Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان مغرب عزاداران خاندان رسول خدا برای برگزاری آئین دیر پای شام غریبان به سوی مکانها و هیئتهای مذهبی روانه شدند و پس از به جای آوردن نماز شام غریبان ، با در دست داشتن شمع و سینه زنی در کوچه پس کوچه های شهرها و روستاها لحظه های بغض آلود این شب ظلمانی تاریخ را سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شام غریبان سحر ندارد ، سکینه امشب پدر ندارد ، امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است و سقای حسین ، سید و سالار نیامد ، علمدار نیامد از معروفترین نواهایی است که هیئتهای مذهبی گلستان به یاد شب تاریک و غریب اسرای کربلا زمزمه می کنند.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شام غریبان عزاداران اهل بیت شمع شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پنبه کشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی می‌توانند برای بذر از ارقامی چون گلستان، لطیف، تابان و حکمت استفاده کنند، افزود: امسال ۳۰۰ تن بذر ضد عفونی شده توسط دو شرکت که در استان مستقر هستند برای کشاورزان گلستانی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیلو بذر پنبه ۶۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان قیمت بذر مبلغ ۲۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه توسط دولت و مابقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹۰ تن بذر وارداتی به استان انتقال داده شده و در حال توزیع است.

موسی خانی با اشاره به اینکه کشت پنبه در استان بعد از برداشت نخود و باقالا آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا اواخر خرداد فرصت دارند نسبت به کشت پنبه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت همایشی تحت عنوان توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088425

دیگر خبرها

  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)