Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:20:13 GMT

امام حسین(ع) به همه ما درس وحدت و مقاومت داد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۴۷۵۴

امام حسین(ع) به همه ما درس وحدت و مقاومت داد

قم- ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه درس های قیام عاشورا باید به درستی برای مردم تبیین شود، گفت: امام حسین (ع) و یارانش به همه ما درس بصیرت، وحدت، شجاعت، شهادت طلبی، فقاهت، فهم عمیق از دین، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم ظالمان را داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام ها و درس های قیام عاشورا و نهضت حسینی باید به درستی توسط حوزویان و اهل فن به جامعه و نسل جوان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید از یاران امام حسین(ع) درس وحدت و محبت را بگیریم، حضرت به همان میزان که با دشمنان سرسخت برخورد می کردند، رفتار ایشان با یاران ودوستان همراه با محبت و لطافت بود.
ملک محمدی بیان داشت: در روز عاشورا همه ما باید با توسل به امام حسین (ع) به سمت خداوند متعال، تقرب پیدا کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شرکت در مجالس عزای حسین (ع) یک فریضه و واجب الهی است، گفت: اگر حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد، امروز اثری از دین و مکتب اهل بیت(ع)باقی نمی ماند، بنابراین باید بر اقامه عزا و یادمان حضرت امام حسین (ع) تلاش همگانی داشته باشیم.
ملک محمدی با اشاره به عشق مردم ایران به مکتب اهل بیت (ع) افزود: مردم کوفه، امام زمان خود را دعوت کرده ولی با شمشیر به استقبال او رفتند ولی مردم ایران به عشق حضرت ولیعصر (عج)، امروز از ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) و حرمین اهل بیت (ع) دفاع می کنند واینها همه نشانه بزرگی و بصیرت ملت ایران است.
وی یادآورشد: عاشورا دانشگاه بزرگی است که استاد آن امام حسین (ع)، شاگردان آن نیز مردم و عزاداران حسینی هستند و هرکس ادب، ارادت و اخلاق داشته باشد بدون گزینش می تواند وارد این عرصه شود.
ملک محمدی در ادامه همچنین نسبت به تلاش هایی برای اختلاف بین مردم ایران وعراق در آستانه اربعین حسینی هشدار داد و گفت: ما در اربعین حسینی، شاهد حضور زائرانی از ایران و عراق هستیم و دشمنان اسلام سعی دارند بین مسلمانان اختلاف ایجاد و آنها را نسبت به هم بدبین کنند.
وی ادامه داد: برخی حرف ها و مطالبی که در فضای مجازی برای اختلاف بین دو ملت ایران و عراق بیان می شود توطئه دشمن بوده و زائران در این زمینه باید با صبر، متانت و اقتدا به سیره امام حسین (ع) رفتار نمایند.
ملک محمدی اظهار داشت: همانگونه که رفتار امام حسین (ع) همراه با اغماض و رافت اسلامی بود ما نیز نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار بگیریم.
7401/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي استاد حوزه و دانشگاه عاشورا قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم

مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران با بیان اینکه پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهانیان مخابره می‌کنیم، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت مردم یمن را به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌کنیم، هنوز برخی از ناشران یمن فعالیت خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اسامه هزاع، مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن به ستاد خبری سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: انتخاب یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی است، هر چند که وضعیت نشر و کتاب در یمن به دلیل جنگ بسامان نیست و برخی از ناشران مجبور شدند که کار نشر را تعطیل کنند. جنگ و درگیری موجب شد تا کتاب و نشر بسیار به عقب برگردد.

او ادامه داد:‌ با وجود شرایط سخت حاکم بر یمن، همچنان برخی از ناشران فعال مانده‌اند و ما در نمایشگاه کتاب در تهران می‌توانیم پیام مقاومت مردم مظلوم یمن را به جهانیان مخابره کنیم. تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مجاهدت و مقاومت مردم یمن به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود.

هزاع که مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران است، بیان کرد: دغدغه‌های فرهنگی یمن در نمایشگاه کتاب به خوبی قابل طرح و پیگیری است و دو کشور ایران و یمن نقاط مشترک زیادی دارند، کتاب‌های اسلامی و دینی و حتی آثاری که به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مربوط است میان دو کشور ارتباطات قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او در مورد عملیات «وعده صادق» و واکنش مردم یمن به آن گفت: در آخرین عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرد و این نه تنها موجب واکنش خوب مردم یمن شد، بلکه در کل منطقه تحسین‌برانگیز بود. موشک‌هایی که از مسجد القصی گذشت موجب شد تا مردم یمن تظاهرات حمایتی از این حملات داشته باشند و خوشحالی خود را بروز دادند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد