Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > حوادث - ایلنا نوشت: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس کشور گفت: هیچ مدرسه کانکسی در اول مهرماه ۹۷ در مناطق زلزله‌زده، حتی در ثلاث باباجانی که بیشترین تخریب را داشته، نخواهیم داشت.

مهرالله رخشانی‌مهر (رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) با تکذیب تاخیر در شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه به خبرنگار ایلنا گفت: حتی اگر نتوانیم مدارس نوسازی شهری را تکمیل کنیم به هر نحوی که باشد، کلاس‌های درس را از اول مهر ماه برقرار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مشکلی برای برقراری کلاس‌ها در کرمانشاه نداریم، و اگر لازم باشد اداره آموزش و پرورش استان را تخلیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از این که زلزله اتفاق افتاد، حدود ۷۸ مدرسه ترک‌های جزئی و کلی برداشتند، ولی آوار نشدند و بلافاصله همکاران ما در اداره نوسازی مدارس با هر روشی از جمله بردن کانکس یا دو شیفته کردن برخی از مدارس سعی کردند، کلاس‌های درس را برگزار کنند و بعد از دو هفته ما هیچ کلاس برگزار نشده‌ای نداشتیم.

رئیس مدارس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در رابطه با مدارسی که در زمان زلزله تخریب شدند، اما آوار نشدند؛ جمع بندی‌ها نشان داد که این مدارس از قبل هم در لیست مدارس تخریبی بودند. با توجه به حضور خیرین و دیگر منابعی که از سازمان نوسازی در نظر گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که این مدارس را تخریب کنیم و مدارس جایگزین بسازیم. بیش از ۲۰۰ مدرسه به جای ۷۸ مدرسه‌ای که تخریب شد، ساخته شد یا در دست اقدام است.

او با اشاره به مدارس زلزله‌زده در روستاها بیان کرد: مدارسی که در زلزله تخریب شده دو دسته هستند؛ دسته اول مدارسی هستند که در روستاها تخریب شدند و دسته دوم مدارس شهری هستند. مدارس روستایی طبیعتا متراژشان کمتر است و از میان ۴۳ مدرسه روستایی فقط ۳ یا ۴ مدرسه را نتوانستیم تکمیل کنیم، اما مدارس تخریب شده شهری ۲۵ مورد هستند که تصمیم گرفتیم، دوباره آنها را بسازیم. به دلیل طولانی بودن پروسه طراحی پروژه، محاسبه سازه‌ها، انتخاب پیمانکار و... این مدارس بعد از مرحله اسکلت و سقف اکنون در مرحله سفتکاری هستند.

رخشانی مهر ادامه داد: ۲۵ مدرسه شهری متراژ بالایی دارند و ۱۷ کلاسه و حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع هستند. زمان ساخت این مدارس بین یک سال تا ۱۸ ماه است و از واقعه زلزله کرمانشاه هنوز یک سال نگذشته، به همین دلیل این پروژه‌ها کامل نشده‌اند.

رئیس مدارس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هیچ مدرسه کانکسی در اول مهرماه ۹۷ در مناطق زلزله‌زده وجود نخواهد داشت، گفت: حتی در ثلاث باباجانی که بیشترین تخریب را داشته، هیچ مدرسه کانکسی نخواهیم داشت. حتی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد که اداره آموزش وپرورش استان هم تخلیه و در اختیار مدارس قرار گیرد تا به کار خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و بازسازی مدارس چقدر هزینه برآورد شده است؟ گفت: در پروژه‌ مدرسه‌های کرمانشاه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از منابع سازمان نوسازی هزینه کردیم، البته این مبلغ جدا از کمک‌های خیرین است.

42237

کلید واژه‌ها : زلزله - مدرسه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت و در مهرماه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز با ساختمان‌های مستحکم جایگزین شدند. - اخبار استانها -

جواد لنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی استان مرکزی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح دانش‌آموز شهید پناهی، عملیات مطالعاتی و جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت و در مهرماه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز با ساختمان‌های مستحکم جایگزین شدند، علاوه بر آن با همت خیرین مدرسه‌ساز در حال جمع‌آوری سایر مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای 5 دانش‌آموز هستیم. 

وی با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی کلاس‌های درسی استان افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد از کلاس‌های درس دایر در سطح استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و سیستم گرمایشی تمامی خوابگاه‌های شبانه‌روزی، استاندارد است و در  هیچ یک از  مدارس استان از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اقدامات استان در حوزه تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، تهیه و توزیع تجهیزات برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفت. 

لنجابی خاطرنشان کرد: بیش از 180 نوع تجهیزات مورد نیاز مدارس با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در دو سال گذشته تهیه و بین بیش از 118 مدرسه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سطح استان توزیع شد، همچنین اعتباری بالغ بر  25 میلیارد تومان جهت تجهیزات کلاس آموزشی و کمک آموزشی و ورزش در اختیار مدارس استان قرار گرفت. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه