Web Analytics Made Easy - Statcounter

مداحان اهل تسنن با توصیف از عشق و علاقه خود به امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفتند: عاشق امام حسین (ع)بودن سن وسال نمی شناسد ما ازکودکی ارادت وعلاقه خاصی به امام حسین(ع)داشته ابم و از،۷سالگی مداحی کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یکی از مداحان اهل تسنن ساکن شهر عنبران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده ، یک انقلاب خونین ، یک مظلومیت آشکار، ویک مجموعه ازحماسه های بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم ماه خداست ،ماهی که خون خدا به زمین ریخت و بهترین بندگان خدا دردست بدترین موجودات زمینی به شهادت رسید .حالا عزاداران امام حسین (ع) در ایام محرم با حضور در مراسم عزاداری آن حضرت خودرا داغ دار حادثه خونین عاشورا می دانند.

امروزه در مناطق مختلف جهان اسلام اهل تسنن برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند که عاشورا یک روز خاص و مهم در مذهب تسنن است و دراین روز مردم اهل تسنن با عزاداری ارادت و علاقه خود را به امام حسین (ع)نشان می دهند.

سید اقبال غفور پور از مداحان اهل تسنن باتوصیف از عشق و علاقه اش به امام حسین(ع) اظهار داشت: من از ۷سالگی مداحی را شروع کرده ام پدرم در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) علمداری می کرد که بعد از،پدرم برادرم کار پدر رو به عهده گرفت.

وی در خصوص مداحی۳۰ساله اش در شهرستان عنبران برای اهل تسنن بیان کرد و افزود:در طی این سال ها هیچگونه مبلغی،بابت مداحی دریافت نکردم و همیشه با عشق در مراسمات عزاداری امام حسین (ع)حضور یافتم که توفیق شد درسال ۱۳۹۱ اولین پیر غلام شهرستان عنبران انتخاب شدم.

غفور پور تصریح کرد: ما همه امام حسین (ع)را از،صمیم قلب دوست داریم اما شیوه ی ابراز محبتمان فرق دارد که ما نباید به جزییات و شیوه های دوست داشتن توجه کنیم بلکه باید به اصل اصیل اتحاد که محبت به خدا و رسول خدا و اهل بیت است توجه کنیم.

این مداح بیان کرد: درست است که شیوه عزاداری شیعه و سنی متفاوت است و اهل سنت به روش برادران شیعه عزاداری نمی کنند ولی ما احترام خاصی به ماه محرم قائل هستیم و مراسمات عزاداری،امام حسین(ع) نیز بصورت باشکوه در شهر عنبران برگزار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سبک عزاداری ما بصورت شاخصی و در ردیف صف های طولانی و در میادین اصلی شهر بصورت باشکوه برگزار می شود.

غفور پور با تسلیت و تعزیت روز عاشورای حسینی به عموم مسلمانان جهان اسلام گفت: امام حسین (ع) شخصیتی فرامرزی است و متعلق به همه بشریت می باشد.

در ادامه دیگر مداحان اهل تسنن شهر مرزی عنبران
که از ۱۲ سالگی مداحی را در این شهر شروع کرده بود، اظهارداشت: در حال حاضر ۴۰سال است که مداحی میکنم و اولین بار در شب تاسوعا در مسجد مداحی کردم.

غفاری مداح اهل تسنن شهرستان عنبران افزود:یکی از مراسمات مهم در ایام محرم در شهرستان عنبران قرآن خوانی در مساجد است که همه ساله پرشکوه برگزار می شود.

وی درادامه به دیگر مراسمات عزاداری ایام محرم اشاره کرد وافزود: ارادتی که اهل تسنن نسبت به امام حسین (ع) و ایام محرم دارند کمتر از ادارات برداران اهل تشیع نیست و مراسمات مختلفی درایام محرم درشهر عنبران برگزار می شود که مراسم تاسوعا و عاشورا بسیار پرشکوه دراین شهر برگزار می شود.

غفاری تصریح کرد: یکی از مراسمات خاص شهر عنبران که معمولا در شهرهای دیگر وجود ندارد شاخسی زنی می باشد که عاشقان امام حسین(ع) درایام محرم به بازار می آیند و سینه و شاخسی می زنند.

وی تصریح کرد: احسان و نذری در شهر عنبران به اینگونه می باشد که مردم خودشان احسان را در منزل خود تهیه و اماده می کنند و بعد به میهمان ها و عزاداران امام حسین (ع) می دهند.

این مداح اهل تسنن در پایان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام درصدد تفرقه افکنی بین اتحاد مسلمین جهان هستند تصریح کرد: باوجود تفاوت ها شیعه و سنی باید باهم دوستی کنیم و اتحاد و همبستگی داشته باشیم و همین وحدت را باید تا پایان نابودی دشمنان اسلام حفظ کنیم.

به گزارش سبلان ما برادران اهل تسنن عنبران شهرستان نمین به رسم سنت دیرینه هر سال در ایام عزاداری محرم و در روز عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام نشان می دهند و در مراسم سنتی "شاخسی واخسی" همان شاه حسین گویان با شکوه خاصی عزاداری کرده و شرکت می کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، الهام متین در این دیدار گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باید دست در دست هم و با اهتمام ویژه شاهد جهش در تمامی عرصه‌ها باشیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ساماندهی گروه‌های شعر در استان خبر داد و اظهارامیدواری کرد: بیش از پیش بتوان زبان اثرگذاری شعر را در جامعه جاری و ساری کرد.

در ادامه این محفل ادبی، شاعران استان گلستان به ترتیب اسماعیل مزیدی، غفار علی عسکری، شعبانعلی یازرلو، معصومه شهریاری، قاسم بای، عبدالعلی دماوندی، جعفر رودسرابی، مهدی خطیری، مرضیه ملکیان، فرزاد خدنگ، سید مهدی جلیلی، مریم محمدیان و علیرضا ابری اشعاری را با مضامینی درباره قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص)، مولای متقیان امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و میزبانی گلستان از زائران آن امام هُمام، ماه مبارک رمضان، امام زمان (عج) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز اشعاری به گویش بومی و جنایت در غزه را در قالب های گوناگون چون غزل، دوبیتی و سپید قرائت کردند.در بخش دیگری از برنامه حسین ضمیری، شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه با درخواست حاضران در برنامه، ضمن قرائت اشعاری با گویش گرگانی، درباره آداب و رسوم سحر تا افطار مردم گرگان زمین مطالبی را بیان کرد.در پایان این محفل ادبی ضمن ادای احترام به شاعران فقید استان گلستان در سالی که گذشت به رسم تکریم، با اهدای لوح و هدیه‌ای فرهنگی از شاعران حاضر در «عیدانه با شعر» تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه
  • مسابقه دومیدانی در جبهه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)+فیلم
  • نیم نگاهی به یاران و تربیت یافتگان مکتب امام حسن مجتبی علیه السلام