Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@16:42:25 GMT

انگلیس در نوسازی راکتور اراک، فعالتر شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۲۲۹

انگلیس در نوسازی راکتور اراک، فعالتر شود

سرپرست هیات انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در وین دیدار کرد.


سرپرست هیات انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک، در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و دو طرف بر لزوم احیا و توسعه روابط میان دو کشور در حوزه های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی، نقش انگلیس به عنوان جانشین آمریکا در پروژه مدرن سازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب (اراک)، تبادل دانشجو و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه دانش و فناوری هسته ای تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این دیدار، صالحی به لزوم احیای روابط دو کشور در تمام حوزه‌ها و به ویژه حوزه های علمی، دانشگاهی و اقتصادی تاکید کرد و از دولت انگلیس خواست تا از فرصتی که برجام فراهم کرده است، برای گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید.

انتظار ایران از انگلیس برای ایفای یک نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک و لزوم تشویق شرکت های کوچک و متوسط انگلیسی برای وارد شدن به بازار ایران، به علاوه فراهم شدن امکان تبادل دانشجو و استاد، از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار، پروفسور رابین گرایمز با اشاره به اینکه انگلیس همچنان به برجام پایبند است، موافقت این کشور برای جانشینی آمریکا در پروژه نوسازی اراک را نشانه تداوم تعهد این کشور به برجام دانست.

ابراز خرسندی نسبت به گزارش های مثبت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به برجام و تلاش برای گسترش همکاری دو جانبه در سایر حوزه ها، از دیگر نکات مطرح شده از سوی مقام انگلیسی بود.





منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی وارد تهران شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  رافائل گروسی روز دوشنبه با استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

مدیرکل آژانس قرار است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند.

گروسی همچنین در سفر ۲ روزه خود به ایران، عصر روز دوشنبه به منظور شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای به اصفهان سفر می‌کند و ضمن دیدار و مذاکره با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران و رسانه‌های جمعی پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • گروسی وارد تهران شد
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • پاس گل مقابل پرسپولیس و طراحی یک گل جدید (عکس)
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد