Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛روز چهارشنبه «برایان هوک» رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا در نشستی به میزبانی «هادسن» شرکت کرد و بار دیگر علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران سخنرانی کرد.

در حالی که سخنرانی هوک پایان یافته و او برای پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در نشست آماده می‌شد، «مدئا بنجامین» فعال شناخته‌شده ضدجنگ که در سالن حضور داشت، در اقدامی که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته و عملا نشست را تحت تأثیر قرار داد، روی صحنه رفت و با فریاد، به سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تلاش آمریکا برای فضاسازی علیه ایران صحبت کرد و گفت بر خلاف آنچه واشنگتن می‌گوید، این عربستان سعودی یعنی متحد آمریکا است که تهدیدی برای جهان به شمار می‌آید. او به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت آمریکا در حالی ایران را مقصر معرفی می‌کند که این بمب‌های سعودی است که دارد غیرنظامیان را در یمن می‌کشد.

نهایتا مسئولان هادسن به زور و با گرفتن دست و پای او، این زن را از سالن بیرون کردند. هرچند در پخش زنده اعتراضات بنجامین دیده شد، اما در فیلمی که این موسسه بعدا از نشست منتشر کرد، اعتراضات بنجامین سانسور شده است.

عصر پنج‌شنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات هوک درباره توافق هسته‌ای، ویدئوی اعتراض بنجامین را منتشر کرد و گفت آمریکا کسانی را که خواهان صلح هستند، به سخره می‌گیرد.

با توجه به بازتاب اقدام بنجامین، خبرنگار  در مصاحبه با او، نظرش در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران و همچنین رفتار موسسه هادسن را جویا شد.

او در این مصاحبه با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت کاخ سفید در تلاش است تا بر حجم خصومت با ایران افزوده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. وی مانند آنچه در جلسه موسسه هادسن فریاد زد، عربستان را بزرگترین حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت تفکراتی که ریاض در جهان پخش کرده به گسترش تروریسم منجر شده است.

بنجامین که سال‌هاست در زمینه مبارزه با ماجراجویی خارجی دولت آمریکا فعالیت می‌کند و گروه متبوعش یکی از شناخته‌شده‌ترین جنبش‌های ضدجنگ در آمریکا به شمار می‌آید، هدف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آسیب رساندن به مردم ایران خواند و گفت: «این تحریم‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.»

او که در توضیح تأخیر در پاسخ به سوالات ارسالی خبرنگار  گفته بود بدنش بر اثر برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی نشست کوفته شده است، رفتار این موسسه را «ریاکارانه» توصیف کرد و گفت این موسسه و دولت آمریکا مردم ایران را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان حتی ویدئوی اعتراض در نشست را پاک می‌کنند، «گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.»

متن کامل این مصاحبه در ادامه آمده است:

لطفا کمی درباره دلایل اعتراض خود در این نشست به ما بگویید.

 اینکه رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای، یعنی توافقی که نتیجه‌بخش بود و می‌توانست در موضوعات مختلف به روابط بهتر با ایران منجر شود، خارج کرد، باعث تأسف من است. این دولت، برعکس، دارد توجهیات تازه‌ای سر هم می‌کند تا ایران را به دشمن ما بدل کرده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. این مضحک است.

 آقای هوک و دیگر مقام‌های آمریکایی تصویری از جهان ترسیم می‌کنند که گویی عامل تمام مشکلات جهان ایران است. آیا این تصویر دقیقی است؟

دولت ایالات متحده ایران را دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم می‌خواند. اما من می‌گویم [حامی دولتی تروریسم] عربستان سعودی است که در حال تکثیر نسخه‌ای تحریف‌شده از اسلام، یعنی وهابیت متعصب، در سرتاسر جهان است و با این کار زمینه ایدئولوژیک داعش و القاعده را فراهم می‌کند.

همچنین، باید به یاد بیاوریم که از ۱۹ هواپیماربای حمله سال ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی، ۱۵ نفر سعودی بودند. هیچ کدام از آن‌ها از ایران نبودند. تا حالا هیچ فرد ایرانی‌ای در خاک ایالات متحده حمله تروریستی انجام نداده است. این در حالی است که ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه مرگ و خرابی به بار آورده است.

 ایالات متحده بعد از ترک برجام تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده، اما می‌گوید به دنبال تغییر نظام ایران نیست و قصد هم ندارد به مردم ایران آسیب بزند. آیا این ادعاها صادقانه است؟

نه. این تحریم‌ها برای آسیب زدن به مردم ایران طراحی شده‌اند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.

می‌خواهم از شما درباره واکنش موسسه هادسن به اعتراضتان سوال کنم. آن‌ها ویدئوی اعتراض شما را سانسور کردند و مجری برنامه هم از شما با عنوان «دوست کوچک ما» یاد کرد. به نظر می رسد که آن‌ها از اعتراض شما عصبانی هستند. برخورد آن‌ها را چطور توصیف می‌کنید؟

 جالب است که دولت ایالات متحده و موسساتی نظیر هادسن ایرانی‌ها را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان تلاش می‌کنند از اعتراض در داخل [آمریکا] جلوگیری کنند. اینکه هادسن تا آنجا پیش رفته که ویدئوی این اعتراض را پاک می‌کند، گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده، واقعا ریاکارانه است.

در پایان اگر نکته‌ دیگری دارید بفرمایید.

 وقتی به خاورمیانه امروز نگاه می‌کنم، واقعا دلم می‌شکند. این همه رنج، مرگ و آشوب. ما باید هرآنچه در توان داریم برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید و پایان دادن به جنگ‌هایی که الان در جریان است، انجام دهیم. ما باید با ایران کار کنیم. نه جنگ و نه تحریم. جهان خواهان صلح است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا  دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چند جانبه به هدف قرار دادن شرکت ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی ثبات کردن زیرساخت های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهایش افزود: «بازیگران سایبری ایرانی با استفاده از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا  فیشینگ و دیگر  اقدامات علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن آمریکا  ادامه می‌دهند.»

این نهاد آمریکایی و اجرا کننده فشارهای اقتصادی واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «شاخه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های سوری برای هدف قرار دادن  آمریکا و چندین کشور دیگر فعالیت می کند. اگرچه مدیریت شرکت و کارمندان آنها  می‌دانند که عملیات آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، اما بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که برخی از شرکت‌ها در ایران، مانند مهرسام اندیشه ساز نیک، به‌عنوان شرکت‌های سوری برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌شوند. مردم ایران باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت های خصوصی و کارکنان آنها برای رسیدن به اهداف غیرقانونی استفاده می کند.»

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟