Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:59:49 GMT

هیلی عقب نشینی از تغییر موضوع شورای امنیت را توجیه کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۳۵۵۷

هیلی عقب نشینی از تغییر موضوع شورای امنیت را توجیه کرد

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد عقب نشینی از موضوع نشست شورای امنیت که پیش از این درباره ایران اعلام شده بود را اینگونه توجیه کرد که «خواستیم مسایل متعدد و بیشتری مطرح شود».

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیکی هیلی بعدازظهر پنجشنبه درباره چرایی تغییر موضوع شورای امنیت که 26 سپتامبر (چهارم مهر) با حضور ترامپ برگزار می شود، افزود: تلاش ما بر این است که موضوعات مختلفی که در جهان با آن مواجه هستیم را مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران همچنان یک مشکل در هر نقطه خطرناکی در جهان است.
هیلی ادامه داد: به نظر می رسد در همه این مناطق رد ایران دیده می شود،بنابراین وقتی درباره ایران صحبت می کنند، درباره گروه های نیابتی و کارهایی که برای بی ثباتی در خاورمیانه انجام می دهند هم صحبت می شود و یقینا در راس مسایل قرار دارد.
وی به کره شمالی هم اشاره کرد و گفت: ما می توانیم در مورد آن احساس خوبی داشته باشیم اما راه طولانی را برای اطمینان یافتن از رسیدن به جایی که باید باشیم در پیش داریم.
نماینده آمریکا با اشاره به مساله ادلب در سوریه اظهار کرد: مساله ای که در شورای امنیت مجبور بودیم دنبال کنیم جلوگیری از یک رویداد بود، شواهدی نشان می داد که تهدید استفاده از سلاح شیمیایی وجود دارد.
هیلی گفت: همه این مسایل نشان می دهد که ما باید درباره موضوعات متعدد زیادی گفت و گو کنیم. این خیلی مهم است که رئیس جمهوری می خواهد با سایر سران جهانی در یک نشست عمومی درباره این مسایل گفت و گو کند.
وی درباره سوالی درباره نشست ویژه مربوط به عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی و علت تغییر تمرکز بر ایران به تمرکز به سایر موضوعات اظهار کرد: من خیلی روشن کردم. ما در سپتامبر دیدیم که موضوعات مهم زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
نماینده آمریکا که اظهاراتش گویای بی تجربگی در اعلام برنامه شورای امنیت در ماه سپتامبر است، ادامه داد: مقامات آمریکا به این نتیجه رسیدند که گسترش موضوع می تواند ارزشمند باشد، من فکر می کنم که این ایده خوبی بود که به جای اینکه فقط درباره یک موضوع صحبت کنیم درباره چندین مساله گفت و گو کنیم.
هیلی اضافه کرد: این برای همه سران حاضر در این نشست هم بهتر است، همان طور که رئیس جمهوری هم می خواست درباره این موضوعات صحبت کند. ما نمی خواستیم محدود شویم اما ایران همچنان بخش اصلی همه این گفت و گوها درباره همه سلاح های کشتار جمعی خواهد بود.
نماینده آمریکا به این سوال که آیا تغییر موضوع نشست نظر خودت بوده یا رئیس جمهوری چنین نظری داشته است، پاسخ نداد.

**دیدار پمپئو با همتای کره شمالی
نماینده آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار وزیر خارجه کشورش با همتای کره شمالی در حاشیه مجمع عمومی هم گفت: هنوز این مساله تایید نشده است و ممکن است در هفته آینده یا پس از آن انجام شود اما می دانم اگر چنین مساله ای باشد، پمپئو به من خواهد گفت.
شبک**اروپام**1429**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل نماينده آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات حاضر در این نشست با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در این نشست و همچنین نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در رأس هیأتی وارد سن‌پترزبورگ شد.

وی همچنین دیروز با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و به خصوص توافقنامه امنیتی ایران و عراق به گفت‌وگو پرداخت.

احمدیان همچنین امروز در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ سخنرانی و یک بسته پیشنهادی در پنج بند ارائه کرد. وی همچنین امروز با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین و مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6088202 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ