافت کنند، یادآور شد: بهره‌برداران و تولیدکنندگان حتما سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی را به خاطر بسپارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار و توصیه‌های دامپزشکی همدان قبل و بعد از بارندگی و سیل احتمالی
  • مناطق نفتخیز مهیای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی
  • ببینید | بارندگی شدید در دهلران همراه با رعد و برق
  • مردم از اتراق در کنار رودخانه‌های همدان پرهیز کنند
  • برای کدام استان‌های کشور سیل پیش‌بینی شده است؟
  • از اتراق در کنار رودخانه‌های استان همدان پرهیز کنید
  • هشدار درباره تردد غیرضرور و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی لرستان
  • تغییر فصل در بدن با چه سردرد هایی همراه است؟
  • البرز از سه‌شنبه بارانی می‌شود/ در حاشیه رودخانه‌ها چادر نزنید
  • جان گرفتن رودخانه فصلی به لطف باران در روستای جوزاربکش + فیلم