Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيروت - ايرنا - «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، همزيستي پيروان همه اديان با مهر، محبت و دوستي و در امنيت و آرامش است و اين الگويي براي ديگر ملت ها است.

به گزارش ايرنا، کنگره سه روزه اتحاديه آشوري هاي جهان، پنج شنبه شب با قرائت پيام رئيس جمهوري ايران و رئيس مجلس شوراي اسلامي در لبنان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«يوناتن بت کليا» نماينده آشوريان ايران در مجلس شوراي اسلامي که سمت دبير کلي اتحاديه جهاني آشوريان را نيز به عهده دارد، پيام علي لاريجاني را براي حاضران خواند.
لاريجاني در پيام خود خاطرنشان کرد: تمامي پيروان اديان الهي و پويندگان راه حق، با بهره مندي از اعتقادات ديني و با احترام به ارزش ها و اصول اديان ديگر، سال هاي متمادي است که در کنار يکديگر و با ايمان به وجود خداوند متعال، زندگي و همزيستي توأم با دوستي و محبت داشته اند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: آشوريان مسيحي به عنوان يکي از کهن ترين اديان الهي که در کشور ايران و برخي مناطق جهان حضور دارند، همواره مورد احترام ملت شريف ما بودند. چنانکه در قانون اساسي کشورمان به عنوان يکي از اديان رسمي شناخته شده است.
وي ادامه داد: آشوريان مسيحي ايران نيز در کنار پيروان ساير اديان و مسلمانان به انجام فرايض و شعائر ملي و ديني و اجراي آيين هاي خويش پرداخته اند و در سايه مهر و محبت و دوستي در امنيت و آرامش زندگي کرده اند که اين امر از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي ايران است و مي تواند الگويي براي ديگر ملت ها باشد.
در بخش ديگري از پيام لاريجاني آمده است: تعاليم انبيا و اولياي خداوند بر مدار سعادت و برادري شکل گرفته که متأسفانه در قرن حاضر با رفتارهاي برخي کج انديشان، روح و معناي شعائر ديني مورد خدشه قرار گرفته است که ضرورت دارد براي رفع آن از سوي موحدين خدا جوي چاره انديشي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در دنياي کنوني شاهد برخي نسل کشي هاي ديني و مذهبي از سوي دشمنان راه حق و حقيقت و خداپرستي هستيم، گفت: اين جنايت ها، دل هاي موحدين راه حق را به درد مي آورد، اما بايد همگي دست در دست يکديگر با وحدت نظر و ايمان و اعتقاد به خداوند واحد و يگانه به دفاع از حقوق انسان و بشريت پرداخته و تلاش کنيم تا در جهان عاري از خشونت و سرشار از اجراي تعاليم پيامبران خداوند، همزيستي مسالمت آميز داشته باشيم.
لاريجاني ضمن تقدير از زحمات نمايندگان آشوريان ايران در مجلس شوراي اسلامي و دبيرکل اتحاديه جهاني آشوريان، ابراز اميدواري کرد که دستاوردهاي اين کنگره بتواند بر تقويت همبستگي بين ملت ها و اديان مؤثر واقع شود.
همچنين پيام «حسن روحاني» رئيس جمهوري ايران به اين کنگره در ابتداي آيين افتتاحيه آن توسط «احمد حسيني» کاردار سفارت جمهوري اسلامي در بيروت، قرائت شد.
در اين کنگره، «نقولا تويني» وزير مشاور در امور مبارزه با فساد دولت لبنان، به نمايندگي از «ميشل عون» رئيس جمهوري اين کشور، و «نزيه نجم» نماينده پارلمان لبنان به نمايندگي از «نبيه بري» رئيس مجلس حاضر شدند.
«محمد مهدي شريعتمدار» رايزن فرهنگي ايران در لبنان، در کنار شخصيت هاي مسيحي و نمايندگاني از آشوري هاي کشورهاي ديگر جهان از جمله عراق، سوريه، ترکيه، سوئد، نيوزلند و ديگر کشورها شرکت کنندگان در آيين افتتاحيه اين کنگره بودند.
اتحاديه جهاني آشوري‌ها يک سازمان فراگير بين‌المللي است که در سال 1968 ميلادي با هدف حمايت از آشوري‌ها و ارتباط آن ها تاسيس شد.
جمعيت آشوري هاي جهان بيش از سه و نيم ميليون نفر تخمين زده مي شود که بيشتر آنها ساکن عراق و سوريه بودند که طي دهه هاي گذشته به ويژه پس از پيدايش گروه هاي تکفيري در اين دو کشور، تعداد زيادي از آنان به کشورهاي ديگر دنيا مهاجرت کردند. آشوري ها در بيش از 40 کشور جهان حضور دارند که تنها در ايران و عراق در پارلمان نماينده دارند. هر چند که در سوريه، ترکيه، سوئد و برخي کشورهاي ديگر، چند نماينده از ميان آشوري ها به مجلس راه يافته اند ولي اين رويداد از طريق فعاليت هاي حزبي و نه سهميه خاص اين قوميت بوده است.
خاورم**2054**3404
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب