Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@21:24:23 GMT

آیا آمار جرایم اطفال و نوجوانان افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۶۱۵۹

آیا آمار جرایم اطفال و نوجوانان افزایش می‌یابد؟

به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس آنچه در گزارش ارزیابی عملکرد 5 ساله دستگاه قضایی آمده، آمار ورودی پرونده‌ها به محاکم اطفال در سال 92، 10 هزار و 503 مورد بوده که این رقم در سال 93 به 9 هزار و 910 مورد کاهش یافته است.

نکته جالب تر این است که میزان پرونده‌های وارده به محاکم اطفال در سال 94 نسبت به 93، حدود 70 درصد کاهش یافته و از 9 هزار و 910 مورد به سه هزار و 201 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های اطفال و نوجوانان در سال 94 که دستاورد خوبی محسوب می‌شود، از سال 95 بار دیگر آمار ورود پرونده‌ها به محاکم اطفال و نوجوانان رو به صعود گذاشته و به سه هزار و 409 فقره افزایش یافته است.

روند رو به رشد ورود پرونده‌ها در سال 96 نسبت به 95 با جهش قابل توجهی همراه بوده و با رشد 50 درصدی، از سه هزار و 409 فقره در سال 95 به 6 هزار و 490 فقره در سال 96 افزایش یافته است.

خروجی یا به عبارتی میزان پرونده‌های مختومه در محاکم اطفال نیز همواره با میزان پرونده‌های وارده در هر سال، تا حدودی برابر بوده؛ یعنی در سال 92 که 10 هزار و 503 به دادگاه‌های اطفال وارد شده، 10 هزار و 577 فقره پرونده نیز رسیدگی یا مختومه شده است.

آمار پرونده‌های رسیدگی شده یا مختومه دادگاه‌های اطفال از سال 93 تا 96 به ترتیب 10 هزار و 96 فقره، سه هزار و 251 فقره، سه هزار و 467 فقره و 6 هزار و 219 فقره است.

از دیگر نکات قابل تامل در خصوص پرونده‌های دادگاه‌های اطفال و نوجوانان، تعداد مانده‌های این دادگاه در سال 96 نسبت به 95 است که افزایش قابل توجهی داشته و از 180 فقره در سال 95 به 580 فقره در سال 96 رسیده است؛ یعنی بیش از 3 برابر افزایش یافته است.

میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های اطفال، هر چند در سال 96 نسبت به سال‌های 92، 93 و 94 کاهش داشته اما نسبت به سال ماقبل خود یعنی سال 95، هشت روز افزایش یافته است.

میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم اطفال و نوجوانان از سال 92 تا 96 به ترتیب 66، 57، 54، 41 و 49 روز است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد دستگاه قضایی رشد سال پرونده پارس اطفال پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

به گزارش جماران به   نقل از یورونیوز، اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند، با این حال افشای هویت یکی از آن‌ها باعث نگرانی سایرین شده است.

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد.

ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویدادهای اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است، چنانچه موهای طلایی‌رنگ او این بار بیش از حد معمول آشفته‌تر بود.

در بیرون از دادگاه، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده طبق روال همیشگی خود هنگام مواجهه با روندهای قضایی به گلایه از اوضاع پرداخت. او ادعای دسیسه‌چینی دادگاه علیه خودش را تکرار کرد و هوش آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن را مورد تمسخر قرار داد و گفت که او «آنقدر باهوش نیست که حتی بتواند خودش را نمایندگی کند».

ترامپ اصرار داشت که او باید الان در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی حضور می‌داشت نه اینکه به دادگاه نیویورک بیاید.

دونالد ترامپ از خوان مرچان، قاضی این پرونده خواست تا او را از قید و بند ممنوعیت‌ها در رابطه با اظهارنظر درباره شهود، هیات منصفه، کارکنان دادگاه و اعضای خانواده طرفین پرونده، آزاد کند.

اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند.

روز پنج‌شنبه یکی از اعضای هیات منصفه پس از آنکه مشخصاتش در رسانه‌ها افشا شد، ابراز نگرانی کرد و از بودن در هیات منصفه معذور شد و قاضی خوان مرچان حکم داد که برخی از مشخصات هویتی اعضای هیات منصفه از جمله محل کار آن‌ها نباید علنی شود.

تا کنون ترامپ در تمام جلسات دادگاه حضور داشته و عمدتا بی‌تفاوت ظاهر شده است؛ اما پلتفرم اجتماعی او «تروث» چنان طوفانی به راه انداخته است که دادستان‌ها سرانجام اعلام کردند که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده حکم ممنوعیت پخش اخبار داخل دادگاه را نقض کرده و باید به خاطر اهانت به شأن دادگاه محاکمه شود. 

قرار است جلسه رسیدگی به این موضوع نیز در ۲۳ آوریل برگزار شود.

اتهام دونالد ترامپ در این پرونده، پرداخت یک حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری است که مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق او، در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به «استورمی دنیلز» پرداخت تا از علنی شدن ادعاهای این بازیگر فیلمهای مستهجن مبنی بر داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج با ترامپ جلوگیری کند.

به گفته دادستان‌ها، ترامپ هنگام بازپرداخت هزینه‌هایی که آقای کوهن به استورمی دنیلز داده، هدف از پرداخت‌ها را در سوابق مالی شرکت پنهان کرده است.

 کوهن در سال ۲۰۱۸ به جرم خود اعتراف کرد و به احتمال قوی یکی از شاهدان اصلی این پرونده خواهد بود. 

ترامپ اتهامات مربوط به داشتن رابطه با خانم دنیلز را رد کرده و تیم حقوقی او ادعا می‌کند که پرداخت‌های صورت گرفته به کوهن به خاطر هزینه‌های قانونی معتبر بوده است.

سایر پرونده‌های ترامپ

دونالد ترامپ هم اکنون با ۳۴ فقره اتهام در مورد دستکاری در سوابق تجاری روبرو است و این محاکمه، اولین محاکمه کیفری او است که در دادگاهی در آمریکا برگزار می‌شود.

به طور جداگانه، سه پرونده دیگر در مورد رفتار ترامپ در جریان یورش به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، سهل‌انگاری او در نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در خانه اش در مار-آلاگو و تلاش او برای باطل اعلام کردن آرای انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا نیز در دادگاه حال پیگیری است، اما وکلای ترامپ تاکنون موفق شدند جلسات آن را به تعویق بیندازند.

علیرغم همه این مشکلات حقوقی که پیش‌روی ترامپ است، او عملا نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود و بار دیگر در ماه نوامبر با جو بایدن به رقابت خواهد پرداخت.

در نظرسنجی‌های انجام شده به‌ویژه در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خاکستری، ترامپ با اختلافی اندک از جو بایدن جلوتر است.

 

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!