Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@17:48:34 GMT

دو طلای روز نخست به ژاپن و اکراین رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۷۴۱

دو طلای روز نخست به ژاپن و اکراین رسید

روز نخست از رقابت‌های جودو قهرمانی جهان با برتری دو جودوکار از کشور‌های ژاپن و اکراین موفق به کسب مدال طلا شدند. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، این دوره از مسابقات امروز صبح با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور به میزبانی آذربایجان در سالن ژیمناستیک شهر باکو آغاز شد. در روز نخست مبارزات دو وزن ۶۰- مردان و ۴۸- کیلوگرم زنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وزن ۶۰- کیلوگرم ۶۸ جودوکار حضور داشتند که در نهایت این «تاکاتو نائوهیسا» از ژاپن بود که موفق شد مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کرند. این سومین طلای «تاکاتو» در رقاب‌های جهانی بود. «روبرت مشیویدابزده» از روسیه که سال گذشته در بوداپست همان دوره اول باخته بود، این بار تا دیدار نهایی پیش آمد و در نهایت به نشان نقره دست یافت.

مدال‌های برنز نیز به «ناکایاما» از ژاپن و «امیران پاپانیاشویلی» از گرجستان تعلق گرفت. در این وزن «اورکان صفراف» آذری که دوره قبل به نشان نقره دست یافت بود، در این دوره در یک چهارم به «پاپانیاشویلی» گرجستانی باخت و حذف شد.

برخلاف نماینده مردان ژاپن که موفق به تکرار طلای دوره قبل شد، نماینده زنان این کشور به نشانی بهتر از نقره دست پیدا نکرد. «فونا توناکی» که در بوداپست ۲۰۱۷ «موخابات» مغولستانی را در دیدار نهایی شکست داده بود، در این دوره برابر «دیارا بیلودید» از اکراین تنها ۲ و ۷ ثانیه دوام آورد و با ضربه فنی باخت و نقره گرفت تا این اکراینی به نشان طلا دست پیدا کند.

مدال‌های برنز نیز به «گالبادراخ» از مغولستان و «پائولا پارتو» از آرژانتین رسید.

این دوره از مسابقات فردا جمعه با برگزاری مبارزات دو وزن ۶۶- مردان و ۵۲ کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جودو قهرمان باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو