Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@20:34:47 GMT

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۳۷۵۶

زمانی که شما صبح با عطسه، سرفه، درد و احساس تب از خواب بیدار می‌شوید، از کجا بفهمید که سرماخورده یا به آنفولانزا مبتلا شده‌اید؟

سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا یک بیماری تنفسی ملایم‌تر محسوب می‌شود. سرماخوردگی بیمار مبتلا را برای چند روز دچار حال ناخوشایند و بیماری می‌کند درحالی‌که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن ممکن است در برخی موارد آنفولانزا به مشکلات جدی همچون ذات‌الریه منتهی شده و فرد را در بیمارستان بستری کند.

بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار به هم شبیه هستند درعین‌حال تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. این بیماری‌ها از علائم و نشانه‌هایی برخوردارند که می‌توانند با یکدیگر اشتباه گرفته شوند و افراد را در تشخیص آن گمراه کنند.

ممکن است فردی دچار آنفولانزا شده باشد و ناخوشی خود را با سرماخوردگی اشتباه گرفته و از داروهای آن استفاده کند و نتیجه‌ای نگیرد و یا بالعکس. سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا یک بیماری تنفسی ملایم‌تر محسوب می‌شود. سرماخوردگی بیمار مبتلا را برای چند روز دچار حال ناخوشایند و بیماری می‌کند درحالی‌که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد. علاوه بر آن ممکن است در برخی موارد آنفولانزا به مشکلات جدی همچون ذات‌الریه منتهی شده و فرد را در بیمارستان بستری کند.

بهتر است تفاوت‌های بین سرماخوردگی و آنفولانزا را شناخته و با توجه به علائم آن‌ها از بیماری خودآگاهی کامل داشته باشیم و بتوانیم از شدت آن‌ها جلوگیری کنیم.

علائم بیماری سرماخوردگی:

سرماخوردگی معمولاً با یک گلودرد شروع‌شده که پس از یکی دو روز از بین می‌رود. نشانه‌های بعدی سرماخوردگی ازجمله آبریزش و گرفتگی بینی همراه با سرفه پس‌ازآن ظاهر می‌شوند و برای ۴ یا ۵ روز ادامه‌دارند. حتی ممکن است فرد بیمار تب کند که البته در بزرگ‌سالان کمتر دیده‌شده است و کودکان بیشتر در معرض خطر تب قرار دارند. پس از آبریزش بینی، ترشحات سبزرنگ و غلیظی از بینی ترشح می‌شود که کم‌کم به ترشحات مخاطی ختم می‌شود. پس‌ازآن وضعیت بیمار رو بهبود می‌رود.

علائم آنفولانزا:

معمولاً نشانه‌های آنفولانزا از سرماخوردگی شدیدتر است. این علائم عبارت‌اند از گلودرد، تب، سردرد، درد عضلانی، گرفتگی گلو و سرفه. بیشتر این علائم طی ۲ تا ۵ روز بهبود پیدا می‌کنند. اما معمولاً بیش از یک هفته بیمار احساس خستگی و ضعف دارد. در افراد مبتلابه آنفولانزا عارضه ذات‌الریه بسیار رایج است و این بیماری را بیشتر می‌توان در جوانان، سالمندان و افراد مبتلابه مشکلات ریه و قلب مشاهده کرد. در این جدول به‌طور مجزا می‌توانید ویژگی‌های هر دو بیماری را دیده و آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خواب سرماخوردگی مشکلات بیمارستان کودکان سالمندان قلب جدول سرماخوردگی آنفولانزا بیماری تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که ۲۰ درصد از زنان هیچ علامت یائسگی را تجربه نمی‌کنند، ۶۰ درصد علائم خفیف تا متوسط و ۲۰ درصد دیگر علائم شدید دارند. این علائم معمولا از ۴۰ سالگی شروع شده و می‌تواند سال‌ها ادامه پیدا کند.

علائم یائسگی: زنان بعد از اوایل دهه ۴۰ سالگی خود باید انتظار داشته باشند که تغییرات بدنی را تجربه و خود را برای آن آماده کنند. مهمترین این تغییرات عبارتند از:

خستگی: زنان پس از یائسگی دچار خستگی ناتوان کننده‌ای می‌شوند که ممکن است ناشی از شرایطی مانند عدم تعادل هورمونی، نوسانات خلقی، سندرم خستگی مزمن تشخیص داده نشده و تشدید شده، فیبرومیالژیا و ... باشد.

تغییرات عصبی: زنان یائسه تغییرات عصبی متعددی را که با عنوان پارستزی شناخته می‌شود، تجربه می‌کنند. خوشبختانه این تغییرات را می‌توان با مصرف مکمل‌های مواد معدنی مدیریت کرد.

کاهش میل جنسی: عدم تعادل هورمونی ناشی از فرایند یائسگی باعث کاهش میل جنسی می‌شود. به گزارش سیناپرس، البته امروزه خشکی دستگاه تناسلی را می‌توان با استروژن موضعی درمان کرده و درمان جایگزینی هورمونی می‌تواند در برخی موارد شدید به حل این مشکل کمک کند.

آلرژی غذایی، ناراحتی‌های گوارشی: سندرم روده تحریک پذیر یا شرایط مشابه ممکن است در شرایط پس از یائسگی مشاهده و باعث سوء هاضمه شدید، ناراحتی شکمی، درد، بیماری ریفلاکس معده به مری و ... شود.

نازک شدن و ریزش مو: ریزش مو یکی دیگر از عوامل نگران کننده رایج مرتبط با یائسگی است که می‌توان با ماینوکسیدیل موضعی، بیوتین خوراکی و سایر مکمل‌های مولتی ویتامین با آن مقابله کرد.

سرگیجه: سرگیجه ناشی از یائسگی ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی در سنین پس از ۴۰ سالگی بدتر شود. در این میان مصرف دارو‌هایی مانند بتاهیستین و سیناریزین ممکن است کمک کند.

بی اختیاری مثانه: با کاهش و تغییر نوع عملکرد مثانه و عضلات لگن، بی اختیاری مثانه می‌تواند یک تغییر رایج دوران یائسگی باشد و تمرینات ورزشی می‌تواند تا حدودی از آن جلوگیری کند.

سندرم سوزش دهان: طی دوران یائسگی در برخی از زنان تغییر ذائقه نیز دیده می‌شود که در موارد حاد، پس از مصرف مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی