Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:46:58 GMT

ترامپ: جنگ تجاری علیه چین ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۴۳۹

ترامپ: جنگ تجاری علیه چین ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فاکس‌نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر ادامه جنگ تجاری علیه چین تأکید کرد.

دونالد ترامپ پس از وضع تعرفه‌های جدید بر شمار بیشتری از کالاهای وارداتی چین شامگاه روز پنج‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز تأکید کرد جنگ تجاری علیه چین همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «وقت آن رسیده تا آمریکا در برابر چین ایستادگی کند. ما هیچ انتخاب دیگری نداریم، آنها به ما آسیب می‌رسانند.»

در تازه‌ترین تنش تجاری بین واشنگتن و پکن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز دوشنبه اعلام کرد تعرفه‌های مالیاتی جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی چین را تا پایان سال ۱۰ درصد و از آغاز سال ۲۰۱۹ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. چین نیز روز بعد در اقدامی تلافی‌جویانه اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا را افزایش می‌دهد.

ترامپ ساعاتی پیش از بیانیه وزارت خارجه چین مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا، در توئیتی چین را با «اقدام تلافی‌جویانه بزرگ و سریع» تهدید کرد و نوشت: «چین سال هاست که از تجارت با آمریکا سود برده است و آن‌ها می‌دانند من کسی هستم که می‌داند چگونه مانعشان شود. اگر کشاورزان، دامداران یا صنعتگران ما هدف قرار گیرند، اقدامات تلافی جویانه بزرگ و سریعی علیه چین اعمال خواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد

 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روز چهارشنبه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است

محمد علی امیر فخریان افزود: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوشهای غیرمخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تامین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

امیر فخریان ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

او گفت: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه های صنایع غذایی بوده است.

توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان

امیر فخریان افزود: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، برگزاری نمایشگاه های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های کراچی پاکستان بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پاکستان یکی از کشورهای تامین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیتهای تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

او ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکتهای ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

پاکستان بیش از ۷۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و هند، چین، افغانستان و ایران جزو همسایه های آن به شمار می روند، این کشور دارای خط ساحلی هزار و ۴۶ کیلومتری در امتداد دریای عرب با سه بندر "کراچی، بن قاسم و گوادر بلوچستان" است و تمامی بنادر آن دارای اهمیت راهبردی هستند.

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا