Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@20:32:32 GMT

زنبور عسل مهم‎ترین گرده افشان کننده

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۶۶۵

زنبور عسل مهم‎ترین گرده افشان کننده

خبرگزاری میزان- یک دکترای علوم باغبانی گفت: زنبور عسل گرده افشان کننده درختان میوه است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اسفندیار حسنی مقدم دکترای علوم باغبانی اظهار کرد: یکی از مهم‎ترین مسائل باغبانی، آگاهی باغداران از فرآیند‌هایی است که در گرده افشانی، لقاح و تشکیل میوه دخالت دارند.

وی بیان کرد: با فرا رسیدن فصل بهار و ظاهر شدن شکوفه بر روی درختان میوه، فعالیت‎های مهم و پیچیده‎ای مانند گلدهی، گرده افشانی و لقاح آغاز می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم ادامه داد: در اکثر درختان میوه، عمل گرده افشانی موفق برای لقاح و نهایتاً تشکیل بذر جهت رشد و نمو میوه ضروری است.این دکترای باغبانی گفت: درختان هلو، انار، آلو‌های اروپایی و بیشتر ارقام آلبالو جزو درختان میوه خودگرده افشانی یا خودبارورند و برای تشکیل میوه نیازی به ارقام گرده‎زا ندارند.

وی افزود: ارقام خودبارور، قادر به تشکیل میوه کافی و با دانه گرده خودی هستند، ولی ارقام خود نابارور توانایی تشکیل میوه تجاری بعد از خود گرده‎افشانی را ندارند.حسنی مقدم اظهار کرد: زنبورعسل مهم‎ترین گرده‎افشان کننده‎ها در درختان میوه است. گرده و شهد درختان برای این حشرات بسیار جذاب هستند.این پژوهشگر علوم باغبانی با بیان اینکه معمولا دو تا سه کندوی عسل برای گرده‎افشانی یک هکتار باغ ضروری است، افزود: کندو‌ها باید در روز اول گلدهی و یا قبل آن در باغ مستقر شوند؛ حتی یک روز تاخیر منجر به کاهش محصول می‎شود.   انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گرده افشانی زنبور عسل باغبانی پژوهشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم

یک عمر شنیدیم که آخوندک یکی از بیرحم‌ترینِ قاتلان است ولی در این ویدیو می‌بینیم زنبور، زنده زنده آخوندکِ در حال شکار را نصف می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آغاز گرده‌افشانی نخیلات خرما در سراوان
  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • شکار وحشیانه آخونک توسط زنبور + فیلم
  • گرده افشانی نخیلات آبادان آغاز شد
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • فعالیت هزار و ۵۶۰ نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات گرده‌افشانی در نخیلات آبادان