Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:02:59 GMT

استرس چه تاثیری بر بافت قلب می گذارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۵۰۵۶

استرس چه تاثیری بر بافت قلب می گذارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی" (Cal) و موسسه پژوهشی "گلداستون" (Gladstone) آمریکا، با استفاده از پیشرفته‌ترین روش اصلاح ژن، تولید سلول بنیادی و پتری‌دیش‌های سه‌بعدی، یک مدل "میکرولایه" از قلب ابداع کرده‌اند تا اثرات استرس محیطی را بر بافت معمول و غیرمعمول قلب مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید :علامت اصلی سکته مغزی

از میان هر 500 نفر، یک نفر به مشکل قلبی موسوم به "کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک" (HCM) است. این بیماری که شایع‌ترین شکل کاردیومیوپاتی است، موجب ضخیم شدن ماهیچه قلب و کاهش انعطاف‌پذیری عضلات قلب می‌شود

با این که نقص‌های ژنتیکی که به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک منجر می‌شوند شناخته شده هستند، درک بیماری در اثر این جهش‌ها دشوار است زیرا تعامل سلول‌ها در پتری دیش دوبعدی، مانند تعامل سلول‌ها در یک اندام سه‌بعدی نیست.

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی" (Cal) و موسسه پژوهشی "گلداستون" (Gladstone) آمریکا، با استفاده از پیشرفته‌ترین روش اصلاح ژن، تولید سلول بنیادی و پتری‌دیش‌های سه‌بعدی، یک مدل "میکرولایه" از قلب ابداع کرده‌اند تا اثرات استرس محیطی را بر بافت معمول و غیرمعمول قلب مورد بررسی قرار دهند.

پژوهشگران با استفاده از این مدل‌های میکرولایه، لایه‌های معمولی سلول‌های ماهیچه قلب را با لایه‌های جهش‌یافته سلول‌ها مقایسه کردند.

دانشمندان برای ساخت چارچوب میکروسکوپی که سلول‌های قلب در آن پرورش می‌یابند، از روش چاپ سه‌بعدی لیزری استفاده کردند. آنها توانستند استرسی که سلول‌های قلب تجربه می‌کنند، در این مدل شبیه‌سازی کنند. این یاخته‌های ماهیچه‌ای می‌توانند برای حرکت دادن چارچوب قلب، حرکاتی مشابه حرکات آکاردئون انجام دهند.

هنگامی که پژوهشگران از سلول‌های معمولی برای ساخت نانولایه‌ها استفاده کردند، دریافتند که سلول‌ها به خوبی با شرایط استرس‌زا سازگار می‌شوند اما هنگامی که سلول‌های جهش‌یافته برای ساخت میکرولایه‌ها به کار رفتند، تعامل آنها به شکل معمول بود و تحت شرایط استرس‌زا، به آریتمی قلبی دچار شدند. بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک نیز ممکن است در شرایط استرس‌زا، به آریتمی قلبی دچار شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اثرات استرس محیطی بر بافت معمول و غیرمعمول قلب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد