Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:57:27 GMT

آغاز سال تحصيلي براي بيش از يک ميليون کلاس اولي

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۵۷۹۶

آغاز سال تحصيلي براي بيش از يک ميليون کلاس اولي

خبرگزاري آريا- سال تحصيلي جديد براي يک ميليون و 296 هزار دانش‌آموز کلاس اولي از فردا در مدارس ابتدايي سراسر کشور آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صداوسيما، امسال با توجه به تقارن روز 31 شهريور با ماه محرم، مراسم جشن شکوفه‌ها با رنگ و بوي حسيني اجرا خواهد شد. تعداد دانش آموزان کلاس اولي نسبت به سال تحصيلي قبل 50 هزار نفر بيشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، در طرح جديد وزارت آموزش‌وپرورش براي ايجاد تغييرات در جريان آموزش مدارس و با تکيه بر مهارت‌آموزي قرار است دانش آموزان پايه‌هاي اول تا سوم ابتدايي از سال تحصيلي جديد به جاي مشق شب، تکليف مهارتي داشته باشند.
رضوان حکيم زاده افزود: به عنوان مثال دانش‌آموز به جاي نوشتن مشق با هدف تقويت حس مسئوليت پذيري بايد اتاقش را مرتب کند يا يک روز هنگام خريد با خانواده‌اش برود و خودش حساب‌وکتاب کند.
وي گفت: تکاليف سنگين دانش‌آموزان دبستاني به خصوص در سه سال اول دوره ابتدايي، سال‌هاست که از سوي متخصصان حوزه تعليم و تربيت مورد نقد است و به عنوان يکي از عوامل منفي در سيستم‌هاي نوين آموزشي مطرح است که درباره تاثيرات مثبت آن هم سوالات و ابهاماتي مطرح است.
حکيم زاده همچنين از برنامه آموزش خانواده براي دانش‌آموزان کلاس اول خبر داد و افزود: با توجه به اينکه ورود دانش‌آموزان به کلاس اول تغييري در زندگي آنها و والدين ايجاد مي‌کند بنابراين دوره‌هاي آموزشي را مانند سال گذشته ترتيب داديم تا خانواده‌ها با مسائل مربوط به دوره مدرسه فرزندان آشنا باشند و همکاري و مشارکت لازم در طول سال تحصيلي با فرزند وجود داشته باشد.
وي بيان کرد: براي برگزاري اين دوره‌هاي آموزشي با انجمن اوليا و مربيان هماهنگي‌هايي داشتيم تا کار با کيفيت بالاتري انجام شود همچنين در برخي استان‌ها بروشور‌هايي براي آماده‌سازي خانواده‌ها در اختيار آنها قرار مي‌گيرد البته تمامي اين برنامه‌ها به صورت اختياري است و اجباري براي شرکت اوليا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آغاز تحصيلي کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید