Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:18:13 GMT

آلودگی هوا باعث زوال عقل می شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۳۸۲۷

آلودگی هوا باعث زوال عقل می شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد استنشاق هوای آلوده فرد را در مقابل ابتلا به دمانس یا زوال عقل آسیب پذیر می کند.

«ایان کاری»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لندن، در این باره می گوید: «ما دریافتیم بیماران سالمند ساکن در نواحی با آلودگی بالاتر هوا در سال های بعد با احتمال بیشتر ابتلا به زوال عقل روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتربخوانید :آلودگی هوا چه تاثیری بر هوش انسان می‌گذارد؟

محققان تاکید می کنند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه برای تایید و فهم رابطه احتمالی بین آلودگی هوا و دمانس انجام شود.

محققان در این مطالعه، گزارش ۱۳۱ هزار فرد بزرگسال در رده سنی ۵۰ تا ۷۹ سال را بررسی کردند که هیچ یک در ابتدا مطالعه مبتلا به زوال عقل نبودند.

بعد از پیگیری وضعیت این افراد به مدت ۷ سال، حدود ۲۲۰۰ نفر یا ۲ درصد از شرکت کنندگان مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند.

نتایج نشان داد افراد ساکن در مناطق دارای بالاترین میزان اکسید نیتروژن در مقایسه با افراد ساکن در مناطق دارای پایین ترین میزان آلودگی هوا، ۴۰ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به زوال عقل قرار داشتند. ریسک ابتلا به آلزایمر، متداول ترین نوع زوال عقل، نیز در مورد افرادی که در معرض بالاترین میزان اکسید نیتروژن قرار داشتند ۵۰ درصد بیشتر بود.

محققان در مورد پیشگیری از ابتلا به زوال عقل یا کمک به کُندشدن روند پیشرفت آن، توصیه های را مطرح می کنند که شامل ورزش منظم، رژیم غذایی سالم با میزان کم چربی های اشباع شده و همراه با مصرف زیاد میوه و سبزیجات، داشتن خواب کافی، حفظ فعالیت مغز با انجام اقداماتی نظیر پازل، یادگیری جدید و فعالیت های اجتماعی است.

منبعک مهر

انتهای پیام/

تاثیر مخرب آلودگی هوا بر حافظه انسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند