Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری علاوه بر محصولات استراتژیک استان (زعفران، زرشک و عناب) محصولات دیگری شامل انار، پسته، خرما، گندم و جو نیز تحت پوشش سامانه قرار خواهد گرفت. ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ استانها خراسان جنوبی نظرات

علیرضا خندان رو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره وضعیت امکانات و تجهیزات هواشناسی در خراسان جنوبی اظهار داشت:در حال حاضر ایستگاه های خودکار و باران نگارهای دیتالاگر خریداری شده و تقریباً از نظر تجهیزات هواشناسی شرایط مناسبی را در استان شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و توسعه این امکانات و تجهیزات افزود: جهت تجهیز، تکمیل و نگهداری این تجهیزات سالیانه حدود 2 میلیارد تومان اعتبارات نیاز است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی به مهم‌ترین اقدامات زیر بنایی و اجرایی در اداره کل هواشناسی اشاره کرد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، علاوه بر توسعه ایستگاه ها و تجهیزات و افزایش صحت و دقت پیش بینی ها، طرح توسعه هواشناسی کاربردی و توسعه هواشناسی کشاورزی است.

خندان رو تصریح کرد: این امر در خراسان جنوبی اجرا شده است و نتایج قابل توجهی داشته است بطوریکه در بخش توسعه هواشناسی کشاورزی ارزش افزوده حاصل از پیش بینی ها و توصیه های به موقع هواشناسی کشاورزی بالغ بر 80 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری سامانه تهک به آدرس tahak.irimo.ir راه اندازی شده است و برای استان سهمیه 5000 نفر در نظر گرفته شده است که کاربران و کشاورزان با مراجعه به این سامانه پس از ثبت نام توصیه ها و اطلاعیه های هواشناسی کشاورزی ویژه هر محصول را بصورت رایگان از طریق پیامک دریافت می کنند.

 مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از راه اندازی دیسکاشن کشاورزی در شهرستانهای فردوس و طبس خبر داد و یادآور شد: در صورت بازخورد مثبت در سایر شهرهای استان نیز عملیاتی خواهد شد.

خندان رو اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر محصولات استراتژیک استان (زعفران،زرشک و عناب)محصولات دیگری شامل انار، پسته، خرما، گندم و جو نیز تحت پوشش سامانه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد، گفت: کشاورزی مسیری برای مردمی‌سازی پروژه‌های اقتصادی همدان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدمجتبی حسینی ظهر امروز در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولد‌سازی روستاها‌ اظهار‌ داشت: تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی، ثروت آفرینی از ویژگی‌های بخش کشاورزی استان است که اثر‌گذاری 30 درصدی بر توسعه اقتصادی همدان دارد.

وی اصلاح الگوی کشت را در استان همدان ضروری دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات بیان کرد: امسال ادبیات اقتصادی ما در استان همدان با کارشناسی شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اصولی برای تحقق شعار سال تقویت خواهد شد.

مقام ارشد اقتصادی استان همدان با بیان اینکه استفاده از یافته‌های نوین تحقیقاتی در کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی استان نقش به سزایی دارد، گفت: استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی اهمیت بسیار دارد و برون سپاری بخشی از فعالیت‌های این حوزه از جمله راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد افزود: مردمی سازی اقتصاد از راه‌های برون رفت اقتصاد دولتی و در هم تنیده موجود است به نحوی که تصدی‌گری مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: ارتباط واحد تحقیقات با سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای سیاست‌های اتخاذ شده اقتصادی استان نقش پررنگی در تولید با کیفیت محصولات کشاورزی استان دارد.

معاون اقتصادی استاندار همدان همچنین عنوان کرد: توجه به زیربخش‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و توسعه واحدهای دام و طیور همچنین پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از راه‌های تحقق سهمیه 17670 نفری اشتغال سال جاری در استان است.

حسینی مردمی شدن اقتصاد را دارای ملاحظاتی از جمله قدرت تدبیر در جهان‌سکولاری دانست و گفت: در تلاشیم با استفاده از توان بخش خصوصی و حمایت‌های دولت اتفاقات خوبی را در استان شاهد باشیم بر همین اساس برای رسیدن به این هدف ضرورت دارد فرصت خطا را از میان برداشته و با نقطه‌زنی دقیق عمل کنیم.

 وی در پایان تاکید کرد: استان همدان در کشاورزی متفاوت با سایر مناطق ایران است و شرایط آب و هوایی، توانایی، دانش، علاقمندی و تلاش کشاورزان در همدان می‌تواند موجب ارتقاء کشاورزی مبتنی بر شرایط آبی موجود و تغییر الگوی کشتی استان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • هوا گرمتر می‌شود
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • هوا رو به گرمی می‌رود
  • برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری