Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش 22 درصدی بارش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار از مهر ماه سال گذشته تا کنون مجموع میزان بارش کشور 166 میلی متر بوده که این میزان نسبت به بلند مدت 28 درصد و کوتاه مدت 22 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی سیستان و بلوچستان با 74 درصد،هرمزگان 47 درصد،کرمان 66 درصد،فارس 57 درصد و کهگیلویه و بویر احمد با 53 درصد جز استان هایی به شمار می روند که میزان بارندگی آنها در سال زراعی 96-97 بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

ضیاییان با اشاره به اینکه استان های آذربایجان غربی 24 درصد و آذربایجان شرقی 20 درصد افزایش بارش نسبت به بلندمدت را تجربه کردند،افزود: سمنان،ایلام،زنجان،همدان،اردبیل،کرمانشاه وکردستان وضعیت بارش نرمالی در سال زراعی جاری داشته اند.

بیشتر بخوانید: کاهش 27.3 درصدی بارش نسبت به دوره بلند مدت در کشور/ 91 درصد مساحت کل کشور را خشکسالی در بر گرفت

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سومین سال کم بارش کشور روبه پایان است،بیان کرد: با توجه به آنکه زمان زیادی تا شروع سال زراعی جدید باقی نمانده است،انتظار می رود که کاهش بارش در همین حد باقی بماند.

به گفته این مقام مسئول آخرین پیش بینی ها حاکی از آن است که با شروع سال زراعی جدید در بسیاری از مناطق کشور،بارش ها در حد نرمال باشد.

وی ادامه داد: البته میزان بارش ها در فصل پاییز به گونه ای نیست که بتواند کمبود میزان بارش در ماه های قبل را جبران کند چرا که در سال زراعی 96-97 به دلیل کمبود بارش،استفاده زیادی از ذخایر منابع آبی داشته ایم.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان با بیان اینکه میزان بارش درسواحل جنوبی و دریای خزر کمتر از نرمال خواهد بود،تصریح کرد: این درحالی است که میزان بارش در مناطق شمال غرب بیش از حد نرمال پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

بارش  مناسب در فصل پاییز جوابگوی کسری منابع آب نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ امروز در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شمالی احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود. 

طی امروز تا روز یکشنبه در سواحل و جزایر استان مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود. دریا طی این مدت نسبتا آرام و شرایط جهت تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود.

از ساعات ظهر فردا با تقویت نسبی سامانه بارشی در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای پیش پینی می‌شود.

با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب گردد.

 به لحاظ دمایی، بتدریج تا اواسط هفته آینده، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳