Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@11:04:56 GMT

نذر یک هنرمند نقاش برای شام غریبان امام حسین (ع) +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۳۹۹۶

نذر یک هنرمند نقاش برای شام غریبان امام حسین (ع) +عکس

حبیب‌الله صادقی معتقد است، زیبا نشان دادن شجاعت و قهرمان‌پروری کار خوبی است که باید در اندیشه یک هنرمند شکل گرفته باشد تا بتواند آن را به تصویر بکشد.

خبرگزاری ایسنا: حبیب‌الله صادقی معتقد است، زیبا نشان دادن شجاعت و قهرمان‌پروری کار خوبی است که باید در اندیشه یک هنرمند شکل گرفته باشد تا بتواند آن را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند نقاش بیان کرد: می‌فرمایند فرزند زمان خود باشید. ما سعی کردیم در هنر و ادبیاتمان به سنت‌هایمان توجه کنیم، اما حواسمان نبوده زمان به سرعت سیر می‌شود و ما موظف هستیم اندیشه تابناک اسلام را به شکل معاصر بیان کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید معاصر باشیم، اظهار کرد: دین ما به مهربانی و لطافت زیباست و جهان همه از دولت قرآن زیباست. اگر از عاشورا صحبت می‌کنیم یکی از اضلاع آن شهادت است. شهادت یعنی پیش‌رو بودن نه مرگ؛ شهادت یعنی ایستادن در راه خدا. ما باید بتوانیم این ترجمه را از لحاظ فرهنگی و هنری خیلی هوشمندانه نشان بدهیم.

صادقی با اعتقاد به اینکه باید زیبایی شهادت و شهامت امام حسین (ع) را معاصر کنیم، بیان کرد: ما باید مرثیه را بشناسیم، اما بلد باشیم تجلی و تعالی کار امام حسین (ع) را به زیبایی نشان دهیم. زیبا نشان دادن شجاعت و قهرمان‌پروری کار خوبی است که باید در اندیشه یک هنرمند شکل گرفته باشد و بتواند آن را به تصویر بکشد.

این هنرمند نقاش که هر سال شام غریبان یک اثر نگارگری را با محوریت عاشورا آغاز می‌کند، بیان کرد: امسال موضوع محاصره امام حسین (ع) را به تصویر می‌کشم. قلب من برای امام حسین (ع) می‌تپد و تا زمانی که تپش دارد نیتم این است این نقاشی‌ها را خلق کنم.

صادقی همچنین درباره کتاب آثارش که قرار بوده چاپ شود، اظهار کرد: تقریبا کار‌ها آماده انتشار است و «لی‌اوت» آن انجام شده. اما به دلیل وضعیت گرانی کاغذ ناشر خواسته تا مقداری برای انتشار آن صبر کنیم. این کتاب ۳۰۰ برگ و شامل بیش از ۲۵ اثر نگارگری و بیش از ۶۰ اثر آبستره و طبیعت است.

این هنرمند پیش از این درباره شکل‌گیری ایده مجموعه نگارگری عاشورایی‌اش گفته است: ایده اصلی این مجموعه توسط مادرم شکل گرفت و به پیشنهاد او انجام شد. ما در خانه پدری، هیأت و روضه داشتیم و مادرم با نقاشی قهوه‌خانه‌ای آشنا بود. او معتقد بود یک پراکندگی در آثار هنری با این مضامین وجود دارد و باید یک کار کالبدی تک‌محوری انجام شود. مادرم بعد از دیدن تابلوی «عصر عاشورا» اثر محمود فرشچیان، این ذهنیت را در من تقویت کرد که این معنا را دنبال کنم.

صادقی بیان کرد: برای این مجموعه، منابع جدی، متقن و قابل اعتمادی را جست‌وجو می‌کنم. امام حسین (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت قاسم (ع)، قیس بن مسهر، مسلم بن عقیل، گودال قتلگاه، شرایط پس از شهادت امام حسین (ع) و ... از مواردی است که در تابلو‌های این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حبیب الله صادقی هنرمند نقاش شام غریبان عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فیلم هنرمند قشمی در جشنواره ایتالیا

فیام کوتاه چّل به کارگردانی اصغر بشارتی هنرمند به نام کشورمان از جزیره جهانی قشم بار دیگر در یک جشنواره خارجی و در کشور ایتالیا درخشید. - اخبار استانها -

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، این فیلم کوتاه با نگاه ویژه به جایگاه محیط زیست، موفق شد عنوان بهترین کارگردانی جشواره "برومنت" ایتالیا را به خود اختصاص دهد.

چّل پیش از این هم توفیق کسب دو عنوان شامل بهترنی فیلم در داکا بنگلادش و بهترین تصویربرداری جشنواره "بوچی" ایتالیا را کسب کند.

اصغر بشارتی در این فیلم کوتاه 60 ثانیه‌ای علاوه بر کارگردانی، کار بازیگری و تصویربرداری و صدابرداری این اثر را هم برعهده داشته است.

بنا به این گزارش، عوامل دیگر "چّل" عبارتند از عبدالرسول رنجبر به عنوان ایده پرداز، منصور وحدانی تدوینگر و صداگذار، حامد نوبری مشاور هنری و مجید ذاکری هم کار عکاسی پشت صحنه آن را برعهده داشته‌اند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • سالی که مش صفر و نقاش کویرها را برد/هزار اقاقیا در چشم تو هیچ بود
  • درخشش فیلم هنرمند قشمی در جشنواره ایتالیا
  • نشان درجه یک هنری برای حسن روح الامین
  • ضیافت افطارمراجعین و همراهان بیمار در بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از ضداسلام بودن بانوی برزیلی تا مسلمان شدن به عشق امام حسین (ع) + فیلم
  • بدرود هنرمند «صبح جمعه با شما»
  • اهدای تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • هنرمند برنامه «صبح جمعه با شما» برای همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند 
  • اهدا تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • «پشته» در رشته فرت بافی ثبت ملی می‌شود