Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:04:26 GMT

شینزو آبه برای سومین بار نخست وزیر ژاپن می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۲۶۳

شینزو آبه برای سومین بار نخست وزیر ژاپن می شود

در انتخابات حزب لیبرال دموکرات ژاپن که امروز پنجشنبه برگزار شد از مجموع ۸۱۰ رای، آبه ۵۵۳ رای را از آن خود کرد در حالی که شیگرو ایشیبا قانونگذار با تجربه حزب لیبرال دموکرات و تنها رقیب وی ۲۵۴ رای بدست آورد.

آبه پس از اعلام نتایج در دیدار با قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات گفت: من در حالی که همه مسایل دوره پس از جنگ را مورد رسیدگی قرار می دهم، صلح و ثبات در این کشور را مستحکم خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که روز جمعه ۶۱ ساله می شود تصریح کرد علاوه بر این مصمم هستم در جهت اصلاح قانون اساسی سخت تلاش کنم.

نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: همچنین می خواهم چالش ایجاد ژاپن نو را بکار گیرم و همراه با کسانی که مثل من فکر می کنند نهایت تلاشم را خواهم کرد تا کشوری که سرشار از امید و غرور است را به نسل های آینده تحویل دهیم.

آبه در این انتخابات توانست پشتیبانی بیش از ۸۰ درصد نمایندگان حزب لیبرال دموکرات و حدود ۵۵ درصد از اعضای غیر از نمایندگان مجلس این حزب در سراسر ژاپن را بدست آورد.

شبکه تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرد ایشیبا نیز رقابت خوبی داشت و توانست پشتیبانی حدود ۴۵ درصد از اعضای عادی این حزب را بدست آورد.

ایشیبا در مبارزات انتخاباتی خود با اشاره به رسوایی هایی در رابطه با پارتی بازی هایی که آبه درگیر آن بود، برای بازگرداندن اعتماد مردم به سیاست تبلیغ کرد.

۳۹;شینزو آبه۳۹; در انتخابات در سال ۲۰۱۵ هم برای دومین بار به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شده بود.

بسیاری بر این باورند که پیروزی آبه در انتخابات حزبی، برای او که قصد دارد قانون اساسی این کشور را اصلاح کرده و امکان اعزام نیروی نظامی به عملیات فرامرزی را برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم فراهم کند، اهمیت زیادی دارد.

با این حساب او اگر بتواند تا نوامبر ۲۰۱۹ همچنان منصب نخست وزیری را حفظ کند می تواند رکورد ۲ هزار و ۸۸۶ روزه تارو کاتسوران نخست وزیر ژاپن در اوایل قرن بیستم را بشکند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی

سید ابراهیم رئیسی که برای سفر ۲ روزه به پاکستان سفر کرده است پیش ازظهر امروز دوشنبه از سوی شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است