Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ داود میرشکار، مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست  در رابطه با صید بی رویه صیادان چینی در دریای عمان و نابودی اکوسیستم دریا اظهار کرد: متولی این موضوع سازمان شیلات ایران است. این سازمان اعلام کرده که شرکت های ایرانی کشتی های چینی را اجاره کرده و در این مناطق ماهی گیری می کنند؛ یعنی مجوزی را به شناورهای چینی نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابر اعلام سازمان شیلات، اگر کشتی تخلفی در زمینه ماهی گیری انجام دهد، این تخلفات ثبت شده و به مراجع قانونی ارجاع داده می شود.

میرشکار گفت:‌ تاکنون حدود 20 شناور دچار تخلف شده اند. از جمله تخلفاتی که این شناورها داشتند صید در زمان نامناسب بوده و همچنین این شناورها گونه های مورد هدف را صید نکرده اند.

وی ادامه داد: اگر صیادان تخلفی نکنند و فقط همان گونه هدف را با تور میانی ترال صید کنند، می توانند این ذخایر را برداشت کنند.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: اگر تور ترال را به صورت کفی به دریا پهن کنند، ممکن است بسیاری از زیستگاه های علف دریایی نابود شود. اگر آن منطقه دارای زیستگاه مرجان  باشد، مخصوصا اعماق بالاتر از سطح دریا که دارای آب سنگ های مرجانی است، مرجان‌ها نابود خواهند شد.

وی افزود: البته باید دید منطقه ای که صید در آن صورت گرفته منطقه مرجانی بوده یا خیر؛ سازمان محیط زیست نیروی هایی را برای پایش به آن منطقه اعزام خواهد کرد و بعد از بررسی گزارش آن منتشر می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت کشتی های چینی کشتی های چینی در خلیج فارس صید ترال کشتی های چینی در ایران کشتی های چینی ایران کشتی های چینی خلیج فارس کشتی های چینی در آبهای ایران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟