Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@01:34:40 GMT

اعلام نحوه تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۳۹۰۳

اعلام نحوه تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی

شیوه تسویه حساب بدهی ارزی واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ اعلام شد که بر اساس آن اصل بدهی این واحدها با نرخ روز گشایش اعتبار محاسبه و تقسیط خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس نامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت به سید رحمت اله اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد، اصل بدهی ارزی بیشتر از ۳۰ میلیون یورو واحدهای بزرگ، با احتساب نرخ سود ارزی مندرج در قرارداد به نرخ روز گشایش اعتبار، تبدیل به ریال شده و در اقساط ۵ ساله با سود مستقل ۱۵ درصد محاسبه و دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای واحدهای کوچک و متوسط، اصل بدهی ارزی تا سقف ۳۰ میلیون یورو با احتساب نرخ سود ارزی مندرج در قرارداد به نرخ روز گشایش اعتبار، تبدیل به ریال شده و پس از تنفس دوساله بدون سود، در اقساط ۵ ساله با سود مستقل ۱۵ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

در نامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به سید رحمت اله اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی آمده است: پیرو جلسات متعدد در آن وزارتخانه و با حضور وزیر محترم، بانک مرکزی، سایر بانک ها و... در مورد اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید به آگاهی می رساند پیشنهادات ذیل با هدف حمایت از واحدهای تولیدی بخش خصوصی در سال حمایت از کالای ایرانی در جلسات مذکور ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.

۱. نحوه تسویه حساب با واحدهای بزرگ:

اصل بدهی ارزی بیشتر از ۳۰ میلیون یورو با احتساب نرخ سود ارزی مندرج در قرارداد به نرخ روز گشایش اعتبار، تبدیل به ریال شده و در اقساط ۵ ساله با سود مستقل ۱۵ درصد محاسبه و دریافت گردد.

۲. نحوه تسویه حساب با واحدهای کوچک و متوسط:

اصل بدهی ارزی تا سقف ۳۰ میلیون یورو با احتساب نرخ سود ارزی مندرج در قرارداد به نرخ روز گشایش اعتبار، تبدیل به ریال شده، پس از تنفس دوساله بدون سود، در اقساط ۵ ساله با سود مستقل ۱۵ درصد محاسبه و دریافت گردد.

پیشنهادات فوق برای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی اعطایی از حساب ذخیره ارزی آندسته از واحدهای تولیدی بخش خصوصی است که نسبت به واردات ماشین آلات، تجهیزات و مواد اولیه اقدام کرده‌اند. همچنین پیشنهاد می شود شرایط مذکور به سایر تسهیلات اعتباری ارزی نیز تسری یابد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تولیدی بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات محصولات هیدروکربنی و قیر را اعلام کرد.

بر این اساس، در راستای اجرای بند (١) ماده (٨) آئین نامه اجرایی تبصره (٦) بند (ح) ماده (٢) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با عنایت به تصمیمات کارگروه بازگشت ارز حاصل‌ از صادرات، ایفای‌ تعهدات ارزی‌ حاصل‌ از صادرات کلیه‌ صادرکنندگان محصولات هیدروکربن‌ (کد تعرفه‌های ٢٧١٠١٢٩٠ و ٢٧١٠١٩٩٠) و قیر نفت (کد تعرفه ٢٧١٣٢٠٠٠) که اظهار گمرکی‌ آن تا قبل‌ از تاریخ‌ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ باشد، به‌ تمامی‌ روش‌های مندرج در بند (١٣) ذیل ماده (١) آئین‌ نامه‌ اجرایی‌، امکانپذیر است‌.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات موضوع سه کد تعرفه فوق، پس از تاریخ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ به‌ صورت ١٠٠ درصدی‌ با سررسید ٨٠ روزه و صرفاً از طریق‌ فروش حواله‌ ارزی‌ در سامانه‌ نیما خواهد بود.

کد خبر 6084693 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟