Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@07:34:22 GMT

طلایی ترین زمان برای مسواک زدن؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۱۹۴

طلایی ترین زمان برای مسواک زدن؟

رکنا: اکثر مردم، مسواک زدن دندان های خود را یک راه برای مقابله در برابر کرم خوردگی دندان می دانند و همچنین بدست آوردن نتایج دلپذیری مانند یک لبخند روشن و نفس تازه.

برای مسواک زدن نیاز به آگاهی دارید

کیمبرلی هارمز یک دندانپزشک و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید: مهم نیست که شما دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم ترین چیز این است که شما دندان های خود را دو بار در یک دوره ۲۴ ساعته (۲ بار در روز) مسواک کنید.

آنچه در دهان شما اتفاق می افتد

یک غشا از پلاک دندانی به طور مداوم به لطف باکترهایی که آنجا زندگی می کنند ایجاد می شود، و حدود ۲۴ ساعت طول می کشد، تا به بلوغ برسد. (دلیل احساس بدی که در دهان خود صبح روز بعد از اینکه شما فراموش کرده اید مسواک بزنید، دارید).

این باکتریها در طول روز اسید تولید میکنند، و حتی بیشتر از زمانی که شما غذا می خورید، به همین دلیل است که شما می خواهید از شر این غشا حداقل دو بار در روز خلاص شوید، و هرچه تعداد مسواک زدن های شما کمتر از این باشد تولید اسید ممکن است بیشتر مینای دندانتان را بخورد و باعث کرم خوردگی شود. هرچه بیشتر این غشا بر روی دندان های شما بنشیند و مواد غذایی بیشتری این باکتری را تغذیه کنند، زمان بیشتری را صرف نشستن مظلومانه روی صندلی دندانپزشکی خواهید کرد.

دندانپزشکان توصیه می کنند وقتی که از خواب بیدار می شوید و قبل از رفتن به رختخواب مسواک بزنید.به علاوه، اگر شب مسواک نکنید نفس شما برای گفتن صبح به خیر اصلا خوشبو و خوشایند نیست، و می تواند ترسناک باشد. مسواک زدن قبل از خواب یک عمل محبت آمیز نسبت به همسرتان است.

دکتر دنیس کیانه، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا ندانپزشکی، می گوید: همانطور که معلوم است، مسواک زدن در زمان بین شام و قبل از خواب از لحاظ فنی حتی از اینکه دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک کنید بهتر است. دلیلش این است که فلوراید خمیر دندان زمان بیشتری برای تقویت دندان های شما و ساختن مانعی برای اسیدی شدن دهان شما قبل از به خواب رفتن دارد.

درست بعد از خوردن شام مسواک نزنید

بزرگترین کارشناس دکتر یانفنگ رن، می گوید شام زمان قرار گرفتن در معرض اوج اسید است، که لایه بیرونی مینای دندان شما را نرم می کند،. بلافاصله بعد از شام مسواک زدن، مینای دندان نرم شده را حذف می کند و باعث سایش دندان می شود، پس حداقل ۳۰ دقیقه بعد از شام خوردن برای مسواک زدن صبر کنید. و از خوردن خوراک سرپایی بعد از آن جلوگیری کنید، چرا که باکتری ها از هر کربوهیدراتی تغذیه می کنند.

هارمز می گوید: فقدان بزاق ضد باکتری دهان در شب به معنی این است که ما فوق العاده نسبت به عوامل خرابی دندان و بیماری های لثه آسیب پذیریم. ، اما استرس نداشته باشید اگر شما گاهی مسواک زدن را فراموش کردید. رن می گوید پلاک به زمان طولانی برای آهکی شدن نیاز دارد، و مسواک زدن به اندازه کافی م تواند پلاک های تشکیل شده در طول روز را حذف کند، فقط زمان مسواک زدن خود را از ۲ دقیقه به ۴ دقیقه ارتقاع دهید و صحیح مسواک بزنید.

خوردن کربوهیدرات به طور مداوم در طول روز نیز افراد را بیشتر مستعد ابتلا به خرابی دندان می کند. هارمزمی گوید: "اگر شما در تمام طول روز میان وعده میل می کنید، باکتریها از خواب بیدارشده و شروع به تولید اسید می کنند هر زمانی که شما هر نوع کربوهیدراتی را قورت می دهید." در یک وعده غذایی معمولی، برای محافظت از دندان ها و کمک به هضم، سطح بزاق بالاتراست،. اما اگرشما در طول روز یکسره بخورید، منجر به تولید اسید بیشتری بر روی دندان براق شما می شود.

مهم ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید:

مهم نیست که دقیقا کی دندان های خود را مسواک می زنید مهم این است که شما بدون باکتری در دهان وارد رختخواب شوید. فقط مطمئن شوید که دوباره در صبح مسواک می زنید و برای بیرون کشیدن باکتری از بین دندان هایتان نخ بکشید. و سعی کنید در روز غذاهای آماده کمتری میل کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نقشه عروس ثروتمند برای داماد / نمی خواهم مرا ترک کند !

تصویری واقعی از ابوعلی سینا + عکس

آمار تکان دهنده از تجاوز راننده های تاکسی اینترنتی به دختر و زنان !

حمله هولناک 3 زن به نیکی 22 ساله زیر دوش باشگاه زنانه + عکس

گرفتار شدن 2 شهروند ترک در تور خاله‌ شهلا / در پارک چیتگر چه حادثه ای رخ داد؟

پژو 206 با 3 سرنشین زن در خیابان شریعتی نصف شد +تصاویر

سوال نابجا هنگام عقد همه چیز را به هم زد

فیلم هولناک لحظه درگذشت کرم حیدری هنگام تعزیه ظهر عاشورا + فیلم

ازدواج پنهانی پس از دور شدن فامیل ها !

کولاک جدیدترین مرسدس بنز کوپه در میان رقبا!

تست تخم مرغ و پنیر بهترین صبحانه+دستور تهیه خانگی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا لبخند دیوانه دندان مردم نفس مسواک زدن عکس فیلم قتل ویدیو ها پسر دختر لباس دوست زن پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم با تعویض‌های طلایی ربیعی

هفته بیست‌وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی ذوب‌آهن اصفهان مقابل آلومینیوم اراک ادامه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک از ساعت 16:30 امروز (یکشنبه) برگزارکننده دیداری در چارچوب هفته بیست‌وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بودند، مسابقه‌ای که در پایان به برتری 2 بر صفر ذوب‌آهن انجامید.

گل اول تیم ذوب‌آهن در دقیقه 2+90 توسط فردین یوسفی روی پاس ارشیا سرشوق به ثمر رسید. نکته جالب توجه اینکه گلزن و سازنده گل تیم ذوب‌آهن در دقیقه 69 وارد زمین شدند و با حضورشان در میدان زمینه پیروزی شاگردان محمد ربیعی را فراهم آوردند.

البته این پایان کار نبود و تیم ذوب‌آهن در دقیقه 8+90 با گلزنی محمدجواد محمدی اختلاف را به دو گل رساند و پیروزی‌اش را شیرین‌تر کرد.

با پیروزی در این بازی ذوب‌آهن اصفهان 33 امتیازی شد و به رده هفتم جدول لیگ برتر صعود کرد. آلومینیوم اراک نیز با 30 امتیاز به رده دهم جدول تنزل یافت.

قضاوت بازی ذوب‌آهن اصفهان - آلومینیوم اراک برعهده سعید رحیمی‌مقدم بود. او در این مسابقه به فریبرز گرامی، ارشا سرشوق و محسن آذرباد از ذوب‌آهن و امیر نوری و احمد گوهری از آلومینیوم کارت زرد نشان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • صدر جدول طلایی شد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟
  • سرمربی طلایی‌ها مشاور فنی تیم ملی شد
  • یک گل شصت متری در سکوت مطلق!
  • تعویض‌های طلایی ربیعی برای پایان کابوس!
  • پیروزی ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم با تعویض‌های طلایی ربیعی
  • چشم طلایی سورینام ؛ عجیب ترین قورباغه جهان(+عکس)