Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز در قالب سامانه نیما مسیر را برای ورود کالا به صورت قاچاق رسمی مسدود می‌کند، گفت: برخی برای فرار مالیاتی با کارتهای بازرگانی افراد دیگر کالا را وارد کشور می‌کردند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات

نوید ایزدپناه  در‌گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت محصولات خود را با توجه به هزینه‌های تولید و در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر کشش افزایش قیمت در برخی از کالاهای لوازم خانگی وجود ندارد و به همین دلیل افزایش غیر منطقی کالا برای تولیدکننده توجیه پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز در قالب سامانه نیما مسیر را برای ورود کالا به صورت قاچاق رسمی مسدود می‌کند، افزود: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی برای فرار از اظهارنامه‌های مالیاتی اجناس مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را از طریق کارت بازرگانی افراد دیگری وارد می‌کردند اما تصمیم جدید در تخصیص ارز مانع استمرار این‌گونه کارهای غیر قانونی می‌شود.

مدیر عامل شرکت استیل البرز  تصریح کرد: آن دسته از افرادی که با کارتهای بازرگانی اشخاص دیگر کالاها را وارد کشور کرده‌اند برای سود بیشتر اجناس خود را با قیمت‌های بالا بفروش می‌رسانند چراکه در حال حاضر امکان استفاده از کارتهای دیگران را برای واردات کالاهای خود ندارد.

به گفته ایزدپناه، جالب اینجاست برخی از این افراد تاکنون اقدامی برای دریافت کارت بازرگانی نکرده وامسال هم به دلیل عدم سابقه محدودیت در واردات مواد اولیه دارند که همین موضوعات فعالیت را برای آنها سخت کرده است.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه امیدواریم تخصیص ارز همچنان از سامانه نیما صورت گیرد، افزود: با این روش فضا برای تولیدکننده واقعی فراهم بوده و آمار قاچاق رسمی کالا به بازار هم کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

 

R1012125/P1012122/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازار لوازم خانگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار لوازم خانگی بازار لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

کد خبر 6097916 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۳۸ میلیارد کالای قاچاق در کرمان
  • کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان
  • جریمه ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریالی قاچاقچی لوازم یدکی خودرو!
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد