Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@14:39:05 GMT

به بهانه‌ی رویارویی جواد نکونام با استقلال

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۲۹۵۹

به بهانه‌ی رویارویی جواد نکونام با استقلال

به گزارش پارس نیوز، 

 استقلال تهران بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا این هفته در یک بازی خارج از خانه به دیدار نساجی مازندران می‌رود. این بازی در کنار تمام حساسیت‌هایی که دارد تقابل جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم ملی و بازیکن استقلال به عنوان سرمربی نساجی با این تیم پرطرفدار تهرانی هم است.

نساجی که هفته‌ی گذشته مقابل دیگر تیم تهرانی پرسپولیس تن به شکست داده است و آخرین بازی خانگی خود در لیگ برتر را هم برده است، به دنبال گرفتن امتیاز از استقلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلالی‌ها هم که از آسیا کنار رفته‌اند، به دنبال این هستند که در بازی مقابل نساجی دیگر امتیاز از دست ندهند تا بتوانند خودشان را به صدر جدول رده بندی نزدیک‌تر کنند

به بهانه‌ی تقابل جواد نکونام و استقلال چند سکانس از روزهای تلخ و شیرین او و استقلال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

گل مهم به استقلال

اولین گل جواد نکونام مقابل استقلال در لیگ برتر به دوره‌ی دوم این رقابت‌ها برمی‌گردد که استقلال تهران با هدایت رولند کخ به مصاف پاس تهران رفت. نکونام در بازی‌ای که به تساوی یک بر یک انجامید تک گل پاسی‌ها را به ثمر رساند.

گل دوم نکونام به استقلال در لیگ برتر، گل مهمتری بود. در لیگ سوم پاس بازیکنان خوبی را جذب کرده بود و با هدایت مجید جلالی یکی از مدعیان عنوان قهرمانی بود. این دو تیم در هفته‌ی اول آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که بازی به تساوی 2 بر 2 انجامید. نکونام در آن بازی یکی از گل‌های پاس را به ثمر رساند. آن گل نکونام در بازی مقابل استقلال زمانی ارزش بیشتری پیدا کرد که در پایان فصل پاسی‌ها با 2 امتیاز بیشتر نسبت به استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شدند. قهرمانی‌ای که دیگر هیچ وقت هم برای این تیم تکرار نشد.

از پنالتی‌های از دست رفته تا دربی‌های سریالی

جواد نکونام در لیگ برتر 3 بار موفق نشده پنالتی‌ها خود را تبدیل به گل کند. او اولین بار در دوره‌ی اول لیگ برتر در بازی پاس مقابل فجرسپاسی شیراز پنالتی خود را مقابل سید مهدی رحمتی دروازه‌بانی که بعدها با او همبازی شد، از دست داد.

دومین پنالتی‌ای که نکونام در لیگ برتر از دست داد به لیگ دوم و بازی پاس مقابل ملوان بندر انزلی برمی‌گردد که او موفق نشد دروازه‌ی مسعود غلامعلی‌زاد را باز کند. آخرین بار هم نکونام در لیگ چهارم و در بازی مقابل پرسپولیس پنالتی خود را مقابل محمد محمدی از دست داد. سید مهدی رحمتی و محمد محمدی تنها دروازه‌بانانی هستند که موفق شد‌ه‌اند پنالتی نکونام را در لیگ برتر بگیرند. نکونام در بازی با ملوان پنالتی خود را به بیرون دروازه زده بود.

بعد از برگشت جواد نکونام از فوتبال اروپا به فوتبال ایران او که یک استقلالی بود تیم محبوبش را برای بازی کردن انتخاب کرد. نکونام با استقلال چهار بار در دربی بزرگ ایران حضور داشت که هر 4 بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. بعد از رفتن نکونام از استقلال، آبی پوشان پایتخت در 4 دربی بعدی 3 بار مقابل رقیب سنتی خود پرسپولیس شکست خوردند که آماری عجیب برای آن‌ها بود.

آخرین قهرمانی با پنالتی نکونام

استقلال تهران در لیگ دوازدهم برای آخرین بار قهرمان لیگ برتر شد. در آن فصل از رقابت‌های لیگ برتر قهرمانی استقلالی‌ها در اهواز قطعی شد. آن‌ها در هفته‌ی ما قبلی پایانی رقابت‌ها در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفتند و با تک گل جواد نکونام بازیکن با تجربه‌ی خود از روی نقطه‌ی پنالتی در دقیقه 19 موفق شدند حریف اهوازی را از پیش روی بردارند و قهرمان لیگ برتر شوند.

شبی که آخرین قهرمانی استقلالی‌ها در لیگ برتر بدست آمد، برای پرسپولیسی‌ها خیلی تلخ بود. آن‌ها در آن شب در ضربات پنالتی در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان تن به شکست دادند و قهرمانی جام حذفی را مقابل هواداران خود از دست دادند. جواد نکونام برای استقلال 8 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. او که با یک انتقال جنجالی به استقلال آمده بود، 6 گل از 8 گل خود برای استقلال را از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا بازی نساجی جواد نکونام تیم ملی استقلال پرسپولیس لیگ برتر جدول مجید جلالی عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال فوتبال اروپا فوتبال ایران ایران تساوی بدون گل پایتخت فولاد خوزستان ورزشگاه آزادی جام حذفی استقلال پرسپولیس جام حذفی جواد نکونام لیگ برتر فوتبال ایران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!

به گزارش همشهری‌آنلاین، ‌ارسلان مطهری لیگ بیست‌وسوم را خوب شروع کرد؛ با یک‌گل و یک ‌پاس گل برابر نفت آبادان. او تا هفته سوم هم در ترکیب اصلی استقلال قرار داشت، اما به‌تدریج تبدیل به بازیکن تعویضی شد و بعد هم ناگهان سر از سکوها درآورد. از یک‌جا به بعد شایعه اختلاف جواد نکونام با این مهاجم سر زبان‌ها افتاد و حتی بعد از بازگشایی تمرینات استقلال برای نیم‌فصل دوم، ویدئویی از کم‌محلی سرمربی آبی‌ها به مطهری در فضای مجازی پربازدید شد. همه اینها دست به‌دست هم داد تا در نهایت ارسلان چاره‌ای جز جدایی پیش روی خود نبیند. بر همین اساس هم او راهی تراکتور شد؛ باشگاهی که به‌نظر می‌رسد اولویتش در این سال‌ها جذب خروجی‌های پرسپولیس و استقلال بوده است! با این حال این انتقال هم کمک چندانی به تغییر شرایط مطهری نکرد، چرا که این بازیکن هم‌اکنون یک نیمکت‌نشین بی‌اثر در تیم تبریزی به شمار می‌آید.

مطهری اولین‌بار در هفته نوزدهم ۱۰‌دقیقه برای تراکتور در مقابل مس رفسنجان بازی کرد، هفته بعد برابر هوادار سهم او فقط ۴‌دقیقه بازی بود. پس از آن ارسلان ۲‌بازی پیاپی مقابل شمس‌آذر و سپاهان روی نیمکت نشست و بالاخره مقابل آلومینیوم اراک ۳۵‌دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد. نمایش بی‌اثر مطهری باعث شد او مقابل ذوب‌آهن ۹۰‌دقیقه کامل روی نیمکت بنشیند و حتی گل‌های پیاپی دریافتی تیمش هم تغییری درنظر پاکو خمس به‌وجود نیاورد. با خروج مربی اسپانیایی، مطهری در بازی با نساجی هم در ۲۰‌دقیقه پایانی به میدان رفت که نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. به این ترتیب او تاکنون مجموعا ۶۹‌دقیقه برای تراکتور بازی کرده که هیچ ثمری برای این تیم نداشته است.

شاید هفته اول که مطهری برابر نفت آبادان گل زد و پاس‌گل داد، به ذهن احدالناسی خطور نمی‌کرد که قرار است تا این مقطع از فصل، آمار او در همین مقدار باقی بماند، اما حالا چنین اتفاقی رخ داده. آیا در مورد این بازیکن حق با جواد نکونام یا حتی پیش‌تر ریکاردو ساپینتو بوده است؟ آیا مطهری ۳۱‌ساله به پایان زودرس دوران اوجش رسیده است؟

کد خبر 846564 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی نقل و انتقال بازیکنان داخلی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • شکست استقلال مقابل تیمی از اسلامشهر
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • جواد نکونام یک استقلالی را به آرزویش رساند + عکس
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • باید با قلبمان بازی کنیم
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟