Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ تکواندو هر ساله در تمام رده‌های سنی و در هر دو گروه مردان و بانوان برگزار می‌شود و امسال نیز تکواندوکاران کشورمان در رده جوانان و بزرگسالان از مهر ماه روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

با توجه به اینکه رشته تکواندو در سطح دنیا گسترده شده و تمام کشور‌ها به دنبال سرمایه گذاری روی این رشته المپیکی هستند، حضور تیم‌ها و تکواندوکاران در لیگ‌های کشور می‌تواند پشتوانه خوبی برای آماده سازی ورزشکاران باشد تا در سطح رقابت‌های ملی بتوانند نتیجه لازم را کسب کنند و از مدال آوران اصلی کشورمان در رقابت‌های جهانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با توجه به اهمیتی که برگزاری لیگ در تکواندو دارد، اما در رقابت‌های سال ۹۷ کشورمان شاهد افت تعداد تیم‌های حاضر در بخش مردان در هر دو رده بزرگسالان و جوانان بودیم و تعداد تیم‌ها به ترتیب از ۱۱ تیم به ۸ و از ۹ تیم به ۶ تیم کاهش یافته است و در حالی که بسیاری از عوامل تیم‌ها و سرپرستان آن‌ها دلیل این کاهش را حضور متحد قوی‌ترین تکواندوکاران کشورمان در یک تیم می‌دانند، اما رئیس سازمان لیگ تکواندو دلیل اصلی کاهش تیم‌ها را مشکلات مالی می‌داند.

تفاوت رقم قراردادی تیم‌های باشگاهی و تیم ملی

هر باشگاه در بحث قرارداد مالی با تکواندوکاران، تعداد برد و باخت‌های سال گذشته آن‌ها در لیگ، حضور در تیم ملی و کسب مدال در رقابت‌های برون مرزی مد نظر قرار می‌دهد و بر اساس موقعیت ورزشکار رقم قراردادی او را بین ۴ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان برای یک فصل لیگ مشخص می‌کند.

بر خلاف رقم‌های چندین میلیونی تکواندوکاران در رقابت‌های لیگ برتری، رقم حقوق ملی پوشان در تیم ملی بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان متغییر است و در مسابقات ملی که از اهمیت بالاتری برخوردار است رقم کمتری به دست تکواندوکاران می‌رسد و این موضوع حقوق‌ها و بحث مالی می‌تواند از دلایل اصلی ناامیدی تکواندوکاران در لیگ و تیم ملی باشد.

تیم‌ها یکسال فرصت تسویه مالی دارند

محمد کرمی رئیس سازمان لیگ تکواندو درباره تاثیر قرارداد تکواندوکاران در انصراف تیم‌ها به خبرنگار ما گفت: هر تیم با توجه به قرارداد ورزشکاران خود حدود یک سال فرصت دارد تسویه کند و گاهی مواقع در لیگ شاهد بودیم که تیم‌ها در این بازه زمانی موفق به تسویه نشدند و از سازمان درخواست فرصت کردند.

افت رقم قرارداد‌ها در سال‌های اخیر

او ادامه داد: سال‌های گذشته مبالغ قرارداد‌ها به حدود ۷۰ میلیون تومان هم برای ملی پوشان و قهرمانان جهان افزایش یافت، اما با انصراف تیم‌ها و خصوصی شدن حامیان مالی این مبلغ به ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته و حتی در لیگ‌های پایه شاهد بودیم که حامیان مالی نتوانستند رقم قرارداد‌ها را پرداخت کنند.

برخی تیم ها هنوز موفق به تسویه مالی نشدند

کرمی درباره اینکه گفته می‌شود برخی از تیم‌های لیگ برتری در رده بزرگسالان قرارداد‌های خود را پرداخت نکردند گفت: یکی دو تیم وجود دارند که به دلیل اینکه سال‌ها حضور موفقی در لیگ داشتند از اعلام نام آن‌ها معذور هستیم و امیدواریم که تا زمان باقی مانده با ورزشکاران خود تسویه کنند چرا که در صد بیشتری از قرارداد‌ها پرداخت شده و مبلغ کمی مانده است.

جریمه یا تشویق تکواندوکار به قرارداد ورزشکار بستگی دارد

او در مورد اینکه برخی تیم‌ها در پایان لیگ تکواندوکاران را جریمه یا تشویق می‌کنند بیان کرد: اگر این موضوع در بند قرارداد‌های ورزشکار با باشگاه مربوطه وجود دشته باشد مشکلی ندارد، اما اگر خارج از قرارداد باشد تخلف محسوب می‌شود و کمیته انضباطی به این موضوع به طور حتم رسیدگی می‌کند.

حضور ملی پوشان در یک تیم دلیل مناسبی برای انصراف نیست

رئیس سازمان لیگ تکواندو درباره اینکه برخی تیم‌ها حضور ملی پوشان در یک تیم را دلیل اصلی انصراف از لیگ می‌دانند گفت: هر ورزشکاری می‌تواند با باشگاهی که به توافق می‌رسد قرارداد امضا کند و این موضوع که حضور ملی پوشان در یک تیم باعث تضعیف سایر تیم ها می شود دلیل مناسبی برای انصراف تیم ها نیست.

کادرفنی تیم ملی در حضور تکواندوکاران در تیم باشگاهی بی تاثیر است

او تصریح کرد: به شدت تکذیب می‌کنم که کادر فنی تیم ملی در حضور ملی پوشان در یک تیم خاص موثر باشند و فدراسیون در این زمینه نظارت کامل را دارد و تخلفی در این مورد رخ نمی‌دهد.

کسب سکو‌های قهرمانی باعث انصراف تیم‌ها می‌شود

کرمی عنوان کرد: برخی مواقع حامیان مالی و باشگاه‌ها از کادر فنی و تکواندوکاران می‌خواهند به طور حتم در پایان فصل تیم روی سکو‌های قهرمانی باشد و این درخواست بار روانی زیادی را برای کادر فنی ایجاد می‌کند و سرمربی تیم این موضوع را نمی‌پذیرد و در نهایت تیم از حضور در لیگ انصراف می‌دهد.

پخش تلویزیونی رقابت‌های تکواندو در کسب حامی مالی موثر است

رئیس سازمان لیگ بیان کرد: خوشبختانه پخش مستقیم رقابت‌های لیگ در تلویزیون باعث ترغیب حامیان ملی شده است و اگر بتوانیم در شبکه‌های پر بیننده هم برنامه‌هایی درباره لیگ تکواندو داشته باشیم باشگاه‌ها می‌توانند با حامیان بیشتری قرارداد امضا کنند و رقم قرارداد‌ها افزایش پیدا می‌کند و مشکلات مالی تیم‌ها کمتر می‌شود.

ملی پوش مدال آور از سقف قرارداد بهره می‌برد

کیومرث چگینی مدیرعامل باشگاه لوازم خانگی کن در مورد تاثیر بحث قرادادی تکواندوکاران روی کاهش تیم‌ها در لیگ گفت: در حال حاضر تمام تیم‌ها بین ۵ تا ۵۰ میلیون برای تکواندوکار هزینه می‌کنند و اگر ورزشکاری در تیم ملی توانسته باشد مدال آوری کند از سقف قرارداد‌ها بهره مند می‌شود و با توجه به این نکته که تیم‌ها از حامیان مالی خوبی برخوردار هستند و رقم قرارداد ورزشکاران در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی بالا نیست این موضوع نمی‌تواند تاثیر چندانی در انحلال تیم ها داشته باشد مگر اینکه حامی مالی با مشکل مواجه شود.

تیم باشگاهی کن بدهی به تکواندوکاران ندارد

او ادامه داد: تیم کن تاکنون در بخش مالی سعی کرده مطالبات ورزشکاران و کادر فنی را تا پایان هر فصل لیگ پرداخت کند و در این زمینه بدهی برای تیم در هیچ کدام از رده‌ها وجود ندارد.

رقم قرارداد‌ها در ۳ قسمت پرداخت می‌شود

چگینی در مورد نحوه پرداخت قرارداد ورزشکاران این تیم افزود: رقم قرارداد‌ها در ۳ قسمت پرداخت می‌شود و تیم کن بر اساس قوانین ابتدای لیگ ۳۰ در صد از مبلغ قرارداد را پرداخت می‌کند و در نیم فصل ۳۰ در صد دیگر و ۴۰ درصد باقی مانده را در انتهای فصل پس از بررسی مالیات به ورزشکار پرداخت می‌شود.

تیم کن به دنبال جذب ملی پوش خاصی نیست

مدیرعامل تیم کن درباره این موضوع که حضور ملی پوشان تکواندو می‌تواند تاثیری در انصراف تیم‌ها داشته باشد عنوان کرد: تیم ما به دلیل اینکه از رده پایه تا بزرگسال در لیگ تکواندو حضور دارد به نوعی از نظر ورزشکار از پشتوانه خوبی برخوردار است و همیشه سعی شده که در هر رده از تکواندوکاران تیم خودمان استفاده کنیم و اگر کادر فنی فرد خاصی را مد نظر داشت به تیم دعوت کنیم و هرگز به دنبال جذب ملی پوش خاصی نبودیم و این موضوع نمی‌تواند دلیل محکمی برای انصراف باشد.

تکواندوکار جوان از حداقل رقم قرارداد برخوردار می‌شود

پیام خانلرخانی سرمربی تیم شهرداری ورامین در مورد بحث قرارداد تکواندوکاران حاضر در لیگ برتر گفت: در زمان قرارداد موقعیت یک تکواندوکار بسیار موثر است و سقف قرارداد‌ها برای ملی پوشانی است که در رقابت‌های برون مرزی موفق به کسب مدال شدند و تکواندوکار جوانی که تازه وارد لیگ شده است از حداقل قرار داد بهره می‌برد.

تیم می‌خواهد از سرمایه گذاری انجام شده نتیجه بگیرد

او ادامه داد: بسیاری از تیم‌ها به دنبال کسب سکوی قهرمانی هستند و از همین رو است که حضور ملی پوشان یا تکواندوکاران با تجربه در تیم‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند چرا که یک تیم می‌خواهد از سرمایه گذاری انجام شده نتیجه بگیرد.

علت انصراف یک تیم نمی‌تواند فقط بحث مالی تکواندوکار باشد

سرمربی تیم شهرداری ورامین افزود: بحث قرارداد‌ها مشخص است وعلت انصراف یک تیم نمی‌تواند فقط بحث مالی تکواندوکاران باشد چرا که ورزشکاران جوان بسیاری هستند که حاضرند رایگان بازی کنند و خودشان را نشان دهند تا بتوانند سال‌های بعد جذب تیم‌های بهتری شوند.

بدون هزینه رسیدن به سکو‌های قهرمانی امکان ندارد

سرمربی تیم شهرداری ورامین گفت:مسائل مالی در تیم‌هایی اهمیت پیدا می‌کند که کسب سکو برایشان مهم است و به همین دلیل باید از حضور ملی پوشان و افراد باتجربه استفاده کنند و بدون هزینه رسیدن به سکو‌های قهرمانی امکان ندارد.

اجبار کردن کسب سکو از طرف باشگاه‌ها فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند

خانلرخانی عنوان کرد: حضور ملی پوشان نیاز به بودجه و هزینه کافی دارد و گاهی اجبار کردن کسب سکو از طرف باشگاه‌ها می‌تواند فشار روانی زیادی برای کادر فنی و تکواندوکاران یک تیم ایجاد کند و به همین دلیل است که خیلی از حامیان مالی موفق به جذب ملی پوشان نمی‌شوند و به خاطر اهمیتی که به سکو می‌دهند از لیگ انصراف می‌دهند.


ما نمی‌خواهیم که در حد والیبالیست‌ها یا بازیکنان فوتبال قرارداد ببندیم

ابوالفضل یعقوبی ملی پوش تکواندو کشورمان درباره بحث قرارداد تکواندوکاران در باشگاه‌های لیگ برتری عنوان کرد: رقم قرارداد ما نسبت به سایر ورزشکاران که در رشته‌های والیبال، فوتبال حضور دارند بسیار کم است. ما نمی‌خواهیم که در حد والیبالیست‌ها یا بازیکنان فوتبال قرارداد ببندیم، اما حداقل سال به سال این رقم افزایش پیدا کند نه اینکه هر ساله به جای افزایش این مبلغ رقم قرارداد‌ها یا ثابت بماند و یا کمتر از گذشته شود.

برخی تیم‌ها مبلغ قرارداد را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند

او ادامه داد: سقف قرارداد باشگاه‌ها برای یک ملی پوش دارای مدال جهانی نهایت ۴۰ میلیون تومان است که گا‌ها در برخی از تیم‌ها این مبلغ به دلیل کمبود بودجه حامی مالی به طور کامل پرداخت نمی‌شود و زمانی که تکواندوکار به سازمان لیگ شکایت می‌کند و یا پیگیر مطالباتش می‌شود با پاسخگو نبودن مسئولان باشگاه‌ها مواجه می‌شود و نمی‌تواند حق خودش را بگیرد.

پیشنهاد ۱۰ میلیونی باشگاه‌ها برای جذب ملی پوشان

یعقوبی افزود: حتی در برخی مواقع شاهد بودیم که باشگاه‌ها به ملی پوشان مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پیشنهاد دادند تا فقط در لیگ تیم داری کنند و با حضور تکواندوکاران با تجربه بتوانند روی سکو‌های قهرمانی قرار گیرند و کمترین هزینه را داشته باشند.

امسال با هیچ تیمی قرارداد نمی‌بندم

او در مورد اینکه امسال در کدام تیم حضور خواهد داشت گفت: با توجه به اینکه مبلغ قرارداد‌ها بسیار کم است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی‌تواند کمکی برای من باشد امسال با هیچ تیمی قرارداد نمی‌بندم و ترجیح می‌دهم در لیگ حاضر نشوم.

نبودم در لیگ امسال تاثیری در حضورم در تیم ملی ندارد

یعقوبی افزود: نبودم در لیگ امسال تاثیری در حضورم در تیم ملی ندارد چرا که ملی پوشان بر اساس رقابت‌های انتخابی و رنکینگ به تیم دعوت می‌شوند.

لیگ برتر تکواندو برگزار نشود بهتر است

ملی پوش تکواندو کشورمان گفت: به نظرم لیگ برتر تکواندو برگزار نشود بهتر است چرا که دستمزد ما در برابر خیلی از تیم‌ها در رشته‌های مختلف کمتر است و نبود افزایش قیمت قرارداد‌ها و بدهکاری برخی تیم‌ها باعث دلسردی تکواندوکاران می‌شود. باشگاه‌ها نباید به صرف اینکه فقط در لیگ حضور داشته باشند با هر مبلغ پایینی با تکواندوکار قرار داد ببندند و اگر تنها چند تیم با حامی مالی قوی وارد لیگ شود که بتواند رقم قرارداد‌ها را افزایش بدهد می‌تواند تاثیر زیادی در لیگ داشته باشد.

با توجه به اینکه باشگاه ها برای ورود به لیگ تکواندو مبلغ 26 میلیون تومان به فدراسیون پرداخت می کنند و به دنبال جذب ملی پوشان هستند و به کسب سکو و نتیجه گرایی اهمیت زیادی می دهند در نهایت باعث کاهش تیم های حاضر در لیگ برتر می شوند و این فرصت را از ورزشکاران جویای نام که حتی حاضر هستند به طور رایگان در تیم ها بازی کنند می گیرند و این شیوه برای باشگاه هایی که باید فضایی برای آماده سازی ورزشکاران و پشتوانه سازی تیم ملی باشد مناسب نیست چرا که ممکن است در آینده با غیبت ملی پوشان در تیم ها به دلیل پایین بودن رقم قراردادها لیگ تکواندو با مشکل مواجه شود و هر چه زودتر باید مسئولان فدراسیون به دنبال راهکار مناسب برای جلوگیری از این دیدگاه نتیجه گرا توسط باشگاه ها باشند و از حضور حامیان مالی بیشتری استفاده کنند تا ورزشکاران با کمبود حقوق رو به رو نباشند.

بیشتر بخوانید:

فرهادیان: حضور ملی پوشان تکواندو در رقابت‌ها به تصیم کادر فنی بستگی دارد

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

پایان ناکامی‌های تکواندو مردان ایران با هت‌ریک عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آندرتیکر قراردادی جدید با WWE امضا کرد

آندرتیکر همچنان به همکاری با WWE ادامه خواهد داد.

به نقل از PWinsider آندرتیکر قراردادی جدید را به عنوان اسطوره با WWE امضا کرده است.

طرفداری | از گزارش‌ها اینطور برآورد می‌شود که این قرارداد در حوالی رسلمنیا 40 ثبت شده است. آندرتیکر بعد از بازنشستگی خود در سال 2020، حضورهایی مقطعی را در شوهای WWE تجربه کرده و به منظور برگزاری ویژه برنامه خود تحت عنوان One Dead Man Show همراه با تیم WWE به مناطق مختلفی سفر کرده است. او همچنین مدتی است که پادکست اختصاصی خود را تحت عنوان Six Feet Under به طور هفتگی منتشر می‌کند. آخرین حضور کوتاه پادشاه تاریکی در تلویزیون WWE به رسلمنیا 40 برمی‌گردد، جایی که او با متوقف کردن د راک زمینه پیروزی تاریخی کودی رودز برابر رومن رینز را فراهم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • آندرتیکر قراردادی جدید با WWE امضا کرد
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • مصدومیت شدید ستاره آمریکا: چقدر بدشانسی پسر!‏
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی