Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@01:06:52 GMT

سیل و طوفان 12 استان کشور را درنوردید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۵۶۵۴

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و طوفان در 12 استان کشور، گفت: در پی سیل و طوفان به حدود یک هزار نفر امدادرسانی شده است و تعداد زیادی از مردم نیز اسکان اضطراری یافتند.

به گزارش فارس، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با جزئیات وقوع سیل و طوفان طی روز گذشته در کشور اظهار کرد: 12 استان آذربایجان شرقی و غربی،‌ همدان،‌ مازندران، گلستان، سیستان‌وبلوچستان، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان شمالی، اصفهان و اردبیل متأثر از این حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امدادرسانی به حدود یک هزار نفر به دلیل این حادثه، گفت: 5 نفر نیز مصدوم شدند و تعداد زیادی از مردم نیز اسکان اضطراری یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع تعداد زیادی پتو، چادر، نایلون، موکت، کنسروجات،‌ حبوبات،‌ قند و شکر و روغن در میان حادثه‌دیدگان خبر داد و گفت: امدادرسانی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

وی در مورد خدمات ارائه شده در تاسوعا و عاشورای حسینی توسط امدادگران، افزود: 9318 نفر به مراکز امدادی مراجعه کرده که 2215 نفر آنها خدمات سرپایی دریافت کرده و 65 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی بیان داشت: 7308 نفر از خدمات تست قند خون و فشار خون رایگان بهره‌مند شدند و 3355 نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات در تاسوعا و عاشورای حسینی فعالیت داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیل طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان حج و زیارت، سهمیه حج تمتع ایران در سال ۱۴۰۳ پیش‌تر از سوی رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۸۷ هزار نفر اعلام شده بود، که به گفته سیدعباس حسینی، از این سهمیه حدود ۸۳ هزار نفر، زائر هستند و مابقی عوامل خدماتی حج به شمار می‌آیند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به تازگی اعلام کرده که سرانه روحانیون و خادمان حج کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

حسینی همچنین گفت: اقدامات لازم برای صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم روند دریافت ویزای زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

سیدعلی مرعشی ـ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ نیز در این شورا از روند معاینات زائران حج پیش ‌رو گزارش داد و گفت: استطاعت (جسمی) ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شده‌اند.

اعزام کاروان‌های حج تمتع طبق اعلام سازمان هواپیمایی قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود. اعزام این کاروان‌ها تا ۱۸ خردادماه ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است