Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امروز ۳۰ شهریور ماه است و از فردا دبستان‌های کشور برای حضور کلاس‌اولی‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی دایر می‌شود.

از روز اول مهر نیز مدارس کشور به صورت رسمی، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز به مدرسه می‌روند.

اما از هفته‌های گذشته، دست‌اندرکاران مدارس، برای حضور دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کردند و هر آنچه در توان دارند به کار بستند تا سال تحصیلی جدید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیروهای خدمتگزار و باباهای مدارس، چندین هفته است که برای استقبال از دانش‌آموزان لحظه‌شماری می‌کنند؛ آنها در این روزها سرگرم آماده‌سازی مدرسه هستند.

آقای یزدی، سرایدار یک دبستان است که اکنون حدود ۱۵ سال است به عنوان بابای مدرسه فعالیت می‌کند؛ او می‌گوید: این روزها سرگرم تمیز کردن مدرسه به طور ویژه هستیم چرا که دانش‌آموزان قرار است به مدرسه بیایند.

وی به شوق درونی‌اش اشاره می‌کند و می‌افزاید: راستش این روزها شوق عجیبی دارم؛ دیدن هر روزه دانش‌آموزان به من انرژی حیات می‌دهد و احساس می‌کند وقتی مدرسه پر از دانش‌آموز است، من زنده‌ام.

در این مدت، فضای برخی مدارس کاملاً تغییر کرده است؛ حیاط برخی مدارس با همکاری شهرداری‌ها آسفالت شده است و دیوارهای برخی مدارس نیز رنگ‌آمیزی شده است.

در آخرین روزهای تابستان، تکاپوی دوست‌داشتنی در مدارس وجود دارد؛ نیروهای خدمتگزار مدرسه با همراهی مدیر و معاونان، هر آنچه از دست‌شان برآمده است، انجام داده‌اند.

کلاس‌های درس جارو شده‌اند و گرد و خاک میز و نیمکت‌ها زدوده شده است؛ نمازخانه‌های مدارس نیز غبارروبی شدند و برای برپایی نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان لحظه‌شماری می‌کنند. 

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: امسال 2449 مدرسه ویژه و درجه یک در قالب 23960 کلاس درس مجهز شدند و در اختیار مسافران فرهنگی در ایام تابستان بودند.

وی ادامه داد: از ۲۰ شهریور ماه، اسکان تابستانی در کلاس‌های درس پایان یافت و این کلاس‌ها در اختیار مسؤولان مدارس برای آماده‌سازی حضور دانش‌آموزان قرار گرفت.

اما در این آماده‌سازی، مدارس حواسشان به ایام محرم است و فضای مدارس حال و هوای محرم و ایام دفاع مقدس را نیز دارد. مدرسه دکتر اکبریه کرج یکی از آن مدارس است که تصاویر بالا، هنرمندی کادر مدرسه در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و محرم نشان می‌دهد.

امروز که روز جمعه است، باباهای دبستان‌های کشور، در حال آب و جاروی نهایی مدرسه هستند تا فردا به استقبال کلاس‌ اولی‌ها بروند و آنها سال تحصیلی خوبی را آغاز کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: با کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ابراهیم مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم رشدی که سال گذشته داشته‌ایم با کسری 331 هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم که باید اعتبارات ویژه‌ای برای جبران این کمبودها اختصاص داده شود.

وی گفت: در شش نقطه استان کردستان کمبود فضای آموزشی داریم اما در چنین شرایطی برخی ادارات و دستگاه‌ها به عناوین مختلف دنبال تغییر کاربری اراضی آموزشی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت 16 پروژه آموزشی در قالب 47 کلاس درس به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در دهه فجر 46 مدرسه در قالب 175 کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی از کمک 100 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز به احداث و نوسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 35 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به مدارس استان تحویل داده شده و امیدواریم این رقم را در سال‌جاری به بیش از 60 میلیارد تومان برسانیم.

اجرا و بهسازی سیستم‌های گرمایشی 44 مدرسه با 147 کلاس در سطح استان، اجرای بیش از 50 هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس، حذف بیش از 50 درصد مدارس سنگی و کانکسی کردستان و جایگزینی آنها با مدارس استاندارد از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل توسط مدیرکل نوسازی مدارس کردستان بود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت