Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی گفت: عدم حضور سفیر کشورمان در چین و هند به معنای فعال نبودن سفارتخانه‌های ما نیست.

مرتضی صفاری‌نظنزی رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت انتخاب هرچه سریعتر سفیر برای دو سفارتخانه کشورمان در هند و چین گفت: سفیر ما در هند به عنوان معاون اقتصادی وزارت خارجه و سفیرمان در چین هم به عنوان مدیر کل بانک مرکزی انتخاب شد و اکنون در این دو کشور سفیر حضور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این موضوع بدان معنا نیست که سفارتخانه ما در این دو کشور فعال نباشد، افزود: سفارتخانه‌ها براساس تشکیلات خود در زمان عدم حضور سفیر توسط نفر دوم سفارت با عنوان کاردار مسائل روابط میان دو کشور را پیش می‌برند تا آنکه سفیر معرفی شود.

صفاری نطنزی با بیان اینکه رفتن سفیر و جایگزین کردن آن دارای یک پروسه زمانی حداقل 3 الی 4 ماه است، بیان کرد: ابتدا باید این شخص انتخاب شده و مراحل استعلامات درباره وی از ارگان‌های مختلف طی شود، سپس وزارت امور خارجه وی را به رئیس جمهور برای دریافت تاییدیه معرفی می‌کند و بعد برای این شخص از کشور مقصد و پذیرنده باید درخواست "اگرمان" دهند و در نهایت بعد از پذیرش این شخص، وی به صورت علنی به عنوان سفیر معرفی می‌شود.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به حمله تروریست‌ها به سفارتخانه و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فرانسه‌، فنلاند، یونان و عراق هم گفت: درباره این موضوع با وزارت امور خارجه و ارگان‌های فعال در حوزه امنیت حتما جلساتی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوان از بروز اینگونه مسائل پیشگیری کرده و با آن برخورد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود