Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@23:33:07 GMT

گورکن عسل خوار باشید و درشرایط نامناسب بجنگید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۳۷۹

گورکن عسل خوار باشید و درشرایط نامناسب بجنگید

ساعت 24-جک ما بنیان گذار و رئیس اجرایی علی بابا هنگام حضور برای سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد چین مورد تشویق قرار گرفت .او که کار آفرینان را به روش های خود وفادار و آنها را جذب کرده به تازگی و در این مجمع اعلام کرد از برنامه های خود درآمریکا صرف نظر کرده است . درحالی که تنش داد و ستد امریکا و چین رو به افزایش است جک ما ، در این هنگام باردیگر عقاید خود را با فعالان کسب و کار به اشتراک گذاشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نکات مطرح شده وی را می خوانید:

خوش بین باشید
درست است که شرایط اقتصادی جهان عالی نیست اما همین نیز  می تواند به نفع شما باشد .  فقط کافی است  نگاه خود را تغییردهید.  او گفت :اگر چشم انداز اقتصاد عالی نباشد شما برای ماندن و بزرگ شدن رقابت خوبی  با بقیه خواهید داشت ، بنابراین وضعیت به دو صورت خواهد بود : وقتی همه چیز خوب استشما یک شرکت متوسط خواهید داشت اما  وقتی شما خلاف جریان حرکت کنید و شرکت شما بتواند  در شرایط چشم انداز بد دوام بیاورد شما یک شرکت عالی خواهید داشت .
تیم عالی بسازید
وقتی علی بابا در سال 1999 تاسیس شد ، ما هیج چیز در مورد بازاریابی ، فن آوری یا تامین مالی نمی دانستیم . تنها تجربه کاری ام به عنوان  یک معلم انگلیسی بود اما توانستم رهبری علی بابا را به یک نیروی جمعی تبدیل کنم . او توضیح داد : من دانشجویانم را انتخاب کردم و بیشتر وقتم را صرف شناسایی و پرورش استعدادها ی آنها کردم . هر قدرهم که شما با استعداد باشید ، با تشکیل تیم بهتر می توانید عمل کنید . شهرت جک ما  به آموزش و مشاوره در بین چیزهای دیگر است و افراد جوان نیروهای حیاتی سازمان او هستند  وی ادامه داد تازه واردها از نظر دانش ، توانایی و مهارت از ما قوی تر هستند  وقتی  به آنها فرصت دهیم آنها موفقیت جدیدی به ما می دهند
گورکن عسل خوار باشید
این حیوان نترس است و برای او مهم نیست رقیبش کیست فقط برای او مکان و زمان را مشخص کنید برای جنگ در آنجا خواهد بود و این  همان روحیه ای است که باید در یک کار آفرین ریشه دار شود .
گورکن عسل خوار همچنین نامی است که جک ما به شرکت جدید خود ping-Touداده است .
او گفت : گورکن عسل خوار بودن در زندگی جوهر آموزش و پرورش است . وی توضیح داد ، خودتان باشید ، جک ما ، نباشید و از هیچکس تقلید نکنید فقط خودتان باشید به نظر من این بسیار مهم است .
از بزرگان بیاموزید
توصیه جک ما این است که بیرون بیایید با مردم دیدار کنید و از آنها بیاموزید . او به تجربه خود متکی است . برای من زندگی در این سیاره فرصتی است برای شناخت مردم گوناگون ، افراد خوب ، بد وعالی  . این کار و این شناخت سبب تقویت من است .
حضور من و کارآفرینان در دانشگاه ،من برای این است که ما نیاز داریم افراد دیگر را بشناسیم، اما مهم تر از آن ما باید خود را بشناسیم و باید بدانیم آموختن از بزرگان چقدر ضرورری است .
مراقب موقعیت ها ی خود باشید
ما گفت : هنوز یک جدایی  فرهنگی گسترده بین کسب و کار غربی و چینی وجود دارد و برای هر دو طرف چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد یکدیگروجود دارد .چینی ها تاکید دارند هماهنگی سبب خوش اقبالی می شود اما در فرهنگ غرب ، رقابت سبب بهتر شدن است .ما توضیح داد : اما بدون ارتباط و احترام و قدردانی از دیگران شما فقط دچار مشکل و کشمکش خواهید بود .غربی ها باید بدانند چین بر روی حکمت متمرکز است و دنیای غرب بر دانش تمرکز دارد. ما ،برای تجارت خارجی چین به رویکرد دیپلماتیک ترتاکید  کرد و گفت " بچه های چینی بندرت تشکر و عذر خواهی  می کنند و بندرت لطفا می گویند ما باید این رفتارها را کنار بگذاریم در غیر اینصورت کشمکش بین چین و بقیه دنیا بیشتر می شود و ما اختلاف و ناسازگار بیشتری خواهیم داشت .

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج، سفری برای پاک کردن خود است. سعی کنید که در این سفر، از این صفات منفی خود را جدا کنید و از خدا بخواهید که به شما کمک کند که بهترین رفتار را داشته باشید. اگر از سفر برگردید و تغییر مثبتی نداشته باشید، ضرر کرده‌اید و مکه که پاک کننده‌ است، نیز بر شما اثری نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در کنگرۀ عظیم حج تمتع که امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید در سفر حج به آن توجه داشته باشید، مفهوم اخلاص است. در قرآن و روایات آمده‌ که شیطان با تمام قوا از تمام جوانب تلاش می‌کند که اخلاص شما را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: انسان باید کار را صرفاً برای خدا انجام دهد و برای کسب قدرت و عنوان خاص اعمال را انجام ندهد. انسان باید به خدای خود بگوید که خداوندا چون تو فرمودی که من حج انجام دهم، پس من فقط برای تو انجام می‌دهم. ما باید برای انجام واجبات خود هزینه کنیم و هیچ واجبی از واجب دیگر برتر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: بنابراین در وهلۀ اول اخلاص مهم است. در روایات آمده که اگر انسانی ۴۰ شبانه روز با اخلاص کار انحام دهد، خداوند حکمت را بر زبان او جاری می‌کند.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به اینکه نکتهٔ دوم دارای اهمیت برای سفر حج، داشتن برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: از کسانی که در گذشته به حج مشرف شده‌اند، مشورت بگیرید و برای ایام سفر خود در محضر پیامبر(ص) برنامه‌ریزی کنید. از قبل به خوبی فکر کنید. فرصتی در اختیار شماست که در مسجدالحرام و مسجدالنبی با خدا راز و نیاز کنید. این فرصت‌ها برای افراد بسیار کم اتفاق می‌افتد. برای تک‌تک مقاطع روز به‌گونه‌ای برنامه داشته باشید که گویا آخرین سفر شماست.

وی با بیان اینکه در این سفر، دانش و علم کافی داشته باشید، اظهار کرد: در کلاس‌ها و جلسات مربوط به حج شرکت کرده و کتاب‌های مربوط به حج را از نظر بگذرانید. در مورد این سفر، دانش‌افزایی کنید تا به خوبی از سفر خود بهره ببرید. افرادی بودند که در حج شرکت کرده و برخی اعمال را نیز به جا آوردند، ولی بعد از بازگشت به ایران متوجه شدند که اعمال احرام به جای نیاورده و در برنامه‌ریزی‌ها اشتباه کرده بودند. می‌توانید از روحانیون همراه کاروان هم برای دانش‌افزایی کمک بخواهید.

او اصلاح رفتار را یکی از مهمترین نکاتی دانست که باید در سفر حج، آن را در مرکز توجه قرار داد و گفت: همهٔ ما اشکالات اخلاقی داریم و هیچ کس مبری از این ایرادات نیست، اما این سفر، سفری برای پاک کردن خود است. سعی کنید که در این سفر، خود را از این صفات منفی جدا کنید و از خدا بخواهید که به شما کمک کند که بهترین رفتار را داشته باشید. تلاش کنید که رفتارتان پس از این سفر با همسایه‌ها و دوستان و فرزندان تغییر کند و بهتر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • خوک خاکی؛ پسرخاله مورچه خوار (فیلم)
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان