Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازار مالی - ایرنا نوشت: ارزش فرابورس ایران در پایان نیمه اول امسال با داد و ستد بیش از 801 میلیون ورقه بهادار به 6 هزار و 340 میلیارد ریال رسید.

به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در هفته منتهی به 27 شهریورماه شاخص کل فرابورس روند صعودی خود را ادامه داد و با 21 واحد رشد در ارتفاع یک هزار و 858 واحدی به استقبال آخرین روز کاری نیمه اول سال 97 رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش با داد و ستد 455 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 497 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم، بیش از نیمی از حجم کل بازارهای فرابورس به این 2 بازار اختصاص یافت.


در این میان نماد ذوب (ذوب آهن اصفهان) در عین حال که در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها به چشم‌ می‌خورد، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی بازارهای اول و دوم را نیز در اختیار گرفت.
در بین نمادهای فرابورسی عنوان بیشترین افزایش قیمت به نماد «ثغرب» از گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات رسید و پس از آن نماد «سمگا» از گروه هتل و رستوران بیشترین رشد قیمتی را تجربه کرد.
در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت شیراز و پتروشیمی خراسان بار بیشترین افت قیمتی را به دوش کشیدند.
رصد بازار پایه حاکی از آن است که در تابلوهای الف، ب و ج این بازار بیش از 596 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 236 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.
همچنین در تابلو اوراق با درآمد ثابت بیش از 2 میلیون ورقه نقل ‌و انتقال یافت که ارزشی بیش از 2 هزار و 167 میلیارد ریال را رقم زد.
در همین حال داد و ستد 67 هزار و 810 ورقه به ارزش بیش از 43 میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت گرفته در تابلو تسهیلات مسکن بود که اوراق تسه مردادماه 97 با خرید و فروش 18 هزار و 534 ورقه به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این میان به دست آورد و علاوه بر این با بیشترین قیمت در میان تسه‌ها یعنی 651 هزار ریال مبادله شد.


17231

 

کلید واژه‌ها : صنعت ذوب آهن - سازمان بورس و اوراق بهادار - بورس تهران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صنعت ذوب آهن سازمان بورس و اوراق بهادار بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد شب گذشته در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روبروی شفیلد یونایتد به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و برد مهم و دلچسبی را به دست آورد.

گل اول این تیم در این دیدار توسط مگوایر به ثمر رسید که بازی را برای شاگردان اریک تن‌هاخ به تساوی کشاند اما این گل از جهتی دیگر هم اهمیت بسیار زیادی داشت چون توانست رکورد بسیار جذاب و مهمی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بشکند.

گلی که این ستاره انگلیسی به ثمر رساند در واقع هزار و هشتاد و پنجمین گلی بود که در لیگ برتر در این فصل به ثمر رسید و این بیشترین تعداد گل زده شده در یک فصل در تاریخ این لیگ از زمانی که ۲۰ تیمی می‌شد به حساب می‌آید.

پیش از این رکورد به ثمر رسیدن 1084 گل در این مسابقات به ثبت رسیده بود که متعلق به فصل گذشته بود اما تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فصل جاری توانستند این رکورد را بهبود ببخشند.

دیگر خبرها

  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد