Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:26:21 GMT

طرح دوچرخه‌های اشتراکی روی هوا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۳۴۲

چندی پیش بود که شهرداری تهران از دوچرخه های اشتراکی خود رونمایی کرد. دوچرخه هایی که قرار بود در تمام معابر پایتخت در دسترس شهروندان باند و هر شهروند بتواند با جی پی اس طراحی شده و با استفاده از نرم افزار طراحی شده، آنها را بیابند و با پرداخت هزینه ای ناچیز از این دوچرخه ها استفاده کنند.

اما این طرح با وجود رونمایی و افتتاح هنوز اجرایی نشده است و خبری از این دوچرخه ها نست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شنیده شده است، این طرح به علت اختلافات شهرداری و بخش خصوصی بلاتکلیف مانده است.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاخیر در استقرار دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر گفت: وقتی این شرکت می خواهد فعالیت کند باید از ما مجوز بهره برداری بگیرد، شرکت هم میخواهد بابت بیمه هر نفر یک رقم کلان را از ما بگیرد و ما باید از لحاظ حقوقی بررسی کنیم که آیا هزینه بیمه را بپذیریم یا خیر ، و  اگر این روشن نشود مردم بعدها دچار مشکل می شوند.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نیز در نشست خبری که به تازگی برگزار کرد با اشاره به اجرایی نشدن طرح دوچرخه اشتراکی گفت: پلیس راهور نسبت به طرح دوچرخه های اشتراکی ایرادات ایمنی گرفته است، و فعلا این طرح متوقف است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تجربه استفاده از دوچرخه اشتراکی به عنوان حمل و نقل پاک در گذشته خوب نبوده، اظهار کرد: چون  محل پارک و نگهداری دوچرخه‌ها هزینه داشت ،این طرح در گذشته متوقف شد، و اکنون چند هزار دوچرخه نو و شکسته در پارکینگ خلیج بر روی هم ریخته است.

وی افزود: اگر مشکلات سابق در طرح جدید هم وجود داشته باشد، این طرح هم شکست می‌خورد.

علیخانی با تأکید بر اینکه بین معاونت ترافیک و کمیسیون ترافیک تعاملی وجود ندارد، تصریح کرد: طرح دوچرخه اشتراکی را به کمیسیون ارائه نداده بودند و بدون اطلاع ما این طرح را به اجرا گذاشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری تهران پایتخت شهروند جی پی اس نرم افزار معاون حمل و نقل شهرداری بخش خصوصی معاون حمل و نقل شهردار تهران شورای شهر تهران پلیس راهور شورای شهر مشکلات ترافیک پلیس راهور ترافیک حمل و نقل شهرداری تهران معاون حمل و نقل و ترافیک دوچرخه های اشتراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، آنچه در این خبر آمده است، «ایده‌ای در شهرداری تهران است که براساس آن، از سوی یک مقام شهرداری گفته شده، بزودی طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران حذف می‌شود».

اما ماجرای این خبر و ایده طراحان نسخه جدید چیست؟

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌های نشان می‌دهد، از آنجا که مقام مسول حوزه ترافیک در شهرداری، در مصاحبه‌ای که انجام داده،‌ «نحوه حذف طرح زوج و فرد» را به شکل شفاف توضیح نداده است، دو سناریو درباره چگونگی این حذف وجود دارد.

در سناریوی اول، ممکن است شهرداری تهران به دنبال این باشد که «مقررات محدودکننده تردد خودروها در رینگ اصلی طرح ترافیک تهران» را عیناً به رینگ بیرونی یعنی «بزرگراه‌هایی که الان مشمول طرح زوج و فرد هستند»، گسترش دهد.

به بیان ساده، ممکن است فکری که مدیران شهرداری در سر دارند این باشد که «معافیت‌های رفت و آمد خودرو در محدوده زوج و فرد از بین برود و در این محدوده، عیناً مقررات طرح ترافیک اجرا شود».

اما در سناریوی دوم، ممکن است شهرداری تهران قصد دارد،‌ «رفت و آمد خودرو در محدوده زوج و فرد را کاملاً آزاد و شبیه سایر خیابان‌های تهران کند».

یک عبارتی مدتی است مدیران شهر بکار می‌برند مبنی بر «تاثیر طرح ترافیک روی شب‌مردگی مناطق مرکزی تهران». از روی این عبارت شاید بتوان، سناریوی دوم را محتمل دانست.

با این حال، عبارت متضاد دیگری توسط مدیران جدید شهر مطرح شده مبنی بر اینکه، «تردد خودروهای بنزینی در مرکز تهران محدود می‌شود». این هم، سناریوی اول را محتمل می‌کند.

طرح ترافیک اصلی، در حال حاضر مناطق ۶ و ۷ و ۱۲ و بخش‌هایی از مناطق ۱۱ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ را شامل می‌شود. زوج و فرد اما بخش‌هایی از مناطق ۲ تا ۴ و بخش‌های گسترده‌ای از ۱۰ تا ۱۹ را دربر گرفته است.

هر چند، عوارض دریافتی در این طرح،‌ به گونه‌ای است که «خودروها براحتی وارد هر دو محدوده می‌شوند».

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899131

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟