Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی ارتباط بین داده‌‎ها و ساختارهای زیستی و مولکولی در رشته بیوانفورماتیک امکان طراحی داروهای جدید را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا صابری اظهار کرد: رشته بیوانفورماتیک یکی از رشته‌های نوین و میان رشته‌ای در حوزه فناوری‌های زیستی است که به مطالعه مولکول‌های زیستی و اطلاعات وابسته به آن پرداخته و از بررسی ارتباط بین داده‌ها و ساختارهای زیستی و مولکول‌هایی که با آنها برهم کنش دارند، مکانیسم این برهم کنش‌ها و تغییر ساختارها و غیره را به دست آورده و از این راه امکان طراحی داروهای جدید، پیش‌بینی عوارض دارویی، امکان ساخت مولکول‌های کوچک و بزرگ و غیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: وجود چنین اطلاعاتی کمک شایانی به محققان رشته‌های داروسازی، بیوتکنولوژی، ژنتیک، ایمونولوژی، بیوشیمی و سایر رشته‌های وابسته می‌کند و در حال حاضر آزمایشگاه شیمی دارویی به تمام محققین دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرویس ارائه می‌نماید.

عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نزدیک به 10 سال از فعالیت آزمایشگاه شیمی دارویی در دانشکده داروسازی و گروه شیمی دارویی می‌گذرد. در ابتدای راه‌اندازی این مرکز تنها مجهز به پنج سیستم رایانه معمولی بود که برای تحلیل داده‌های محاسباتی و گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گرفت. از آنجا که محاسبات مولکولی و طراحی‌های مولکول‌های سنگین مانند پروتئین‌ها نیازمند قدرت پردازش زیادی است، با انتقال دانشکده داروسازی در سال ۱۳۹۶ به ساختمان جدید تجهیزات پیشرفته و مکان مناسبی برای این منظور در نظر گرفته شد.

صابری در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای ظرفیت سیستم‌های مرکز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که به عمل آمده و حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از طرح مذکور، آزمایشگاه در ساختمان جدید به پنج سرور محاسباتی با قدرت بالا، سیستم سرمایش، رک، UPS و میزهای کار مجهز شد.

 وی  خاطرنشان کرد: هزینه این تجهیز بالغ بر یک میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات معاونت پژوهش و فناوری، دانشکده داروسازی و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تامین شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بیوانفورماتیک داروسازي رايانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴